software stepsequencer

Re: Re: Re: software stepsequencer

Re: Re: Re: software stepsequencer

Origineel geplaatst door The Q
Dit lijkt erg op wat ik zocht! Helaas zijn ze gestopt met de verkoop... bummer! :stupid

Tja, das jammer...

JJ
 
SEQ303 is erg aan te raden als stepsequencer, het draait zelfs onder XP.
Jammer dat geen softfabrikant de license overneemt.

Als er zich nog verdere alternatieven aandienen hou ik me aanbevolen.

JJ; tnx dude!
 
Misschien wel grappig, maar ben toch lekker aan het knutselen geweest. (Je moet toch wat doen he op je werk)

Het is een installatieversie. Een pre alpha versie. Gewoon even kijken wat je allemaal zou willen met zo'n opstelling. Je kunt er nog zat leuke dingen bij bedenken maar het ging me even om het concept. Gewoon even ratseflats in Visual Basic (blech!).

ER WORDT ABSOLUUT GEEN GARANTIE GEGEVEN DAT HET DRAAIT!
 

Attachments

  • liveline.zip
    743,2 KB · Bekeken: 84
Bij mij draait het prima onder Win2K, leuk voor een eerste opzet! :D
 
Origineel geplaatst door fuse
Misschien wel grappig, maar ben toch lekker aan het knutselen geweest. (Je moet toch wat doen he op je werk)

Het is een installatieversie. Een pre alpha versie. Gewoon even kijken wat je allemaal zou willen met zo'n opstelling. Je kunt er nog zat leuke dingen bij bedenken maar het ging me even om het concept. Gewoon even ratseflats in Visual Basic (blech!).

ER WORDT ABSOLUUT GEEN GARANTIE GEGEVEN DAT HET DRAAIT!

[offtopic]Dat is grappig, ik was ook al op zoek naar componenten om MIDI aan te sturen (alleen output) met VB6 :D. Wellicht worden we concurrenten dus :L Nee hoor, zo'n vaart zal het niet lopen. Ik zit trouwens al heel de dag te VB-en ivm afstudeeropdracht, dus als ik thuis ben heb ik niet zo'n zin om weer te gaan programmeren. Ik heb boeken over MIDI-programmeren, maar hoe je timing zou moeten regelen in VB ben ik echt nog niet uit[/offtopic]

[ontopic]Ik heb 'm ff snel op mijn werk bekeken, maar zal thuis eens ff proberen. Het ziet er iig heel grappig uit, zeker voor iets dat snel in elkaar gezet is[/ontopic]
 
Da's idd grappig.

Mocht iemand de source willen hebben dan schreeuw maar ff. Maar de timing in VB is dus vette r*k. Die knoppen zijn oerlelijk. etc etc.
En mocht je midi in VB of een andere taal willen gebruiken:
http://www.harmony-central.com/MIDI/dev.html

Eigenlijk zou je het in C++ moeten doen. En dan het liefst met de VST SDK van steinberg. Dan heb je al die 'zooi' voor midi en wat er bij hoort al voor het oprapen. Evt DirectX 'zeut' om de boel grafisch ook nog snel te laten werken (MFC zuigen daarvoor)
Dus moet ik nog ergens C++ vandaan halen en alles wat erbij hoort en dan eens kijken hoe het gaat rollen. Op zich lijkt het me zowieso wel grappig om eens te zien wat je allemaal kunt uithalen in zo'n omgeving. Zo'n frontend maken stel niet zo heel erg veel voor maar wat erachter zit lijkt me nog wel een uitdaging. Maar de ultieme kick lijkt me wel om dit te maken zodat hij 100% door midi aan te sturen is en je zelfs met een midi keybord je kunt step sequencen.

En om zoiets te bouwen kost klauwen vol met tijd en ik ken mezelf te goed om te weten dat als ik ergens halverweg blijf steken ik het project ook de prullebak in gooi en lekker muziek ga maken. ;)
 
:okdan: Fuse! Tof dat je ff on-the-fly een step-seq inelkaar prutst.. relax.

Q: als het niet is wat je zoekt heb ik denk iets wat je wilt:

Hier klikken

In het kort:

beta version (freeware) of a MIDI step sequencer for Windows 9x/NT, exports to standard midi (.mid) files
concentrates on the main things, so if you are confused by the bells and whistles of "common" MIDI sequencers this could be yours!
Up to 16 tracks simultaneously, cool interface: TB-303, TR-909, Grid editor ...
MIDI-Sync master, realtime MIDI echo/delay unit, integrated SysEx manager, support for continuous controllers, built-in arpeggiator
popular synths supported with preset functions

Een gratis soft step seq met x0x interface :-D hurray

*D
 
Grappig progje.

Alleen jammer dat het precies laat zien dat je met VB geen goede multimedia app's kunt maken. Klinkt misschien zeikerig maar een van de grote nadelen is dat je timing je in de steek laat en da's met drumtracks nou net altijd waar de schoen wringt.
Het ziet er wel leuk uit en draait ook nog lekker. (op een PIV bak)
 
Origineel geplaatst door dextah
http://www.smartelectronix.com/~dunk/
Of het wat is weet ik niet . kwam er toevallig langs .

Die zijn wel gaaf, maar ook best wel buggy. Ik gebruik ze niet meer omdat ze te irritant werken uiteindelijk. De ontwikkelaar is nog niet zover om grafisch vette dingen te bouwen.

Ben zelf ook aan het kijken geweest om zelf iets te bouwen. Ik kan al de voorbeeldjes van Steinberg zelf bakken en braden. Die zijn ook gewoon grundlich netjes. Maar die andere sources is een beetje pleuris. Je zit ook met allerlei versies door elkaar te frotten.
Maar goed, alle zooi bij elkaar jatten en zelf iets mee bouwen moet wel te doen zijn. Maar het gaat wel irritant veel tijd kosten omdat je alle grafische zeut met het (blote) handje moet fixen. Dus ook zelf je knoppie bouwen en dat soort ongein. Dwz dat je de grafische libs van Steinberg zelf moet gebruiken, zodat het ook te porten is naar een ander OS.
 
Kunnen die dingen die jij maakt ook worden omgezet (of hoe zeg je dat ) naar mac OS ?
Teminste als je de grafische lib van Steinberg gebruikt .
Die dingen van Bram bos en Destroy fx zijn er voor mac en windows .
Ik weet echt helemaal nix van programmeren vind het erg cool dat jij dat kan Fuse .
 
Origineel geplaatst door dextah
Kunnen die dingen die jij maakt ook worden omgezet (of hoe zeg je dat ) naar mac OS ?
Teminste als je de grafische lib van Steinberg gebruikt .
Die dingen van Bram bos en Destroy fx zijn er voor mac en windows .
Ik weet echt helemaal nix van programmeren vind het erg cool dat jij dat kan Fuse .


denk dat het mogelijk is...
maar in OSx is audio en midi een speciaal systeem (coremidi,..), maar ik denk dat alles open source is.
en de timing is naart schijnt perfect.

ik steun 100% de persoon die een simpele step sequencer maakt voor mac osx!
ik zoek al een tijdje een app die daartoe in staat is.
 
Re: Re: software stepsequencer

Re: Re: software stepsequencer

Origineel geplaatst door Jack 'n Jill
Hij is al eerder genoemd, de SEQ303 van technotoys. Heb j'm al geprobeerd want volgens mij doet ie precies wat je wilt. Ik gebruik zelf de SEQ303 om live muziek te maken (thuis welliswaar). De interface is eenvoudig maar je kunt er leuke dingen mee. Je kunt bijvoorbeeld random notes in een sequence zetten door telkens op de R te drukken, net zolang tot er iets ontstaat dat lekker klinkt. Je kunt niet alleen noten sequencen maar alle MIDI CC's. Vooral op externe apparatuur werkt dit geweldig, filters, FX sequencen. Er is een nadeel, er zit geen swing functie op. Maar dit los ik op door de sequence te exprteren naar bijv Cubase. Daarnaast kun je zoveel sessies van SEQ303 openen als je maar wilt. Oh ja, nog een minpuntje, je kunt de sliders niet koppelen via Midi-CC's. Das jammer want dan zou je de sliders kunnen koppelen aan een hardware Midi controller als de Peavey PC1600x, of Control Freak.

Mocht je het programma niet kunnen vinden op internet, mail me dan ff.

Probeer'm iedergeval even.

---> SEQ303 EXAMPLE

JJ

Ooit heb ik 'ns een keer in de 5 Euro-bak van de Free Recordshop een CD-ROMmetje gevonden met het programma "Rubber Duck". Dit is een software-imitatie van de TR-202. Zo te zien heeft 'ie alle features die jij ook noemt, Jack 'n Jill, daarnaast is 'ie ook nog MIDI-aanstuurbaar via een keyboard, of wat dan ook.
De clou bij dit ding is ook; laadt één van de bijgeleverde sequences en gooi de boel door elkaar totdat je iets hebt wat je leuk vindt.

Ik heb gezien dat je 'em ook op internet kunt downloaden. Gewoon zoeken op "Rubber Duck". Succes.
 
Back
Top