Bouwverslag Best of CGS 2011/2012

sms303

WHAT UR WATCHIN'?!?!
Lid sinds
28 Maart 2004
Berichten
3.844
Locatie
Rotterodamus
In navolging op het Groupbuy Best of CGS/Serge topic dit bouwverslag topic...

Ik loop op de feiten vooruit.....
Maar de panels zijn besteld, de kitjes zijn onderweg en de pcb's liggen (al een poos) te wachten om gevuld te worden :okdan:

Het is mijn bedoeling om thuis de pcb's te vullen, de bedrading naar het panel tijdens de wekelijkse maandagavondsoldeerknutselclub te doen en zo van de pcb een werkende module te maken....

Als eerste begin ik aan het voicepanel (BOG = Bringer Of Groove). Foto's en bijzonderheden tijdens het bouwen zal ik hier posten....

Dit topic is een oproep aan alle anderen die ook aan dit project beginnen om hun ervaringen en knutsels te delen :okdan:
 
het grote avontuur gaat beginnen 8)
Het is begonnen....
Voor de BOGs begin ik met het vullen van de pcb's met de minste onderdelen en zo verder naar de VCO's of Wavemultiplier als laatste in de serie :okdan:

Gevulde pcb's: 2x CGS04 mixer en 4x CGS64 VCA....
foto's volgen..... 8)
de volgende pcb's worden de dual LFO's *D

het vullen van de pcb's is het makkelijkst ...
het bedraden van alles wordt een monnikenklus....
 
Het is begonnen....
Voor de BOGs begin ik met het vullen van de pcb's met de minste onderdelen en zo verder naar de VCO's of Wavemultiplier als laatste in de serie :okdan:

Gevulde pcb's: 2x CGS04 mixer en 4x CGS64 VCA....
foto's volgen..... 8)
de volgende pcb's worden de dual LFO's *D

het vullen van de pcb's is het makkelijkst ...
het bedraden van alles wordt een monnikenklus....
Wacht maar tot de tekeningen. Heb echt alle bedradingen in een documentje gezet. 8)
 
Wacht maar tot de tekeningen. Heb echt alle bedradingen in een documentje gezet. 8)
per module had ik met de info van Ken Stone's site een documentje gemaakt.... :D
met jouw info erbij kan ik een mooi boekwerkje in kleur maken en deze als naslagwerk aan PJoris erbij geven :okdan:
 
Tussenstand gevulde pcb's:
CGS04 AC/DC Mixer (2x)
CGS64 VCA (4x)
CGS58 Dual LFO (2x)
CGS48 VCO (1x)

misschien lukt het me (net) om de BOG pcb's gevuld te hebben als de panels arriveren....

Foto's maak ik vanavond 8)

offtopic maar dit moet je zien!!! :D
 
Laatst gewijzigd:
De werkplek:
dewerkplek01.jpg

dewerkplek02.jpg

De kits voor de 2 MARSH's liggen ongeroerd in t plastic boodschappentasje....
Eerst de 2 BOG's bestukken, bedraden, werkend krijgen en dan op naar de 2 Marsh's

Gevulde pcb's:
s01wb.jpg

s02c.jpg

s03v.jpg


Stay tuned....
Soon more to see and finally to hear........
To be continued....
 
Jij bent al lekker op weg, je hebt dit jaar nog een panel af denk ik zo? :okdan:

Btw, dat filmpje.. :dubbel:
 
Dank voor de aanmoedigingen ....
de bout staat alweer aan ;)

Zijn jullie maandag allemaal weer van de partij?
 
M'n gekregen multimeter laat me alleen weerstanden met zekerheid meten.....
Heel mn plan om pcb voor pcb helemaal te vullen gaat daardoor op de schop... :(
Ik meet liever door dan dat ik allemaal cijfercodes moet ontcijferen en de kans op fouten daarmee vergroot....
Het wordt komende dagen de BOG pcb's vullen met weerstanden en daarna Falafelbiels heel voorzichtig vragen of ik zijn luxere multimeter voor een paar dagen mag lenen....

@Demian ... heb je al iets van Elby vernomen/ontvangen?
@Wmonk ... oke dan! :okdan: Ken krijgt half volgend jaar een gecombineerde alles-in-één pcb order van me... :)
@Falafelbiels .. MASK gaat toch door maandag of moet je werken?
 
Back
Top