[Clavia] Nord Modular G2

Na een paar dagen 'teasen' heeft Clavia de eerste details losgelaten.. de G2 blijkt de tweede generatie Nord Modular te zijn. Voor meer info zie de al bestaande thread (inmiddels samengevoegd met deze) of http://www.clavia.se

G2.jpg



Hundreds of different types of modules including Oscillators, Filters, Envelopes, Vocoder, Physical Modelling, Reverb, Delay, Frequency Shifter, Sequencers, synchable LFOs etc, etc.
Instant access to 80 patch parameters from the synth front panel makes it a breeze to tweak your sounds in real-time
8 Morph Groups per patch which lets you control sets of parameters from single control sources (Mod Wheel, Pitch Stick, Keyboard Velocity, After touch, Control Pedal etc.)
Performances (multi patch set-ups)
USB connection between G2 and PC Editor for real time communication
4 separate Audio Ins plus an XLR Mic input with built-in preamp makes the Nord Modular G2 the perfect sound processor.
4 separate Audio Outs
10 editable and storable parameter presets (variations) per patch let you use each separate patch as a unique synthesizer.
Self-optimizing modules offer bigger patches and greater polyphony
Intelligent "module replace" functionality with preserved cable connections
Multiple Undo functionality in the Modular G2 Editor
The Modular G2 Editor can control up to 4 separate Nord Modular G2 synthesizers simultaneously
3-octave velocity and aftertouch sensitive keyboard, Mod Wheel and Pitch Stick
Internal RAM for Reverb and Delay effects, Physical Modelling and more
Freely assignable Mod Wheel, Pitch Stick and Pedal inputs
Large internal memory for storing Patches and Performances (multi patches)
Extremely compact patch file size (2Kb) for easy sharing
24-bit resolution and 96 kHz internal processing for highest possible sound quality
24-bit, 96 kHz ADCs and DACs
Lightweight and portable
 
Last edited by a moderator:
Wat het kopen van een Clavia G2 betreft... Waarschijnlijk zullen Duitsland en de Benelux wel het eerst bevoorraad worden. Daar zitten namenlijk de beste distributeurs van die spullen. Als zo'n www.boxy.com in de USA zit, dan zal de levertijd wel wat langer kunnen worden. Hier in de Benelux zijn Clavia synths altijd leverbaar, direct vanuit de winkels. Dat is in de States wel anders. En dat geldt natuurlijk ook voor de service indien er iets mis is.

Reken nog een flink stukje Euro's voor een expansion board (ongeveer 800?)

Nog een tip: voor de microfoon beslist geen zwanehals gebruiken, maar gewoon een losse standaard. Iedere beweging op de synth wordt een dof gedreun, althans dat is bij Korg zo.

Wout
 
Origineel geplaatst door Wout Blommers
Wat het kopen van een Clavia G2 betreft... Waarschijnlijk zullen Duitsland en de Benelux wel het eerst bevoorraad worden. Daar zitten namenlijk de beste distributeurs van die spullen.

Mhh, intussen is het bijna maart en hoor ik van m'n dealer dat m'n bestelde G2 nog niet 'voor morgen' zal zijn.

Ik was het wachten eigenlijk wel een 'beetje' moe en heb de bestelling geannulleerd. En ik blijk niet alleen te zijn want ik was al de 8-ste die een bestelling annulleerde. Dus Clavia kan maar beter spoed zetten achter de leveringen.

Natuurlijk heb ik al m'n centjes teruggekregen ... om ze dan onmiddellijk te investeren in die 'andere droom' ... die gewoon voorradig was.

Ach, ik zie later wel nog een keertje ... als de G2 gewoon in de winkel is.

Zijn er al leden die een G2 bezitten (behalve Wout natuurlijk ;) )
 
Origineel geplaatst door Hover
Zijn er al leden die een G2 bezitten (behalve Wout natuurlijk ;) )

Voor de goede orde: ik heb er nog geen eentje, hoor :)
Ik kan ieder moment mijn handen op een G2 leggen, als ik dat wil, maar in mijn studio staat nog geen G2.
Ook dat heeft met de leveringen te maken.
Voor nog meer orde: Clavia is niet de oorzaak van de vertragingen.

Wout
 
Origineel geplaatst door Wout Blommers
Nog een tip: voor de microfoon beslist geen zwanehals gebruiken, maar gewoon een losse standaard. Iedere beweging op de synth wordt een dof gedreun, althans dat is bij Korg zo.

Ik las (freudiaans): 'dof gekreun'
Maar ik ben echt niet zo als ><i, echt niet hoor!
En al helemaal niet op die Korg.
 
Origineel geplaatst door Wout Blommers
Voor nog meer orde: Clavia is niet de oorzaak van de vertragingen.
Wout

Voor nog meer "suspense" zal je bedoelen.
Is de vrachtboot onderweg getorpedeerd ? Zijn ze bij de douane in beslag genomen op verdenking van banden met terroristische netwerken ?
Heeft het ontwikkelen zolang geduurt dat de DSP's niet meer gemaakt worden :duivels: ?

Als toekomstig G2 koper ben ik echt benieuwd naar waarom het sinds de aankondiging van de uitlevering zo stil is geworden.
 
Een wereldwijd tekort aan rode verf? :confused:
 
Hey ik zie net dat Clavia in Duitsland geswitched is van importeur link ?
Heeft dat iets te maken met de G2 vertraging ?
 
Origineel geplaatst door brmzz
Joepie G2 versie 1.2 is alweer uit... met een noise osc en een DX router! :halleluja Ik ben blij....
URL=http://www.clavia.se/News/G2_1.2_Software.htm]http://www.clavia.se/News/G2_1.2_Software.htm[/URL]

Moet je nog eens goed naar de plaatjes kijken...
Zie je dat nieuwe mapje RND? Daar zitten hele leuke dingetjes in!
En nog veel meer, maar nog niet alles...

Wout
 
Leuk, van die Yamaha FM dingetjes.
Je kon op de 1e generatie Modular al DX-7 patches converteren, maar dit is natuurlijk grafisch wel stukken inzichtelijker.
Als zeurpiet zijnde vind ik wel dat ze ook 8-operator (FS1R) algoritmes toe moesten voegen... ;)

Mogen ze eigenlijk zo maar de originele Yamaha patches gebruiken, juridisch gezien?
Sinds het patent op DX-type FM synthese is verlopen, is het is inmiddels wel toegestaan de 'manier van werken' 1-op-1 over te nemen, maar op geluiden rust toch ook een soort auteursrechten?

In een ander voorbeeld: als ik de Roland D-50 of Korg Wavestation patches (heel herkenbare geluiden dus) 1-op-1 ga aanbieden in mijn softsynth, met identieke namen... krijg ik dan ook geen gezeur?
 
Origineel geplaatst door brmzz
Joepie G2 versie 1.2 is alweer uit... met een noise osc en een DX router! :halleluja Ik ben blij....
http://www.clavia.se/News/G2_1.2_Software.htm


Bugfixes of met name extra functionaliteit?

In het eerste geval weinig "joepie"... ding is net op de markt.
In het tweede geval was hij dus gewoon nog niet af... ding is net op de markt.

:duivels:
 
Origineel geplaatst door D-mike-E
Bugfixes of met name extra functionaliteit?

In het eerste geval weinig "joepie"... ding is net op de markt.
In het tweede geval was hij dus gewoon nog niet af... ding is net op de markt.
Tjee... Nooit zo bekeken! Je hebt gelijk, zeg. Een modulaire synthesizer moet natuurlijk wel af zijn, toch? Ik heb meteen Bob Moog geschreven, zo ook Serge, Buchla, BME, Doepfer en anderen om nu maar eens haast te maken met het afmaken van hun synths :) Gaat Bob eindelijk dat systeem 55 afmaken...

Wout
Die toch wel een vermoeden heeft dat een modulair systeem NOOIT af is... Er kan altijd nog wel wat bij.
 
FM was toch 20 jaar oud dus vervallen alle patenten automatisch?

Maar FM op zo'n modular is wel grappig omdat je alle parameters kunt aansturen met stepseq's, LFO's etc wat een FM synth dus nooit kon doen.
 
Zo kun je het ook bekijken... :D

Het zal mijn 'bijna afkeer' wel zijn van al die OS updates. Je vergelijk met hardware gaat dan ook niet helemaal op.

Maar dan nog... bugfixes of overwegend extra features?
 
het is en blijft een monster machine . ik haal er nog wel 1 maar eerst moet het nieuwe eraf zijn.

voor 1699 haal ik 1 op

en de module voor een 725
 
Origineel geplaatst door D-mike-E
Maar dan nog... bugfixes of overwegend extra features?

Beide, natuurlijk, al zullen niet alle bugs weg zijn en nog niet 'alle' modules uitkomen.

Wout
 
Origineel geplaatst door Hover
Hopelijk bedoel je hier het gewicht van de toestellen :D

Was natuurlijk onzin. De prijzen zijn inmiddels algemeen bekend en De G2 rack doet €899,- bij feedback.
Wel uitverkocht zoals eigenlijk alles altijd bij Feedback.
 
Back
Top