Montfrooij
Gepokt en gemazeld
Ja. Ik heb het globaal doorgelezen (beter dan diagonaal, maar niet letter voor letter).ik heb vergelijkbare issues gehad met Tr8s en Ableton live. Is voor mij niet zon punt want ik werk niet met echt 'live'. Desondanks heb ik er wel wat tijd ingestoken.
ik heb dat ook op meerdere manieren geprobeert gelijk te trekken met de DAW, maar het lukt me met de TR8s niet zo strak als met de andere devices die ik heb.
Hij loopt wel goed als ik hem sequence in de DAW (met de ableton stockplugin "external instrument") of met direct monitoring, maar loop nog steeds wel eens tegen onverwachte issues aan. Tis allemaal best ingewikkeld en weet soms zelf ook niet helemaal wat ik loop te drukken af en toe :p
Ik heb mn issues een beetje gedeeld in dit draadje: " TR-8S over usb? "
Daar kwam niet veel respons op, dus heb je vast niet veel aan... maar ter referentie.
Mogelijk komt je mega latency waarmee je begint (90ms) door FX die in Ableton live worden berekend alvorens Ableton de audio naar het monitor kanaal terugstuurt.
(dat vermoed ik, omdat de opname 'maar' 10ms latency had).
Ik heb zelf nog niet eens met het opnemen van audio zitten stoeien. Dan komen er vast nog weer andere issues aan het licht.
Het lijkt alsof veel mensen hier wel mee te maken krijgen. (latency issues).
Het is een brei van mogelijkheden die allemaal invloed 'kunnen' hebben, wat het direct heel lastig maakt om situaties te vergelijken.
Maar soms is het leuk om er in te duiken. Meestal niet
Voor nu heb ik geen werkbare situatie omdat ik niet zo goed weet hoe ik wil werken.
Daar moet ik eerst tijd in gaan steken.