Prijsstijgingen, ligt het aan mij?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
inderdaad, leo was daar ook wel eens vaker heel dapper mee bezig meen ik
 
En zo wordt het een self fullfilling prophecy en is de prijs van 650 euro de gangbare prijs geworden.

Voel ik hier een bubble aankomen? Een bubble die ineen kan klappen? :D

Ik durf 't bijna niet te zeggen maar heb helaas uiteindelijk ook een stuk meer dan die 500 euro betaald voor een SH-101. Tja, je wilt er toch een hebben dus dan moet je er in mee. Maar hij is wel in nieuwstaat... 8)

Maar kwa bubble valt 't met de 101's nog wel mee. De Moog Source is pas echt (overdreven) duurder geworden de laatste paar jaar; van 800-900 naar 1400-1500 euro.
 
Ik durf 't bijna niet te zeggen maar de Moog Source is pas echt (overdreven) duurder geworden de laatste paar jaar; van 800-900 naar 1400-1500 euro.

Ik denk dat de mensen die er één te koop aanbieden voor 1500 euro alsmede de kopers die er 1500 euro voor neer willen tellen er allebei achter zijn gekomen dat een Source aardig dicht bij het geluid van een Mini kan komen voor minder dan de helft v/d prijs :eureka:
 
Ik heb zowel een synthi aks als een vcs3, maar schrik gewoon van de prijzen die ze er voor vragen tegenwoordig! ronduit belachelijk!
 
vragen of betalen ?
daarnaast handig om te weten, mocht je hem ooit van de hand willen doen.

de prijzen zijn denk ik ook zo gestegen, omdat
1 alle vintage synth's zijn gestegen
2 er veel mensen uit veel landen bij zijn gekomen die , via internet, ook graag een synthi of vcs willen hebben, en er zijn er niet meer zoveel.

wat zou jij dan voor die van jou vragen , als je hem zou gaan verkopen ?
( graag eerlijk antwoorden, en ook bedenken dat als je er ver onder de huidige prijzen zit, er heel snel een janjob verschijnt , die binnen 2 dagen voor je deur staat en hem 2 dagen later voor jou prijs + 4000 euro op ebay zet.... )
 
vragen of betalen ?
daarnaast handig om te weten, mocht je hem ooit van de hand willen doen.

de prijzen zijn denk ik ook zo gestegen, omdat
1 alle vintage synth's zijn gestegen
2 er veel mensen uit veel landen bij zijn gekomen die , via internet, ook graag een synthi of vcs willen hebben, en er zijn er niet meer zoveel.

wat zou jij dan voor die van jou vragen , als je hem zou gaan verkopen ?
( graag eerlijk antwoorden, en ook bedenken dat als je er ver onder de huidige prijzen zit, er heel snel een janjob verschijnt , die binnen 2 dagen voor je deur staat en hem 2 dagen later voor jou prijs + 4000 euro op ebay zet.... )

Ik geef je een eerlijk antwoord! Ik heb 3 jaar geleden een Aks verkocht near mint voor €4000,- De Aks die ik nu heb doe ik zeker niet weg, deze is gloed en gloednieuw. Maar voor een absolute mint Aks, geen krasjes niks! (helemaal compleet) zou ik nooit meer vragen dan €5500 a €6000,-
 
wil je me dan zsm even mailen ,
opvallend trouwens gezien je normaal al je spullen echt niet onder de gangbare prijzen aanbiedt.
(lees je eigen advertenties er even op na in de loop der jaren , gewoon gangbare prijzen nergens echte "schnapchen",allemaal )
dus vreemd dat je nu in eens zo'n 3000+ euro onder de gangbare prijzen gaat. voortschrijdend inzicht, of opportunisme, of gewoon verveling van de zondagmiddag mogelijk, och ja, gelukkig heb je er al 2, lijkt me anders niet mogelijk om ze voor die prijs "mint' te vinden.
 
wil je me dan zsm even mailen ,
opvallend trouwens gezien je normaal al je spullen echt niet onder de gangbare prijzen aanbiedt.
(lees je eigen advertenties er even op na in de loop der jaren , gewoon gangbare prijzen nergens echte "schnapchen",allemaal )
dus vreemd dat je nu in eens zo'n 3000+ euro onder de gangbare prijzen gaat. voortschrijdend inzicht, of opportunisme, of gewoon verveling van de zondagmiddag mogelijk, och ja, gelukkig heb je er al 2, lijkt me anders niet mogelijk om ze voor die prijs "mint' te vinden.


Gast, gaat ie? Wat ik op het forum verkocht toendertijd waren en zijn nog steeds gewoon gangbare prijzen. €6000,- is gewoon de absolute max voor een topmint Aks. Tuurlijk kan je er meer voor krijgen tegenwoordig, maar het dubbele vragen in een tijdsbestek van een paar jaar is belachelijk! Alles wat ik ooit verkocht (verzameltoestand) heb zijn voor normale prijzen de deur uitgegaan. Gelukkig weet ik de plekjes nog wel te vinden, waar je met eerlijke mensen handelt. Vorige maand Arp2600 Tonus +3620 voor €4250,- Dat is normaal!
 
nee , sorry, da's goedkoop, een boffer
ik bedenk de prijzen voor de 2600 niet, dat even terzijde, maar wat jij schrijft is echt niet de huidige gangbare prijs voor een 2600+.
zou ik ook wel willen, herinner me nog de tijd dat ik m'n system 101+102 voor 550 gulden eindelijk kon verkopen om een jp8 aan te schaffen. tja de prijzen zijn echt gestegen, gelukkig geldt dat zowel voor verkoop als ook ( helaas ) voor aanschaf. en zo blijft het een spel van eentje verkopen, wat bijleggen en een wat betere/ leukere kopen.
ben het overigens wel met je eens dat de prijzen hoog zijn maar dat geldt voor ze allemaal en is een tendens wat al jaren gaande is, zie ook dit topic
laat het er verder even bij, wacht je email tzt wel gaarne af ;)
 
tja, zoals gezegd....
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top