[Clavia] Nord Modular G2

Na een paar dagen 'teasen' heeft Clavia de eerste details losgelaten.. de G2 blijkt de tweede generatie Nord Modular te zijn. Voor meer info zie de al bestaande thread (inmiddels samengevoegd met deze) of http://www.clavia.se

G2.jpg



Hundreds of different types of modules including Oscillators, Filters, Envelopes, Vocoder, Physical Modelling, Reverb, Delay, Frequency Shifter, Sequencers, synchable LFOs etc, etc.
Instant access to 80 patch parameters from the synth front panel makes it a breeze to tweak your sounds in real-time
8 Morph Groups per patch which lets you control sets of parameters from single control sources (Mod Wheel, Pitch Stick, Keyboard Velocity, After touch, Control Pedal etc.)
Performances (multi patch set-ups)
USB connection between G2 and PC Editor for real time communication
4 separate Audio Ins plus an XLR Mic input with built-in preamp makes the Nord Modular G2 the perfect sound processor.
4 separate Audio Outs
10 editable and storable parameter presets (variations) per patch let you use each separate patch as a unique synthesizer.
Self-optimizing modules offer bigger patches and greater polyphony
Intelligent "module replace" functionality with preserved cable connections
Multiple Undo functionality in the Modular G2 Editor
The Modular G2 Editor can control up to 4 separate Nord Modular G2 synthesizers simultaneously
3-octave velocity and aftertouch sensitive keyboard, Mod Wheel and Pitch Stick
Internal RAM for Reverb and Delay effects, Physical Modelling and more
Freely assignable Mod Wheel, Pitch Stick and Pedal inputs
Large internal memory for storing Patches and Performances (multi patches)
Extremely compact patch file size (2Kb) for easy sharing
24-bit resolution and 96 kHz internal processing for highest possible sound quality
24-bit, 96 kHz ADCs and DACs
Lightweight and portable
 
Last edited by a moderator:
Re: Assesment door Rob Hordijk

Re: Assesment door Rob Hordijk

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Rotary dials with leds are extremely expensive and the amount of eightteen
knobs proved to be quite meager for most patches.

Zo duur dus!
 
Nou, dat vind ik idd erg prijzig. Hoop dat m'n NR3 heel blijft, daar zitten er een bak op zeg :D
Maar eh, wel heerlijk hoor, zulke knoppen.

Zou mooi zijn als je synths als de Virus daar mee kon upgraden heheh...
 
Re: Hout en steen...

Re: Hout en steen...

Origineel geplaatst door CraZ
Het plaatje laat wel weer de vertrouwde houten pitchbend en stenen modwheel van de nord-leads zien..

Hmm.. ik ben benieuwd.


Volgens mij is het geen steen maar gewoon gestraald aluminium.. Zou wel leuk zijn, een granieten MOD-wiel!


Arv
 
Rack versie voor 1000 euro, keyboard versie voor 2200 euro. Snap ik iets niet of betaal je dan gewoon 1200 euro voor een cheap-ass 3 octaafs keyboard en wat knoppen :confused:
 
Origineel geplaatst door Veracocha12
Rack versie voor 1000 euro, keyboard versie voor 2200 euro. Snap ik iets niet of betaal je dan gewoon 1200 euro voor een cheap-ass 3 octaafs keyboard en wat knoppen :confused:

en een mic-preamp! ;)

die led-rotaries zijn VET duur........ en het zal ook wel stukje marketing-psychologie zijn die wordt toegepast.... lijkt me trouwens nog wel een markt voor clavia, om een vet goede midi-controller te maken met LCD's en rotary-led's en die voor 1000 euro ofzo te verkopen
 
Origineel geplaatst door Veracocha12
Rack versie voor 1000 euro, keyboard versie voor 2200 euro. Snap ik iets niet of betaal je dan gewoon 1200 euro voor een cheap-ass 3 octaafs keyboard en wat knoppen :confused:

Kun je niet beter een Nord Lead 2 en een Modular Rack kopen?
 
Da's nou eens een goed idee! :D
Of beter nog, een NordRackII, goedkoop midi keyboard (hebben de meeste mensen toch al) , en dan de rack G2 :)
Bespaar je toch al gauw een hoop centjes, terwijl je toch veel knoppen en een keyboard hebt. En ook nog eens de synth van de NRII!
 
Nou, ik vind die oneinidige draaiknoppen toch wel erg handig. Is een van de redenen waarom ik met m'n Nordrack3 veel meer plezier beleef dan met m'n Virus C. Ik zie dus echt wel de meerwaarde van deze knoppen. Vergeet ook niet dat er een bak lcd's bijzitten. De constructie van de behuizing kost ook een hoop meer dan zo'n rackversie.
 
Origineel geplaatst door Veracocha12
Rack versie voor 1000 euro, keyboard versie voor 2200 euro. Snap ik iets niet of betaal je dan gewoon 1200 euro voor een cheap-ass 3 octaafs keyboard en wat knoppen :confused:

daar lijkt het wel op.
Ik vind €2200 geenredelijke prijs, ook al is het een goede synth.
 
En bij deze de foto's van de achterkant.
Hij krijgt dus UBS.

Verder zijn niet alle patches van de 'oude' nord in de nieuwe moduler te laden.

Ook heeft de mijnheer van Clavia mijn verklapr dat het uiterlijk, met name van de voorkant nog wel iets kan wijzigen.
Ook de engines krijgen een andere vorumgeving.
En hij komt over 2 maanden officeel uit.

DSC00031.JPG


DSC00030.JPG


DSC00029.JPG
 
G2 Nudie Pictures

G2 Nudie Pictures

Mooie foto's, bambam!

Kwam ook nog wat 'nieuws' / achterklap tegen, van slecht duits naar slecht engels vertaald, dus maak ervan wat je wilt:

the new g2, the nord modular 2..
double processor power.. g2 also optimizes modules so patches will be twice as big..
lots of new modules.. NOT compatible to nm, only with adjustment!
physical modeling, reverbs (poly and mono assignable!!), NO OS X EDITOR PLANNED!! - PC only!!
8 morph groups, snapshots (10), cool display assignment system, stepsequencer TR like!!! (set and unset the steps!!)
lots of new modules!! very clever ones!! more mixers, different oscs with modable shapes (good for simple "filtering" sounds.., bode frequency shifter, karplus strong stuff, long delay (2.4secs), good sounding reverb..
motorola DSPs,32voices,double mhz (160)
src: hans nordelius: we need to sell n.off to make an os x version!.. sad but true. anyway a very good machine. (the editor ran on xp)
control the sequencers by STEP switches AND knobs, like other "TR-like" sequencers..

the "OSC" and "Filter" etc.. on the g2s knobs are only for you to remember.. no need to assign oscs to osc pages etc..!! so: you got 8 knobs and hit ONE KEY to select the next 8 eg for 16 step sequencer.

you can still chain them.. (64 or more steps.. then 4 pages needed for control!! liveable!!)

Dus het grote nieuws: 2x zoveel power, voorlopig geen Mac editor.

En daarbij de volgende Nudie Pictures:

g2_innen.jpg


g2_innen2.jpg
 
Origineel geplaatst door bambamstudio
En wat denken jullie hiervan:

Maar je synth NOG krachtiger:

Modular-G2-Engine.jpg

Dat was mijn insteek. Maar volgens Clavia was dat niet het geval. Ze zijn nog aan het denken of er een dsp uitbreiding komt voor de G2, net als met de Modular. Hoogstwaarschijnlijk zou dat niet het geval zijn omdat zijn dsp een stuk sterker was. M'n theorie van een rackversie te gebruiken als dsp versterking wees hij van de hand. Je zou de rackversie kunnen gebruiken voor andere patches. Het is dus niet mogelijk 1 patch te bouwen waarbij bij wijze van spreke 3 G2's gebruikt.

Of hij met verdubbeling van de dsp nou bedoelde dat het in verhouding was met een uitgebreide modular of de standaard, was ik vergeten te vragen... stomstom :stupid
 
Kun je in een nord modular eigenlijk op elke uitput een Midi controller hangen?

Stel je wil een VA modular combineren met een echte modular, dan zou je wel eens wat gecombineerde LFOs, logische clockpulsen en dergelijke via een Midi-2-cv bakje je echte modular in duwen...

Volgens mij kan het met een Micro niet, met de G2 wel?

Andersom kan wel maar dan heb je een CV-2-midi nodig.
 
Nou,

dan hadden ze toch nog wel ff tijd gehad om een nieuw
OS voor de Modular1 & MicroModular te maken :(

Mvg.

CoolRunning
 
heeft iemand al plannen om m te gaan kopen? zit er zelf over te denken. wil mijn doepfer a100 verkopen en een vette digitale modulaire bak kopen (ja, ja, ja, lekker vloeken in de 'analoge' kerk) en nu denk ik erover om voor clavia te gaan.
 
Back
Top