hoe alle noten van arpegiator laten registreren door cubasis?

DJ-D_Prime

Die Rakete zu den Planete
Lid sinds
10 juni 2003
Berichten
856
Locatie
Toulouse - France
Ik wil t volgende doen:

ik heb een voice met een bepaalde arpegiator en wil een stukje opnemen als MIDI in cubasis,

echter, hij registreert alleen de begin noot (dus als ik de arpi gewoon aan laat staan speelt ie t wel goed)

hoe kan ik alle noten laten registreren die de synth speelt?

groeten,

Prime
 
ja duh, weet dat t handig is, maar er is een patroon wat ie afspeelt, wrom kan de synth dat niet meesturen
 
Origineel geplaatst door 6 trak
daarom niet... duh :gaap:


daarom waarom?! er is een patroon voor, en waarom kan dat niet naar buiten, je hebt nog steeds de vraag niet beantwoord
 
Wil je noten die gespeeld worden door de arpeggiator van je CS-6x opnemen ?

Die kan ze namelijk zeker uitsturen, je kunt zelfs nog kiezen over welk midikanaal ook !

Zo kun je die noten die gespeeld worden ook gebruiken voor andere synths. Doe ik ook erg vaak met de Triton (polyfone!) arpeggiators.

Zoek ff in je handleiding naar de paragraaf over de arpeggiator, daar staat vast wel hoe je die noten uitzendt.
 
Origineel geplaatst door 6 trak
aha! het kan zeer waarschijnlijk dus toch (met de nieuwerwetse machines) alleen het "liever lui dan moe" principe is bij deze vraagsteller van toepassing ;)

niet bepaald, de arpegiators die ik gebruik zijn niet bedoeld om makkelijker te kunnen spelen (ik kanvrij goed spelen dat is t probleem helemaal niet) maar ze spelen de voice in een dusdanig patroon af dat t meer een soort effect wordt

anywayz, yamaha handleiding ZUIGT net als t menuutje, dus kan t niet vinden =(
 
WOEHOEEE!!! heb t gevonden!!!

jaja, het zat helemaal weggestopt, moest in voicemode op de utility knop drukken en dan kwam ik bij bepaalde MIDI instellingen waar ik idd t aan en uit kon zetten en kiezen over welk kanaal t verstuurd werd

bedankt mensen :D
 
Alsjeblieft. :)

Wat ook wel grappig kan zijn is een nooit of akkoord 1 of meerdere maten(als het maar precies in een eenheid van een maat gaat) randomizen.

Dus de nootdata die de arpeggiator bijv. heeft verzonnen op een aanslag van de c-toes randomizen in cubase. Hij gaat dan de verschillende toonhoogtes in een andere willekeurige volgorde zetten.

FF een paar noten weggumen, en je krijgt soms de meest vage techno loops, waar je de melodie toch redelijk gemakkelijk van kunt bepalen, omdat je per maat werkt. Eventuele soepelere overgangen kun je verkrijgen door wat noten met de hand erbij te tekenen.

Kan die CS6X arpeggiator trouwens oko geprogrammeerd worden, zodat ie ook filter cutoff etc. kan moduleren ?

Ook dat is supergaaf om moeilijke filterbewegingen standaard in reserve te hebben.
 
volgens mij wel,

en ik weet niet of je dit bedoelt, maar ik kan wel cut-off data meesturen, dus als ik opneem in Cubase, arpi aan heb staan en dan tijdens opnemen de cut-off verander, dan speelt ie daarna niet alleen de noten maar ook de cut-off verandering af,
 
En als ik me niet vergis sturen de modules van EMU (bv:audity2000) op alle 16 kanalen arp uit via midi. Of ben ik verkeerd?
 
de cs1x en cs2x kunnen toch ook arp uit sturen over midi?

nee dus! vanaf AN1X pas :) Je kan op de AN1X je eigen arp al maken (incl. filter etc.etc.), dan moet dat op de CS6X toch zeker kunnen. Heeft het manual geen hoofdstuk over de arpeggiator?? lijkt me sterk als het niet zo is
 
Kan inderdaad!!!!!
 
Back
Top