hoe alle noten van arpegiator laten registreren door cubasis?

Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
niet bepaald, de arpegiators die ik gebruik zijn niet bedoeld om makkelijker te kunnen spelen (ik kanvrij goed spelen dat is t probleem helemaal niet) maar ze spelen de voice in een dusdanig patroon af dat t meer een soort effect wordt
De arpeggio is geen effect; wat je hoort komt dordat je de noot ingedrukt kunt houden zodat LFO's en envelopes door kunnen gaan. Als het patroon zelf speelt, dan sla je telkens een nieuwe noot aan en begint alles dus steeds opnieuw, terwijl je bij een arpeggio hetzelfde effect krijgt als wanneer je de noot zonder arpeggio gewoon een tijd ingedrukt houdt, maar nu dus verdeeld over het patroon. Dat is dan ook de echte meerwaarde van een arpeggiator; patronen kun je ook gewoon zelf spelen (ook al kan het erg moeilijk worden, maar daar kun je ook een sequencer voor gebruiken, en die kan nog steeds niet wat je arpeggiator dus wel kan). Met die toepassing kun je een arpeggiator nog voor echt leuke dingen gebruiken ook (in plaats van gewoon als middel voor je luiheid).
 
Origineel geplaatst door Cheimoon
De arpeggio is geen effect; wat je hoort komt dordat je de noot ingedrukt kunt houden zodat LFO's en envelopes door kunnen gaan. Als het patroon zelf speelt, dan sla je telkens een nieuwe noot aan en begint alles dus steeds opnieuw, terwijl je bij een arpeggio hetzelfde effect krijgt als wanneer je de noot zonder arpeggio gewoon een tijd ingedrukt houdt, maar nu dus verdeeld over het patroon. Dat is dan ook de echte meerwaarde van een arpeggiator; patronen kun je ook gewoon zelf spelen (ook al kan het erg moeilijk worden, maar daar kun je ook een sequencer voor gebruiken, en die kan nog steeds niet wat je arpeggiator dus wel kan). Met die toepassing kun je een arpeggiator nog voor echt leuke dingen gebruiken ook (in plaats van gewoon als middel voor je luiheid).

luister,ik zeg niet dat een arpi een effect is, maar dat bepaalde arpi's zo complex zijn dat ze een leuk effect GEVEN :D
 
Origineel geplaatst door Slipperman
de cs1x en cs2x kunnen toch ook arp uit sturen over midi?

Origineel geplaatst door Sander02
nee dus! vanaf AN1X pas :) Je kan op de AN1X je eigen arp al maken (incl. filter etc.etc.), dan moet dat op de CS6X toch zeker kunnen. Heeft het manual geen hoofdstuk over de arpeggiator?? lijkt me sterk als het niet zo is

De arp wordt zeker uitgestuurd op een CS2x, AN1X en CS6X. Alleen de 1X doet het niet. 100 procent zeker. :W
 
Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
luister,ik zeg niet dat een arpi een effect is, maar dat bepaalde arpi's zo complex zijn dat ze een leuk effect GEVEN :D
Juste. En ik leg uit hoe dat komt (volgens mij dan), want je wekte de indruk dat niet gesnapt te hebben. :geslaagd:

Ik had dan ook niet verwacht trouwens dat je een arpeggio kan opnemen met midi (je bent dan zeker wel je effeect kwijt bij het afspelen via Cubase?), maar leuk dat daar een instelling voor is.
 
Back
Top