Quicksilver voor TR-808

Het gerucht ging al rond maar blijkbaar komt hij er toch aan, de Quicksilver mod voor de TR-808

attachment.php


In het filmpje hieronder word er wat over verteld.

http://youtu.be/D_gB-sxux0k?t=233


Wat hem voor mij persoonlijk heel interessant maakt is dat je van PLAY naar WRITE-MODE kan gaan zonder de sequencer stop te zetten net zoals in de TR-606 !!!
 

Attachments

  • Screen Shot 2016-02-12 at 09.22.02.jpg
    Screen Shot 2016-02-12 at 09.22.02.jpg
    31,7 KB · Bekeken: 111
Coole mod! Switchen tussen write en play is zo veel interessanter dan MIDI.
Waarom mensen MIDI willen in de 808 het heeft toch al een sequencer?
 
Waarom worden mensen toch zo boos als je apparaten modificeert? Ik boor overal gaten in.. Ik hou van de karakters van mijn apparaten maar ik gebruik sommige functies wel die er soms niet standaard opzitten en ander functies niet die er wel standaard opzitten.
Mijn MS-20 heeft geen sample en hold meer, bijvoorbeeld. Op die plek zit nu PWM, FM voor VCO-2 met attenuator die normaled is aan EG-2 en VCO-1 waveform outputs. Van mij mag iedereen random noten spelen met zijn MS-20 maar ik stuur liever de HPF aan met een zaagtand, sync VCO-2 aan VCO-1 en sweep die sync met EG-2. Prima toch? Ik gebruik sample en hold nagenoeg nooit en deze mods gebruik ik de hele tijd!


Voor de 808 vind ik de Quiksilver mod minder handig dan voor de 303/606. Misschien komt dit omdat ik de 808 al zo lang zo gebruik dat ik vastgeroest ben. Bovendien gebruik ik play mode ook nagenoeg nooit..
 
Maar daar heb ik nooit behoefte aan gehad. Als ik optrad was dat altijd met 1 A/B pattern en realtime ritmes maken. Maar ik neem mijn 808 niet mee op het podium dus da's ook niet nodig.

Precies, beetje minder attack, ff sustain en... Release, dude... Lees:

Al in post 8 van deze thread:
Ik snap niet waarom je niet kunt werken met de instrumenten zoals ze gemaakt en bedoelt zijn door de ontwikkelaars.
 
lijkt me een hele vette upgrade. Jammer dat die dingen 2500 kosten en dat ik niet 15 jaar geleden 1000 ervoor over had. Maar ja, 1000 euro was wss 15 jaar geleden evenveel waard voor mij als 2500 nu.
 
Waarom worden mensen toch zo boos als je apparaten modificeert? Ik boor overal gaten in.. Ik hou van de karakters van mijn apparaten maar ik gebruik sommige functies wel die er soms niet standaard opzitten en ander functies niet die er wel standaard opzitten.
Mijn MS-20 heeft geen sample en hold meer, bijvoorbeeld. Op die plek zit nu PWM, FM voor VCO-2 met attenuator die normaled is aan EG-2 en VCO-1 waveform outputs. Van mij mag iedereen random noten spelen met zijn MS-20 maar ik stuur liever de HPF aan met een zaagtand, sync VCO-2 aan VCO-1 en sweep die sync met EG-2. Prima toch? Ik gebruik sample en hold nagenoeg nooit en deze mods gebruik ik de hele tijd!


SCHANDALIG!!!

Kom jongens we nagelen hem aan het kruis, of zetten in een schandpaal op de dam.
Ik heb nog wel wat rot fruit en groente liggen en dan zullen we hem eens leren wat we doen met mensen die onze originele synths vernachelen met nieuwe toffe functies en .. en ...oh wacht laat maar :D

Hey PWM hoe gaat het met de MG1? :engel:
 
SCHANDALIG!!!

Kom jongens we nagelen hem aan het kruis, of zetten in een schandpaal op de dam.
Ik heb nog wel wat rot fruit en groente liggen en dan zullen we hem eens leren wat we doen met mensen die onze originele synths vernachelen met nieuwe toffe functies en .. en ...oh wacht laat maar :D

Hey PWM hoe gaat het met de MG1? :engel:



Prima, hij is nog in 100% originele staat, in losse onderdelen maar in originele staat! :)
 
Coole mod! Switchen tussen write en play is zo veel interessanter dan MIDI.
Waarom mensen MIDI willen in de 808 het heeft toch al een sequencer?

Je zit wel erg vast aan 16 stappen zonder midi. Voor de een genoeg voor de ander bij lange na niet.
 
Je zit wel erg vast aan 16 stappen zonder midi. Voor de een genoeg voor de ander bij lange na niet.

Vast aan 16 stappen? A/B en 1ST / 2ND part ooit gebruikt?
 
SONG-mode ? :P Dan kan je patterns maken tot 768 stappen

En geloof maar dat Breibender wel weet wat A/B en 1st/2nd is, hij gebruikt het meer dan ik ;)


Hieronder nog een korte tutorial hoe je een 64 stappen ritme kan maken

 
Laatst gewijzigd:
Een gemodificeerde? ;)

Ik bedoelde dat reageerder zich niet zo aangevallen hoefde te voelen, dat ie even moest vasthouden en dan... Gewoon loslaten, verder gaan...

Beetje pragmatisme loslaten... :)
 
Vast aan 16 stappen? A/B en 1ST / 2ND part ooit gebruikt?

Wat ik bedoel, en vannacht niet goed uitlegde, is dat je nooit met 16 stappen, ook al maak je 64 van, op 7,1 kan gaan zitten bv. Je zit altijd vast aan het stramien van 1 2 3 4. Dan heb je bij een uitgebreide midi sequencer gewoon meer mogelijkheden. Begrijp mij niet verkeerd ik vind een 808 prima zoals hij is al is dit wel een erg leuke mod voor als je echt veel verschillende dingen tegelijk wil doen.

:baco:
 
@Breibender; in dat opzicht heb je gelijk... Ik dacht ook al, zou jammer zijn van de features als ze niet gebruikt worden.

Vond wèl mooi wat RSB zei over gebruik van midi dat je het dan alleen als een soundbank zou gebruiken... Treffend.
 
Toch ook niks mis mee? Ik vind het best bijzonder dat mensen altijd een mening lijken te moeten hebben (en vooral ook delen) over hoe andere mensen met hun spullen willen werken.
 
Vond wèl mooi wat RSB zei over gebruik van midi dat je het dan alleen als een soundbank zou gebruiken... Treffend.

Ik zie dat toch anders....met midi worden de mogelijkheden van het instrument juist veel uitgebreider. Dan zou je het kunnen zien als soundbank maar als je louter samples van de 808 gebruikt klinkt dat toch anders dan de echte machine...ondanks dat ie met midi wordt aangestuurd.

Een 808kick sample klinkt echt anders dan een real-time uit de 808.

Ook qua patronen kun je veel meer. Probeer maar eens 1/32 roffels te maken in een 2 maten durend patroon. Daar moet je heel veel moeite voor doen net de sequencer van de 808. Met midi is het een peulenschil.
 
Ook qua patronen kun je veel meer. Probeer maar eens 1/32 roffels te maken in een 2 maten durend patroon. Daar moet je heel veel moeite voor doen net de sequencer van de 808. Met midi is het een peulenschil.

Het kost idd moeite, maar de 808 kan zelf tot een 1/64 gaan. Is natuurlijk nog niks vergeleken met 128994657PPQ in je DAW
 
Ik wil gewoon alle vrijheid hebben en dat heb je iig met midi. Ik wil dat als ik mijn DAW open en een project van een jaar geleden inlaad de 808 meteen kan spelen wat ik wil en niet een pattern ga zoeken of in moeten voeren. Veel te veel gedoe vind ik persoonlijk. Ik houd van snel werken en dat is ook nodig in mijn werk dus zo'n midi interface is dan erg handig.
 
Back
Top