Vsti midi out opnemen op audio spoor

janamdo

Ingeburgerd
Lid sinds
16 juli 2006
Berichten
90
Locatie
IJmuiden
In Cubase 6.5 wil ik wat flexphraser midi outs opnemen op een audiospoor en dan er weer een midi track van maken
Ik kan deze midi (flex)phrases weer in een andere composer gaan gebruiken

Ik ben er nog niet ingeslaagd om de routing hiervoor in Cubase 6.5 in te stellen
- Ik start met de Vsti Halion 4 met de flexphraser midi output
- Ik maak een audiotrack om deze midi audio output op te nemen

De midi audiooutput moet gerout worden naar de audio input van de audiotrack?
Hoe dit te doen ?
Het audiospoor moet in staat zijn om de midi out audio te ontvangen..hiervoor de monitor knop inschakelen op het audiospoor?

Opm
Hetzelfde anologe probleem heb ik ook met een Vst plugin Catanya ( een arpeggiator )
 
Volgens mij maak je de fout dat midi geen audio is, en andersom. je kan geen midi opnemen op een audiospoor
 
Volgens mij maak je de fout dat midi geen audio is, en andersom. je kan geen midi opnemen op een audiospoor
De Vsti in Cubase6.5 heeft een midi spoor met noten en als ik die afspeel dan hoor je de opname
= audio
Deze audio moet weer opgenomen gaan worden op een nieuwe audiospoor in Cubase
En hiervan maak ik weer audio to Midi ervan
 
En oh ja, de handleiding lezen kan handig zijn. Want je hebt blijkbaar de basics nog niet onder de knie ;)

En hiervan maak ik weer audio to Midi ervan
Waarom? Je hebt toch al je midi?
Je kan van audio geen midi maken, en omgekeerd.
 
Je midi + vsti blijft gewoon zoals het was (dus evt. muten).
Een audio mixdown is allen mogelijkals er een bestaand audiospoor is wat je in een ander file formaat wilt hebben bijv WAV naar MP3

Je kunt geen midispoor in Cubase naar audio mixdownen : er is geen knop hiervoor inCubase

Je kunt wel Audio to Midi converteren In Cubase die functionaliteit is welingebouwd in Cubase
 
Je kunt wel Audio to Midi converteren In Cubase die functionaliteit is welingebouwd in Cubase
Breng hem nu niet in de verwarring. Dat is volgens mij helemaal niet wat hij wil doen.

Kijk eens in het begin van je Cubase handleiding. Vroeger stond daar alles wat een beginner moet weten vooraleer je met Cubase begint te werken.

Audio = geluid
Midi = instructies
 
Waarom? Je hebt toch al je midi?
Je kan van audio geen midi maken, en omgekeerd.

De Halion 4 Vsti heeft een flexphraser waarmee je geluidsfragmenten kunt opnemen
Deze Halion 4 is een Vsti in Cubase
Met een keyboard kan ik de flexphraser in Halion 4 aansturen, maar dit is midi een controle signaal en niet de eigenlijke midi data (=noten) van de flexphraser ( die is/krijg ik niet te zien )

Daarom moet ik de audio uitvoer opnemen van de flexphraser
Hopelijk word het duidelijker?
Ik wil de midinoten van het flexphraser riedeltje hebben ..dan kan ik dit al seen midi phrase opnieuw gebruiken
 
Je kunt een mixdown maken van een instrumentspoor. Dus niet de MIDI track, maar het bijbehorende instrumentspoor. In jouw geval een HALion spoor.
Die kun je splitten naar 2x mono, en daar dan weer MIDI van maken. MIDI maken van een stereospoor in Cubase kan niet, monospoor wel. Dus 2x mono van maken.
 
Een audio mixdown is allen mogelijkals er een bestaand audiospoor is wat je in een ander file formaat wilt hebben bijv WAV naar MP3
Toch wel. Waarom ben jij eigenlijk advies aan 't geven??
Een VSTi (zoals Halion) stuurt z'n geluid als audio door de Cubase mixer. Dat kan je omzetten naar een geluidsbestand bij export.
 
De Halion 4 Vsti heeft een flexphraser waarmee je geluidsfragmenten kunt opnemen
Deze Halion 4 is een Vsti in Cubase
Met een keyboard kan ik de flexphraser in Halion 4 aansturen, maar dit is midi een controle signaal en niet de eigenlijke midi dat van de flexphraser ( die is/krijg ik niet te zien )

Daarom moet ik de audio uitvoer opnemen van de flexphraser
Hopelijk word het duidelijker?
Alles was al duidelijk hoor. Ik wist alleen niet dat je die flexnoten op een midi-kanaal wou. Opnemen op een nieuwe midi track? Ik weet niet vanbuiten of het wel kan eigenlijk. (zie handleiding of iemand anders hier die er meer ervaring mee heeft?)

En die 'flexphraser' zelf heeft niets met "geluidsfragmenten" of "audio uitvoer" te maken. Het is soort arpeggiator http://en.wikipedia.org/wiki/Synthesizer#Arpeggiator .
 
Alles was al duidelijk hoor. Ik wist alleen niet dat je die flexnoten op een midi-kanaal wou. Opnemen op een nieuwe midi track? Ik weet niet vanbuiten of het wel kan eigenlijk. (zie handleiding of iemand anders hier die er meer ervaring mee heeft?)

De besturingsnoten voor de flexphraser staan op een Midi kanaal
Dit midi kanaal heeft wel een audio output ..je hoort het flexphraser opname

Nu kan deze audio gerout worden naar een nieuwe audiospoor waar het het word opgenomen

Deze routing ..hoe precies is het onderwerp van deze draad..dat wil ik weten
 
Ik weeet niet wat die flexphraser anders doet dan een arpeggio,
Is een goed idee, maar de flexphraser heeft wel meer te bieden in Halion 4 dan een arpeggio allen lijkt me, vandaar dat ik de midi noten ervan wil hebben om midi phrases te maken

Moet deze routing toch hebben, want heb ik een vst plugin Catanya waarvan ik de audio output ook wil opnemen..dezelfde routing als van de flexphraser
 
De besturingsnoten voor de flexphraser staan op een Midi kanaal
Dit midi kanaal heeft wel een audio output ..je hoort het flexphraser opname

Nu kan deze audio gerout worden naar een nieuwe audiospoor waar het het word opgenomen

Deze routing ..hoe precies is het onderwerp van deze draad..dat wil ik weten
Dat midi kanaal heeft geen audio output.
Midi > Halion > Halion audio in mixer
Ik werk niet vaak met Cubase, en ik weet niet hoe je 'realtime' rendert - maar ik heb je al een werkende oplossing gegeven > EXPORT (zie afbeelding in een post van mij hierboven)
 
De besturingsnoten voor de flexphraser staan op een Midi kanaal
Dit midi kanaal heeft wel een audio output ..je hoort het flexphraser opname

Nu kan deze audio gerout worden naar een nieuwe audiospoor waar het het word opgenomen

Deze routing ..hoe precies is het onderwerp van deze draad..dat wil ik weten

Dat is wat te omslachtig. Dat is niet de bedoeling, daar heeft Steinberg slimmere oplossingen voor bedacht. Toch even goed kijken bij Audio export........;)
 
Is een goed idee, maar de flexphraser heeft wel meer te bieden in Halion 4 dan een arpeggio allen lijkt me, vandaar dat ik de midi noten ervan wil hebben om midi phrases te maken

Moet deze routing toch hebben, want heb ik een vst plugin Catanya waarvan ik de audio output ook wil opnemen..dezelfde routing als van de flexphraser
Nee, Catanya heeft ook geen audio output. Halion heeft dat wel.
Lees dan toch de help die hier gegeven wordt.

Midi heeft/is geen audio, PUNT.
 
Maar dan zoals ik al aangaf alleen in mono. Zit standaard in Cubase. Zoek maar even op Vari-Audio.

Maar er zit toch een functie in Cubase 6.5 : Audio -to - Midi en dan als tweede met d esampler-Vari-Audio?
Ik moet dat nog bekijken
Stereo of mono wat betekent voor de midi noten extractie ?

Die routing ben ik op zoek naar...
 
Back
Top