Cubase SX Effects

Bartdeijkers

Ingeburgerd
Lid sinds
16 november 2002
Berichten
40
Ik heb een paar demo Sequencing programma's gedownload. Na het uitproberen van Cubase SX viel me op dat je als je een (insert)effect kiest je alleen midi-effect kan kiezen. Is het in cubase dus niet mogelijk om bij het inspelen meteen je geluid door je andere effecten te halen naast de midi-effects?

Zo niet, kan dit bij andere sequencers wel?
 
Zowel als bij audio en bij midi kanalen zijn inserts en sends mogelijk. Alleen zijn er veel meer audio plugins dan (handige) midi plugins.
Maar beide gaat probleemloos, maar dat kun je zelf ook met die SX demo kijken of je dat aanstaat. :)
 
Ja maar als ik onder de midi setup het insert effects menu open zie ik alleen midi effects.
Als ik onder de audio setup het insert effects menu open zie ik andere effects.
Mijn vraag is eigenlijk - kan je nu de effects die je bij de audio setup krijgt ook in de midi setup tevoorschijn toveren zodat je je geluiden die je inspeelt door een ander effect haalt dan een mdi-effect.
 
dit soort dingen moet je gewoon op je virtuele mixer (is dat nog steeds [ctrl + *] in sx?) doen, niet met menuutjes.
 
Audio en midi zijn twee verschillende soorten data. Die zijn niet met elkaar uit te wisselen.
Audio is alleen het geluid in digitale vorm en midi alleen de beschrijving van de noten (etc) in digitale vorm. En dan werkt een midi plugin niet op een audio kanaal en andersom.
 
Origineel geplaatst door cyan_circle
dit soort dingen moet je gewoon op je virtuele mixer (is dat nog steeds [ctrl + *] in sx?) doen, niet met menuutjes.

maak jij dat uit?
 
Origineel geplaatst door EDP
maak jij dat uit?

ech wel! als je het niet doet dan kom ik naast je wonen en dan schaf ik zo'n stom water-ornament aan voor in de tuin zodat je de hele nacht door moet pissen. en dan zal ik lachen, lachen als een waanzinnige. met bliksem op de achtergrond.
 
Oke dan ga ik mijn vraag anders stellen.
Op het moment heb ik reason op mijn computer dit wil ik gaan linken met een een of ander sequencing programma.
Dit gaat als ik goed geinformeerd ben met rewire. Nu wil ik vanuit reason met bijvoorbeeld de nn-xt een piano inspelen en dit geluid door een van de vst effecten halen. Dus niet eerst inspelen en dan pas het effect erop zetten. Het probleem is dat je zoiets niet goed kunt checken op zo'n demo(of vergis ik me nu).
Maar zou zo'n voorbeeld als hierboven mogelijk zijn met cubase of mischien een ander programma?
 
hmm laat ik nu net mijn nieuw verworven massa vernietigings wapens hebben gevuld met confettie en deze op de tolsteeg heb gericht

ha pak aan!!
 
Kinders! Gaat ff buiten spelen ja! :P
(een fontein, ja ja, met dit warme weer.......)



Met rewire kun je vanuit Cubase Reason aansturen. Dwz de midi naar reason sturen en dan krijg je vanuit reason audio kanalen (64 maximaal). Het werkt ongeveer hetzelfde als een softsynth zeg maar. En over die audio kanalen kun je audio plugins gebruiken. Dus ook als je iets op een midi klavier aan het spelen bent en je direct resultaat wilt horen als audio.
De enige maar die hierbij zit is dat je een geluidskaart moet hebben die geschikt is voor de manier waarom Steinberg haar audio uitstuurt. (Dat heet ASIO drivers)
 
Kinders! Gaat ff buiten spelen ja!
Oke

Thanks Fuse

ik zal nog eens proberen iemand te helpen. een beetje humor zit er weer niet in natuurlijk. jammer hoor. eigenlijk best zielig.
 
Wat nou humor!

Hoe lang heb je wel niet naar een woning lopen zoeken?

En dan denk jij maar even naast EDP te kunnen gaan wonen?

En een fontein in je tuin neerzetten. Als je dat bij de gemeentje klaarspeelt ben je echt een held hoor. :P


Dat kan toch helemaal niet man!



Gewoon opbellen en de kraan naast de hoorn laten lopen werkt ook wel hoor.
(Mafkees)
 
zooooowheeee

zooooowheeee

dit is een mooi tuinhekje zeg!
foto17.gif
 
Origineel geplaatst door fuse
Wat nou humor!

drie

Origineel geplaatst door fuse
Hoe lang heb je wel niet naar een woning lopen zoeken?

een week (serieus!)

Origineel geplaatst door fuse
En dan denk jij maar even naast EDP te kunnen gaan wonen?

weet ik niet. waar woont EDP?

Origineel geplaatst door fuse
En een fontein in je tuin neerzetten. Als je dat bij de gemeentje klaarspeelt ben je echt een held hoor. :P

dank u. ik wou dat ik een tuin had. en een zwembril.

Origineel geplaatst door fuse
Dat kan toch helemaal niet man!

bijna vier.

Origineel geplaatst door fuse
Gewoon opbellen en de kraan naast de hoorn laten lopen werkt ook wel hoor.
(Mafkees)

da's niet waar. verschillen in frequentie plus de gevoelsrichting van het stromende water doen de telefoon-oplossing met een factor 4 afnemen in effectiviteit.
en ik ben geen mafkees. en ook niet onder invloed van geestverruimende middelen (nog niet althans).
 
Ja zeg! Wat zullen de buren wel niet denken!?

Trouwens ik zoek nog steeds, maar da's echt geen humor meer zo langzamerhand. Wel lachwekkend vreemd genoeg.

Maar van die telefoon. GSM met een goede ontvangst is misschien dan toch beter.
Of een cassetebandje opsturen en dan even opbellen dat hij hem maar weer moet gaan afspelen.
Zonder dolby natuurlijk, voor de extra ruis.


@EDP
Dat hekje ken is ergens van.
Heeft dat toevallig iets met de Efteling te maken?
 
Origineel geplaatst door cyan_circle

weet ik niet. waar woont EDP?

heb geen vaste woon en verblijfplaats. dit op cyan te kunnen ontlopen
 
Origineel geplaatst door EDP
heb geen vaste woon en verblijfplaats. dit op cyan te kunnen ontlopen

dat kan wel zijn, maar ik ken de Power Rangers persoonlijk. ik heb nog getongd met die gele.
morphing time!
 
Origineel geplaatst door cyan_circle
dat kan wel zijn, maar ik ken de Power Rangers persoonlijk. ik heb nog getongd met die gele.
morphing time!

ja die gele dat was echt een slet die doet het met iedereen heeft ook nog een buitenechtelijk kind samen met viola holt. wat overigens niets aan het aandeel dat de powerrangers hebben in de ondergang van de 5 uur show.
 
Back
Top