Vsti midi out opnemen op audio spoor

Zover ik weet kun je met Arpache alles maken wat je wilt/waar je van droomt op Arpeggio gebied.

Er zit ook arpecggio flexphrases op de Halion, maar nog veel meer andere phrases ook en di ezijn inteeressant als midi phrases in een composer


MAAR ik zit nog steed smet dii routing vraag in Cubase 6.5 om bijv de Vsti catanya plugin te gebruiken
Hoe neem ik de audio output van deze Vsti op ?
 
daadwerkelijk MIDI uitstuurt).

Als dat niet lukt ben je inderdaad aangewezen op omzetten van audio. Dat werkt het beste als je een monofoon signaal hebt (vergeet akkoorden maar - in dat geval mag je Melodyne aanschaffen, daar zit technologie in die het wel kan).

Cubase 6.5 is dan ook voor een monofoon signaal en haalt de akkoorden er dan niet uit ?
Dank je wel voor de tip voor Melodyne
 
linker en rechter locator zetten wat je wilt, solo kanalen die wilt, export loop as audio ofzo ...
of render to audio track ... zoiets

Dat exporteren is het probleem niet
Gaat om de routing van een Vsti plugin ..het midi spoor in Cubase stuurt de plugin aan , maar wil er audio spoeren van maken
Die routing probeer ik al de hele tijd duidelijk te krijgen op het forum hier, maar ?
 
je hebt een los AUDIO kanaal in cubase waar de audio van die pluggin op uitkomt.

Render/export die. klaar.

Is dat nou zo moeilijk ?

Druk op F3 en check in de mixer. Als het goed is geeft ie signaal op een midi kanaal (wat naar de vsti gaat) en op een audio kanaal, die uiteindelijk naar de masterbus gaat.
 
Cubase 6.5 is dan ook voor een monofoon signaal en haalt de akkoorden er dan niet uit ?

laat zien hoe het werkt.

Re: monofoon/akkoorden; de analyse van een monofoon signaal is een heel stuk eenvoudiger dan van een akkoord. Stel je voor; je speelt twee noten tegelijk. Analyse-software kan niet ruiken of de hoogste noot een aparte noot is, of dat het een set boventonen is die bij het oorspronkelijke geluid hoort. Bij een monofoon signaal weet je dat je gewoon alleen maar de grondtoon hoeft te nemen. Je zou bij wijze van spreken een setje bandpassfilters met hoge resonantie kunnen maken per noot; die gaan als ze een noot op de resonantiefrequentie binnenkrijgen behoorlijk hard geluid maken, en dan kun je die wetenschap gebruiken om te zeggen dat het een C of een D of een E was. Heb je wel pech als het signaal niet precies op die toonhoogte zit. Dit zou je bij wijze van spreken zelf in Max/MSP of Reaktor kunnen bouwen als je zou willen.

Melodyne kan dit wel omdat er een aantal aannames gemaakt worden over hoe het geluid precies "werkt" - als je weet dat beide noten van een piano komen kun je een set aannames doen over hoe ze gescheiden moeten worden. Daar zit een behoorlijk ingewikkeld algoritme in waar dhr. Neubacker zich een hele tijd het hoofd over heeft gebroken, en dan kan het algoritme het nog mis hebben als de aannames niet opgaan, bijvoorbeeld.
 
je hebt een los AUDIO kanaal in cubase waar de audio van die pluggin op uitkomt.

Render/export die. klaar.

Is dat nou zo moeilijk ?

Bedankt!

Dat is niet moeilijk die render/export, maar de verbinding van de audio plugin naar het losse audiokanaal..daar gaat het om de routing hiervan ..de praktische vertaling in Cubase.


Druk op F3 en check in de mixer. Als het goed is geeft ie signaal op een midi kanaal (wat naar de vsti gaat) en op een audio kanaal, die uiteindelijk naar de masterbus gaat.[/QUOTE]
 
Daar zit een behoorlijk ingewikkeld algoritme in waar dhr. Neubacker zich een hele tijd het hoofd over heeft gebroken, en dan kan het algoritme het nog mis hebben als de aannames niet opgaan, bijvoorbeeld.
De kunst is natuurlijk om een passend algoritme te vinden...wetenschap
 
wat een gedoe dit zeg...als je nou magix neemt, hoef je niets meer te doen :)
das verrekkes hendig!
 
Ja , misschien kan de routing ook nog wel in Magic gedaan worden :)

Je zou je er ook even echt in kunnen verdiepen..............dus zoals we vroeger deden toen we nog geen internet hadden. Dus handleiding lezen en proberen. Gewoon net zo lang tot het lukt........moet je even tijd in investeren dus. Maar dan heb je ook resultaat. En voldoening!
 
Je zou je er ook even echt in kunnen verdiepen..............dus zoals we vroeger deden toen we nog geen internet hadden. Dus handleiding lezen en proberen. Gewoon net zo lang tot het lukt........moet je even tijd in investeren dus. Maar dan heb je ook resultaat. En voldoening!

Inmiddels heb ik de routing gevonden en ik zal de handleiding van Cubase 6.5 nog eens nalezen
of ik er ook had uitgekomen.
Op dit forum had ik gehoopt de routing zo even te horen, maar dat heeft niet zo mogen lopen
Eigenlijk moet ik een routing tutorial doorlopen vo0r Cubase( maar het geldt ook in andere mixers: sends)
Ik kan me nog van lang geleden iets herinneren van Orion pro met sends en recent met Mulab..was weer weggezakt
Het juist kunnen beredeneren van de routing van hoe en waarom daar ontbreekt het even nog aan
Bedankt
 
Inderdaad voldoening al sj ehet gevonden hebt en begrijpt, maar ik ben al rrn tijdj ein de weer met lezen en bestuderen en heb e rniet zoveel zin meer in even
 
Back
Top