Vraag i.v.m. AD-conversie

We hebben het over CD spelers en niet over MULTIMEDIA SPELERS

CD spelers kunnen géén WAV aan. want ze slikken namelijk geen data disks.... (dit is hierboven nu al minstens 20x uitgelegd.....)

Ik wil nou niet met jouw in 'oorlog' raken, laat dat duidelijk zijn.

Ik brand al jarenlang via WaveLab Wav's op cd's, en ze zijn overal afspeelbaar! Ik brand ze natuurlijk nooit als MP3tjes. Als ik ze, net als MP3, als bestand brand zijn ze natuurlijk niet afspeelbaar in een cd-speler. Maar alle Wav's die ik brand via WaveLab naar een (audio)-cd kunnen in elke speler!
 
ja, dan brandt je dus een audio CD? dus wavelab maakt er redbook 16bits van?
kan best zijn dat je bron WAV 24bits is maar wat als audio op de CD komt 16 bits?
volgens mij wil wavelab namelijk geen audio CD's branden op 24bits? zo iets staat me bij maar weet het niet meer zeker, is al jaren geleden
 
http://www.steinberg.net/en/products/wavelab/details.html
NEW BURNING ENGINE
WaveLab 7 contains a completely new burning engine that guarantees stable and reliable burning processes. Besides Audio CDs and DVD-Audio, the reworked engine is capable of burning professional DDP images. The detection of burning devices has also been improved.

Hij had het dus zelfs niet eens over data CD's met 24 bit wav's erop :okdan:
 
Ja, maar ik was heel anders deze hele discussie aangegaan. Als ik dit had beseft dat Steinberg WaveLab al mijn 24 bit wav's naar het Red Book Audio-cd formaat converteert tijdens het branden had ik nooit zo hoog van de toren geblazen. Jezus, als ik dit had geweten...
 
Je had op je PC eens kunnen kijken wat er werkelijk op die CD staat na branden he :)

Ja, natuurlijk nooit data inderdaad maar audio. Maar ik heb dit proces van branden nooit doorgehad besef ik nu, dat WaveLab de 24 bit Wav's converteert naar het Red Book. (vergeef me me toon aub allemaal)

We zijn er, moesten ff doorgraven, maar we zitten weer op een lijn :D

Yep, gelukkig moet ik wel zeggen.
 
Ja, maar ik was heel anders deze hele discussie aangegaan. Als ik dit had beseft dat Steinberg WaveLab al mijn 24 bit wav's naar het Red Book Audio-cd formaat converteert tijdens het branden had ik nooit zo hoog van de toren geblazen. Jezus, als ik dit had geweten...


Maar de moraal van het verhaal is toch wel dat je het verschil na al die jaren van CD's fikken nooit hebt gehoord. Denk daar nog maar eens over na.
 
Een gewone consumenten CD speler kan geen wav 24bit afspelen. Alleen CD-DA zoals die bij commerciele perserijen worden gefabriceerd of wanneer er een AudioCDr wordt gebrandt. Hier kan je ook geen 24bit files aanbieden om audioCD te branden maar alleen 16bit. Kan je het wel dan zorgt de sofware voor conversie van 24 naar 16bit.
 
... had je mij nooit dom genoemd?

Maar maakt niet uit, geef me je Jupiter 8 en alles is vergeven :okdan: ;)

Ik had je werkelijk niet dom genoemd... maar ik zat er ook niet naast aan de andere kant. Ik besef donders goed dat je geen data wav's kan afspelen in een cd-speler.
 
Mijn hemel, wat ging dit er aan toe zeg.

Ik wil nog wel ff duidelijk maken dat ik natuurlijk weet dat 24 bits Data Wav's natuurlijk nooit in een cd-speler af te spelen zijn. Maar dat WaveLab de 24 bit converteerd naar Red Book wist ik werkelijk niet!
 
Back
Top