grappenmaker(s) op marktplaats

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Allemachtig wat een ding! Wat zal dat indertijd wel niet hebben gekost?
Ik heb hem maar even op mijn Beobachtungsliste gezet want ik ben heel benieuwd voor welke prijs die weggaat.

Ik denk gevalletje "onbetaalbaar"
8 speakeruitgangen :P
 
Ja, misschien wel.

Zouden ze in Volendam trouwens wel roken in de studio? Met heel die palingsound enzo....
 
Zag laatst een mangpaneel te koop op mp. Er stond een foto bij met de mixer in een flightcase en een achtergrond met veel bier en rook enzo.. disco.. Staat er dus bij mengpaneel alleen thuis gebruikt..
Euuhejaa hoor tuurlijk :mega:
 
Ja, misschien wel.

Zouden ze in Volendam trouwens wel roken in de studio? Met heel die palingsound enzo....


in volendam roken ze voornamelijk paling...


:D

:koffie:
 
Gast is heel zuinig op ze spullen en niet roker.
ik blijf dat een grappige opmerking vinden als het gaat om zoveelste-hands apparatuur.
Ik ben ook heel zuinig op mijn spullen en als ik 10 jaar geleden iets nieuw heb gekocht ziet het er nu nog steeds nieuw uit. Maar als ik een 8e hands apparaat overneem dat slecht is behandeld en in een rokerige studio heeft gestaan dan kan mijn zuinige behandeling en niet-rook omgeving hem niet meer mooier maken :)
 
Ik denk gevalletje "onbetaalbaar"
8 speakeruitgangen :P

Dat weet ik nog zo niet hoor. Speakeruitgangen (die we gewoonlijk per paar tellen, 4 paar dus) zijn de kost niet echt, die ritmebox en veertank zullen de prijs ook wel niet keihard omhoog gehaald hebben, de afstemcondensator ziet er niet écht spectaculair uit en zoveel vermogen heeft hij niet. m.i. geen echte "monsterreceiver". Want naast hun afmetingen hebben die dingen steevast bakken vermogen.

"monster receiver" is trouwens een courant gebruikte term voor reusachtige (oude) receivers met enorm veel vermogen. Maar dan dus wel heel wat meer dan deze Kenwood. Ik heb de indruk dat deze Kenwood zich meer op studenten richtte dan op de high-end markt waarin de echte monster receivers zaten.

Het is een leuk ding hoor, maar ik zou er zelf geen geld voor over hebben. Zelfs niet met ritmebox. Dan veel liever een échte monsterreceiver zoals een Pioneer SX-1980. Ook al heeft die géén ritmebox. :) Maar wel een high end ontwerp en een powerhouse met 5 a 6 keer zoveel vermogen als die Kenwood speeltuin.
 
Dat weet ik nog zo niet hoor. Speakeruitgangen (die we gewoonlijk per paar tellen, 4 paar dus) zijn de kost niet echt, die ritmebox en veertank zullen de prijs ook wel niet keihard omhoog gehaald hebben, de afstemcondensator ziet er niet écht spectaculair uit en zoveel vermogen heeft hij niet. m.i. geen echte "monsterreceiver". Want naast hun afmetingen hebben die dingen steevast bakken vermogen.

"monster receiver" is trouwens een courant gebruikte term voor reusachtige (oude) receivers met enorm veel vermogen. Maar dan dus wel heel wat meer dan deze Kenwood. Ik heb de indruk dat deze Kenwood zich meer op studenten richtte dan op de high-end markt waarin de echte monster receivers zaten.

Het is een leuk ding hoor, maar ik zou er zelf geen geld voor over hebben. Zelfs niet met ritmebox. Dan veel liever een échte monsterreceiver zoals een Pioneer SX-1980. Ook al heeft die géén ritmebox. :) Maar wel een high end ontwerp en een powerhouse met 5 a 6 keer zoveel vermogen als die Kenwood speeltuin.

In die tijd was 110 watt anders heel wat. Mede omdat de gemiddelde vintage speaker tussen de 25 en 85 watt is
VU meters links en rechts zag je vnl op de duurdere modellen
 
Die pioneer is net zo oud en heeft zoals gezegd 5 a 6 keer meer vermogen. De benaming "monster receiver" moet behouden blijven voor de echte krachtpatsers, en daar hoort die Kenwood niet bij.

Die 110W lijkt me overigens niet te kloppen. Opgenomen vermogen (elektrisch) is 240W. De vuistregel voor een klasse B schakeling is delen door 4 voor RMS vermogen per kanaal aan 8 ohm. Dan komen we dus op zo'n 60WPC. Genoeg om de buren gek mee te maken hoor, maar echt niet het terrein van de monster receivers.

Vergelijk gewoon eens het interne:

Rechts de voeding en eindtrap van de Kenwood:

!Bz3T%2Blg!Wk~$(KGrHqIOKj!E)O!,jMT5BM(1fm!noQ~~_3.JPG


Achteraan de voeding en eindtrap van de Pioneer SX-1980:
sx-1980_open.jpg


De afstemcondensator van de pioneer lijkt ook van een hoger niveau.

Wat audiofiele prestaties en vermogens betreft had Kenwood in die tijd véééél betere apparaten (tuners, versterkers, receivers) dan die rhythm receiver mop. Op de belachelijke hoeveelheid inputs en outputs na, heeft die niks te maken met wat een "monster receiver" behelst. En Kenwood kon echt wel super high end maken (Accuphase ontstond uit ex-Kenwood), maar die rhytmceiver hoort er niet bij.

Dat gezegd zijnde kost een echte "monster receiver" ook wel héél wat meer dan die Kenwood. :)
 
Misschien leuk voor de curiositeit die ritmebox maar wie meer als een paar tientjes betaalt wordt getild. Hij zal dermate gerecapt moeten worden wil je dr nog een enigszins acceptabele s/r waarde uit kunnen halen. De tuner zal verder ook wel niks meer ontvangen , gare afstemcondensator, en uiteraard zullen alle (vu-meter) lampjes ook wel dood zijn en dan nog niet te spreken over krakende potmeters. Ik wens de nieuwe eigenaar veel succes met dat ding :D
 
Misschien leuk voor de curiositeit die ritmebox maar wie meer als een paar tientjes betaalt wordt getild.
Toch had er iemand nog €221 voor over. Er zijn mensen die dat soort dingen verzamelen. Misschien dat zo iemand ons voor gek verklaard als er op het forum een brakke JP8 voor €3000 zou worden verkocht.
 
Naast de ritmebox was er ook nog een instelbare reverberation, footswitch, 2 gitaar ingangen (L+R) en ook mic ingangen. Best wel bijzonder apparaat. Meer een samenvoeging van een gitaarversterker met receiver; soort vintage multimedia :D
 
Ha! Klinkt als cliche maar voor E650 mag mijn jx3p ook wel weg, en dan koop ik er 2 voor terug waarvan 1met programmer. De economie laait op in duitsland zegt men maar dit gaat natuurlijk helemaal nergens meer over...
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top