Vsti midi out opnemen op audio spoor

Nope.
Lees de handleiding maar, als je mij niet wil geloven.
De weergave van Halion is het audiosignaal.

Laat we bij het probleem blijven : de Halion 4 Vsti met de flexphraser daarvan neem ik een flexphraser fragment op in Cubase : een phrase

Van deze phrase wil ik de midi noten hebben..( daar gaat deze draad over)
Wie kan me vertellen hoe ik dit moet doen?
(Als ik het zo lees is er genoeg kennis over)
 
Maar er zit toch een functie in Cubase 6.5 : Audio -to - Midi en dan als tweede met d esampler-Vari-Audio?
Ik moet dat nog bekijken
Stereo of mono wat betekent voor de midi noten extractie ?

Die routing ben ik op zoek naar...

Je moet natuurlijk wel lezen......................

Wat jij Audio to MIDI noemt zit in Cubase in Vari Audio (alleen grootste versie Cubase)
En dat werkt alleen met mono audio sporen.
En een VSTi krijg je in audio door deze te exporteren van de VSTi track af (niet van de MIDI track). In die VSTi track hoeft trouwens niets te staan, want dat staat in je MIDI track, laat je daardoor niet verwarren.

Dus wil jij dat met een synth, dan moet je je synth stereo spoor splitten in 2 mono sporen, en dan omzetten naar MIDI. Maar lees nu en ga gewoon met de Arpeggio werken (heet in Cubase Arpache), want daar ben je naar op zoek. Alles wat jij nu blijft noemen is moeilijk doen wat gemakkelijk kan. Maar dat is jouw keuze.
 
Wat je zoekt is geen audio-naar-MIDI conversie. Je wil de MIDI-output van de flexphraser opnemen, daar zitten de noten in.

Probeer eens dit: maak een nieuwe MIDI-track aan. Je hebt dan een lijstje met MIDI-inputs. Daar staan je MIDI-poorten in, maar daar zou ik die Halion ook in verwachten (mits die flexphraser daadwerkelijk MIDI uitstuurt).

Als dat niet lukt ben je inderdaad aangewezen op omzetten van audio. Dat werkt het beste als je een monofoon signaal hebt (vergeet akkoorden maar - in dat geval mag je Melodyne aanschaffen, daar zit technologie in die het wel kan).

edit: ik moet sneller typen, al die replies stonden er nog niet tussen toen ik begon :D
 
Wat je zoekt is geen audio-naar-MIDI conversie. Je wil de MIDI-output van de flexphraser opnemen, daar zitten de noten in.

Probeer eens dit: maak een nieuwe MIDI-track aan. Je hebt dan een lijstje met MIDI-inputs. Daar staan je MIDI-poorten in, maar daar zou ik die Halion ook in verwachten (mits die flexphraser daadwerkelijk MIDI uitstuurt).

Als dat niet lukt ben je inderdaad aangewezen op omzetten van audio. Dat werkt het beste als je een monofoon signaal hebt (vergeet akkoorden maar - in dat geval mag je Melodyne aanschaffen, daar zit technologie in die het wel kan).

edit: ik moet sneller typen, al die replies stonden er nog niet tussen toen ik begon :D

1: ik denk niet dat HALion MIDI uitstuurt, alleen maar audio

2: Vari-audio van Steinberg is 'afgekeken' van Melodyne en doet als het goed is in basis hetzelfde. Melodyne is misschien (wat) beter, maar kost dan ook weer (flink) extra.
 
Wat je zoekt is geen audio-naar-MIDI conversie. Je wil de MIDI-output van de flexphraser opnemen, daar zitten de noten in.

Daar zit inderdaad geen midi out voor de flexphraser in Haklion 4

Probeer eens dit: maak een nieuwe MIDI-track aan. Je hebt dan een lijstje met MIDI-inputs. Daar staan je MIDI-poorten in, maar daar zou ik die Halion ook in verwachten (mits die flexphraser daadwerkelijk MIDI uitstuurt).

Als dat niet lukt ben je inderdaad aangewezen op omzetten van audio. Dat werkt het beste als je een monofoon signaal hebt (vergeet akkoorden maar - in dat geval mag je Melodyne aanschaffen, daar zit technologie in die het wel kan).

edit: ik moet sneller typen, al die replies stonden er nog niet tussen toen ik begon :D

Inderdaad er staat geen Halion 4 voor midi input, dus er is geen Midi out voor Halion 4
Vandaar dat ik misschien via de audio weer de midi van de flexphraser kan terughalen?

Gaat nu om deze routing van de audio
 
VSTi's hebben voor zover ik weet nooit een MIDI out. Omnisphere heeft dat ook niet. Heeft niks met Steinberg te maken. Dus Steinberg bashen op hun forum slaat ook nergens op. Ga met Arpache werken en maak je phrases zelf. Klaar!

Jij denkt dat ik dezelfde flexphrases kan maken met Arpeche..dat zou super zijn !
Ik moet toch de routing duidelijk krijgen hoe ik de audio output van een midi spoor op een aduiospoor kan opnemen ?
Ben al bezig geweest op het Cubase forum zef, maar er is nog niemand die een projectfile als voorbeeld heeft

Is er nog iemand op het forum die deze routing in Cubase 6.5 weet ?
 
Jij denkt dat ik dezelfde flexphrases kan maken met Arpeche..dat zou super zijn !
Ik moet toch de routing duidelijk krijgen hoe ik de audio output van een midi spoor op een aduiospoor kan opnemen ?
Ben al bezig geweest op het Cubase forum zef, maar er is nog niemand die een projectfile als voorbeeld heeft

Zover ik weet kun je met Arpache alles maken wat je wilt/waar je van droomt op Arpeggio gebied.
 
Back
Top