Nieuw nummer gemaakt!

Die versie met meer laag knalt idd wel veel meer.. (hoe doe jij dat toch in jouw keuken Gijs?? :D ;) )
Om eerlijk te zijn is dat dus de versie die Gijs had gemaakt nadat ik hem de definitieve vocalen had gezonden.. maar het leek alsof de vocalen een beetje weg werden gedrukt als de acapella begint.. vond em voor de rest meer dan oke..
Heb toen ook een poging gedaan vanuit mijn computer.. heb er tijdens het mixen iets meer hoog ingestopt dat klinkt achteraf wel oke.

't Is met vocalen ook altijd lastig het duidelijk te houden vind ik.. de headroom is echt zo verdwenen als je het goed wilt kunnen horen en dan zit je alweer tegen de 0db aan.. 't moet ergens vandaan komen.. :D

Anyway.. had al een nieuwe poging richting Gijs gemaild.. daar zit iets meer laag in.. maar ' k weenie misschien kan Gijs in zijn versie beter het hoog een DBtje of 2 opschroeven :)
 
Laatst gewijzigd:
Zoo, wat een zangstem/zanger !
en mooie zanglijnen ook. knap en muzikaal op die lege muziek ingevuld.
iets van auto doubling gebruikt?

het orgineel zonder zang doet me weinig maar met die zang lijkt het in een keer een nummer.
tja, zo werkt popmuziek :-)

om stinkend rijk te worden door deze track als hit moet het denk ik nog een heel sterk tekstueel en melodisch refreintje hebben. dat mis ik dan nog.
 
Thnx.. :)

Fijn te horen dat de zanglijnen er goed inpassen :) Had redelijk snel een melodie te pakken bij de instrumental.. alleen die lyrics daarop weer passend krijgen.. da´s altijd een puzzel.

Er nog meer qua zang aan toevoegen gaan we denk ik niet doen..
Tenminste.. ik vind de track qua compositie helemaal fantastisch en kan me er niet iets anders meer bij voorstellen qua thema.. maar dat zou Gijs dan moeten bedenken. :)

Vocalen zijn allen als losse sporen ingezongen.. de lead melodie met een octaaf hoger links en rechts apart inzingen doet het altijd erg goed op van die slow jam-achtige dingen vind ik zelf.
De koortjes verderop zijn ook zo gedaan.. dat apart links en rechts opnemen geeft altijd iets ruimtelijks aangezien je nooit helemaal exact kan doen als een take daarvoor.. een beetje het ensemble effect.. door random pitch en timing wegens inperfectie ofzoiets :D


Geloof dat het qua afmix versies die her en der in het draadje staan nu niet meer erg overzichtelijk is. iig is duidelijk dat de versie die Gijs gepost heeft meer knalt en t.o.v. mijn versie wat hoog mist.
We laten voor nu nog wat rusten maar ik zelf denk dat we ergens gaan uitkomen op de versie van Gijs voorzien van wat meer hoog :)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top