Samenwerking Ytse - Danny

Vreemd vreemd. Ik kan enkel maar op play drukken bij een tempo van 105bpm en dat rechtstreeks op de externe hdd van het Yamaha mengpaneel opnemen als wav 😕 .

Die wav normaliseer ik even in Audacity op -1db en trim de lege ruimte voor het eerste event. Ik zie geen enkele stap die de bpm zou beïnvloeden.

Ik hoop dat ik de volgende keer dat ik toe miet voegen, netjes gesynced kan blijven.
 
Zoiets, laatste bridge? Moet nog wat meer werk in. Had wat minder tijd dit weekend.
Laatste refrein wat milder maken als soort afbouw?

Sync issues gaan we wel uitkomen.
 

Attachments

  • Collapril 2024 Ytse Danny v0.04.mp3
    9,8 MB
Hoi Ytse :),

Fijn hoe het ritme in de tweede vers ietwat rustiger is om daarna terug de volle kracht te krijgen.
Bridge en herhaling van refrein passen goed bij mekaar. Ik moet het nog een aantal keren herbeluisteren maar op het eerste zicht zou ik denken aan de laatste herhaling van het refrein de drums weg te laten vallen (mogelijks ook de sequences) en de melodieën te minderen.

Ik ga proberen woensdag hier tijd in te stoppen.
Kan je enkel jouw bounce doorsturen en denk je ook aan het drumritme met enkel de basdrum (voor de sidechaining) of denk je dat het niet echt nodig is?

In ieder geval een resultaat dat per take beter en beter wordt :okdan: .

:doei:
 
Ha Danny,


In de zip mijn volledige parts met aan eind al wat de drums geminderd. Maar dat kan idd nog extremer.

Daarnaast twee loops van de kick. In de drums heb ik een wat lichetere kick en een zwaardere kick met een wat broken sequence en een meer 4todafloor sequence. Ik heb alleen de zwaardere kick gebounced.
Kick 1 freeze zit van maat 21 tot 25 en maat 59 tot 67.
Kick 2 freeze zit van maat maat 25 tot 41, 67 tot 83 en 87 tot 95.

Ik weet niet hoe we dalijk een mix gaan doen. We kunnen beiden een mix maken?
 
Dag Ytse :doei: .

Ik ga het morgen eens bekijken/beluisteren en dan kijken we verder hoe het af te werken. Ik hoop tegen ´s avonds iets op te kunnen leveren en anders zeker tegen zaterdag.

Ik ben eens benieuwd ;).

:doei:
 
Nog vergeten te melden. Ik heb in laatste bridge synth geluidje van jouw gebruikt en soort build up gemaakt. Loopen van geluidje hoor je niet echt in de mix. Maar je kan evt dat met je synth namaken.

Gr., Ytse
 
Hoi Ytse,

In bijlage vind je het bijgewerkte resultaat van deze namiddag :). Jouw WAV-file heb ik opnieuw niet kunnen gebruiken omwille van de synchronisatie.
Daarom heb ik gewoon jouw structuur aangehouden en nieuwe maten bijgespeeld. Er zijn ook nog enkele kleinere dingen aangepast, enkel sporen erbij, anderen eraf.

Kijk eens wat je ervan vindt en als het goed is, zal ik een aantal sporen in aparte WAV's opnemen en je die overmaken zodat jij een grotere flexibiliteit hebt om te mixen en bij te spelen.

Ik wacht dus even jouw feedback af :okdan:.



 
Ha Danny,

Ja, dat zijn goede toevoegingen. Choir geluidje mag er van mij nog wel uit. :) Woodblokje ook misschien. Maar als je die apart bounced an ik er misschien nog wat mee. Rest :okdan:

Als je wavs bounced misschien een idee om aan eind, na laatste tail van part, ook nog een klik mee te bouncen. Dan kan ik perfect syncen. En aan begin evt ook.

Volgende stap dat ik beetje ga proberen af te maken?
 
Ha Danny,

Ja, dat zijn goede toevoegingen. Choir geluidje mag er van mij nog wel uit. :) Woodblokje ook misschien. Maar als je die apart bounced an ik er misschien nog wat mee. Rest :okdan:

Als je wavs bounced misschien een idee om aan eind, na laatste tail van part, ook nog een klik mee te bouncen. Dan kan ik perfect syncen. En aan begin evt ook.

Volgende stap dat ik beetje ga proberen af te maken?

Juist ja, dat koor-akkoord moest nog door iets veranderd worden. Kijk ik nog na. Woodblock laat ik erin zitten als markeerpunt maar zal de track met reverb apart bouncen. In de andere tracks laat ik het zitten maar dan zonder reverb. Je kan dan eenvoudig het volume op 0 automatiseren en toch de markerfunctie behouden ;). Ik zal het ook aan het eind van iedere trackbounce plaatsen.

Merk wel op dat de track met de sequences gesidechained is en dus perfect moet samenlopen met de drumpartij. Mogelijks is dat moeilijk syncbaar, vandaar dat ik een duplicaat van de track zal meesturen die niet gesidechained is zodat je dat zelf kan doen (de gebruikte sidechaintriggers zijn de basdrum bestanden die je hebt aangeleverd).

Ik zal trachten tegen zaterdagmiddag de gevraagde bestanden op te leveren zodat jij verder kan. Omdat jij met DAW werkt, denk ik dat het het verstandigste is dat jij de eindafwerking doet.

En inderdaad ... we liggen goed op schema. Teken dat het een vruchtbare en prettige samenwerking is :okdan:.


:doei:
 
Dag Ytse,

Hierbij laat ik je weten dat een nieuwe Wetransfer werd overgemaakt :).
  • Eén WAV bevat het totaal zoals het hier uit de monitors kwam, jouw kanalen en de mijne samen.
  • Een andere bevat enkel de harmonie en melodie(en). Mocht je nood hebben om deze sporen nog verder opgesplitst te zien, laat het dan maar weten.
  • Nog een andere bevat de Drums en Percussie
  • Een laatste bevat de sequences van de Montage
Aan ieder begin staat een woodblock en aan het einde (maat 113.1.0) ook. Enkel in de totaaltrack is dit met reverb, de anderen zijn droog. Zo heb je je markers.

Het koorakkoord ergens rond maat 12 of 13 werd vervangen door een pad sound wat je waarschijnlijk beter zal vinden :). Ik heb echter wel in de refreinen de akkoorden gelaten omdat dit nu eenmaal de volheid garandeert.

De gesidechainde track heb ik gelaten voor wat het is en vind je dus ook niet terug in de wav's :).

In Audacity heb ik de vier WAV's bij mekaar gezet en tegelijkertijd laten afspelen en deze zijn perfect synchroon (105 BPM). Ik hoop dat het bij jou ook een beetje los loopt.

Heb je toch nog opmerkingen of vragen, laat maar horen dan. Ik ben eens benieuwd wat je ervan vindt.

Succes ermee :okdan:


:doei:
 
Nog met andere gitaar geprobeerd. Werd wel beter maar toch niet wat ik er van had verwacht. Zeker ook te wijten aan mijn speelkwaliteiten. Ik heb het er uit gelaten. :D

Originele gitaar geluidje er in gelaten. Wel nog wat aangepast. Vooral de laatste bridge.

Eerste hele ruwe mix. Wat kleine dingetjes gedaan. Al wat sidechaining gedaan. Laat eerst maar weten of je arrangement zo ok vind. Wilde je drums na laatste bridge al wat meer afbouwen of zo laten?

Nog steeds wat issues met woodblokje. Kan je drums opnieuw bouncen zonder het woordblokje of evt woodblokje ook apart bouncen. Ik heb het nu al wat minder in de mix gezet met wat dynamic eq. Maar wil kijken hoe het klinkt helemaal zonder. :)

Greetz, Ytse
 

Attachments

  • Collapril 2024 Ytse Danny v0.05.mp3
    10,4 MB
Dag Ytse,

Ik vind het toch best al OK klinken, hoor ;).

Wat dat woodblokje betreft denk ik dat we beiden over iets anders bezig zijn. Bedoel jij dat percussiegeluid op iedere vierde tel tijdens het refrein? Want ik denk bij die woodblock aan de marker in het begin en op het einde van iedere WAV file. Dat is namelijk met een instrument "woodblock" gemaakt :).
Dat percussiegeluid kan ik nog wel eens apart bouncen als je dat wil. Dat zal dan voor morgen namiddag zijn. Nu, om eerlijk te zijn ligt het nu al wel lekker in de mix, vind ik persoonlijk. Maar het is misschien een idee om het in het eerste refrein weg te laten en in het tweede er in te brengen 💡.
De drums maken wel indruk, hoor :okdan:.

Heb je eens geprobeerd om mijn snarefills weg te laten of het volume fel te verlagen zodat enkel de jouwe goed doorkomen? Kan misschien ook goed werken.

Je kan misschien ook eens je gitaarmix bekijken en dan vooral de EQ op de galm. Misschien ondervind je wel wat last van middenfrequenties die hier en daar nogal hard doorkomen. Ik heb dat ook gemerkt in de "werkversies". De sound op zich is OK maar ik zou wat midden uit de galm daarvan weghalen, eventueel wat hoog versterken. Enfin, daar wat mee experimenteren.

En als er dingen zijn in mijn delen die ideeën van jou in de weg staan, laat het dan wel alsjeblief weten hé ;). Het is niet de bedoeling dat deze track mijn speeltuin is/wordt waar jij een beetje aan mee hebt mogen werken. Het moet echt een track van ons beiden zijn :engel:.

Anyhow ... ik vind het iedere keer beter en beter klinken en ben blij dat we mekaar geloot hebben :koffie: .

Je mag tegen woensdagavond het gevraagde verwachten.


:doei:
 
Hoi Danny,

Ik ga je opmerkingen meenemen. Gitaartje kan nog iets meer naar de voorgrond denk ik. EQ op reverb neem ik mee. Ik wacht dan op je nieuwe bounces. Ondertussen kan ik wel verder.

Verder denk ik dit in stadium gewoon aan wat beste is voor de track. Verdeling van partijen is dan ondergeschikt. Jij hebt wat meer partijen gemaakt maar wel weer op basis van mijn opzetje. Dus denk dat het prima is. Maar ik zal het nummer nog is met wat meer kritieke instelling doornemen. :) Misschien porbeer ik nog wat creatieve trucjes in de mix.

Komt goed. :)
 
De nieuwe WAV's zijn verstuurd.

Een eerste bevat de electronische hihats, drums in de break en nog wat andere percussiegeluiden.
Een tweede (SynPerc) bevat enkel dat "woodblokje" zodat je dat eventueel kan gebruiken.

Ik heb wel gemerkt dat ik ook nog in het refrein een track had met enkel open en closed hihats uiterst rechts geplanned maar die heb ik blijkbaar vegeten op te slaan. Om deze opnieuw in te spelen heb ik nu geen tijd maar misschien kan dat evengoed in de mix weggelaten worden.

:doei:
 
Back
Top