Vraag i.v.m. AD-conversie

Ziet er goed uit moet ik zeggen! Maar nu ik dit heb doorgenomen, en je vergelijkt een 3 tientjes soundblaster met topconverters, je nam me in de maling zeker?
 
nee hoor.
ik heb in het verleden zelfs van die soundblasters gebruikt om op te masteren.

ging prima de luxe, en nog nooit klachten gehad over de geluidskwaliteit.

en er zit natuurlijk best wel verschil tussen de goedkope en dure geluidskaarten.
alleen wordt daar imo nogal moeilijk over gedaan.

ik ga ervan uit, als het goed klinkt, dan is het goed.
en dat kan je echt net zo goed voor mekaar boksen met een goedkope als met een dure geluidskaart.
wat ervoor gebeurt, dat is veel belangrijker, een goeie mix enzo...:D

:koffie:
 
Even los van wat "neutraal" is, zit er wel degelijk een verschil in converters, zaken als resolutie, klankkleur, stage, manier hoe ze clipppen, dynamiek etc allemaal verschillend
Pak maar eens de onboard AC97 van je laptop en een simpele <500€ externe kaart zit best wel een behoorlijk verschil in :D, nu het verschil tussen high-end en zo'n <500€ kaart is wederom net zo groot

Let wel: converters zijn net zo belangrijk voor afluistering (DA) als opname (AD)
Maar ieder is natuurlijk vrij om te beslissen hoe belangrijk hij dit vindt.
Maar zeggen dat het niet uit maakt is een beetje te kort door de bocht.
 
Let wel: converters zijn net zo belangrijk voor afluistering (DA) als opname (AD)
Maar ieder is natuurlijk vrij om te beslissen hoe belangrijk hij dit vindt.
Maar zeggen dat het niet uit maakt is een beetje te kort door de bocht.

Gelukkig ben ik niet de enigste.
 
Veel meer headroom bij 24 bit tov 16bit of tape.
Wat betreft de AD converters... het verschil is echt nihil. Klankkleur is niet van toepassing, en clippende AD lijkt me niet echt fijn. De kwaliteit/ eventuele klankkleur zit veel meer in de omliggende electronica. En daar zit over het algemeen ook het prijsverschil.
 
Noem het zoals je wil, maar de uitgang van een RME klinkt anders als een Benchmark en een SSL klinkt weer anders.
 
Back
Top