De grote TR-606 draad

Ik denk ook dat je met externe FX bijna net zoveel (als niet meer) kan bereiken als dan waarneer je hem gaat modden, daarnaast snap ik persoonlijk niet waarom je een optisch nieuw app. aanschaft om er vervolgens gaten in te boren, ik bedoel, je moet wel gek zijn om gaten in een optisch nieuwe 303 te gaan zitten boren. Kan je beter een 303 op de kop tikken waarvan de verf er letterlijk afvalt en die gaan modden.
 
Beetje late reactie maar bedankt nog Monotron! Hoewel ik mijn 606 aan de ene kant gewoon origineel wil houden zit ik er dus wel aan te denken, omdat je er gewoon zoveel meer aan hebt met de separate outs.

Ben nu in de woonkamer even wat aan het klooien met de 606 en een 909 en vind dat die bakken toch ook wel leuk combineren....klinkt erg fijn samen :luv:

.
No prob!

Ik heb zelf de 606 met extra outputs en heb ze bijna nooit gebruikt. Voor FX is het wel erg handig, want die hihats met een lekker phaser klinken wel erg fijn.
En 909+606 is heerlijk idd, 808+707 ook trouwens ;)
 
.
No prob!

Ik heb zelf de 606 met extra outputs en heb ze bijna nooit gebruikt. Voor FX is het wel erg handig, want die hihats met een lekker phaser klinken wel erg fijn.
En 909+606 is heerlijk idd, 808+707 ook trouwens ;)

707 heb ik niet; misschien dat het er ooit nog eens van komt. Wel heb ik de 808, 909, 303 en sinds een tijdje dus de 606. Ik vind die Roland bakken echt lekker klinken en lig er zelf niet zo wakker van, dat ze volgens sommige mensen inmiddels een gepasseerd station zijn.... ik krijg er in ieder geval nog steeds inspiratie van :luv:
 
707 heb ik niet; misschien dat het er ooit nog eens van komt. Wel heb ik de 808, 909, 303 en sinds een tijdje dus de 606. Ik vind die Roland bakken echt lekker klinken en lig er zelf niet zo wakker van, dat ze volgens sommige mensen inmiddels een gepasseerd station zijn.... ik krijg er in ieder geval nog steeds inspiratie van :luv:

+1 :okdan:
 
voedingsproblemen zijn meestal wel snel op te lossen, mss koude las eens nalopen zou ik zeggen!

Mischien is de tapknop wel een beetje gaar wat als ik een track maak klopt het steeds niet met wat ik tel :)


mn 606 heeft hier ook last van! als ie gesync wordt en ik wil patterns ingeven via de tap knop, hoor je een luide brom en loopt ie niet meer juist met de anderen?! instrumenten worden wel op de juiste tel ingegeven. :(

Nog 606's die hier last van hebben? Zal wel niet normaal zijn zeker?
Oorzaak, suggesties, ... :)
 
De mijne wil niet meer aan, ook niet via baterijen. Ik denk een probleempje met de voeding.
Iemand enig idee wat het pr?obleem kan zijn?

Dat heeft die van mij dus ook....

Niet meer aangaan ligt vaak aan de power transistor 2SB647C. Deze heeft het dan begeven...was iig wel zo bij die van Bruce...is die tranny bruin uitgeslagen dan vervangen.
Maar...deze tranny is niet meer te verkrijgen....via Robin Whittle van Devil Fish (ja die van de modded monsters) kreeg ik het advies om deze te vervangen met een TIP30A of C. Dit werkt perfect en die van Bruce werkt nu ook gewoon goed.
 
Een tijdje terug heb ik er toch ook een 707 bij gescoord. Mooie aanvulling op die andere bakken en een stuk minder prijzig ook natuurlijk :okdan:

Ook heb ik een setje voor separate outs voor de 606 op de kop getikt, maar ik ben er nog niet aan toe gekomen deze in te bouwen. Beetje druk de laatste tijd, helaas :(
 
Niet meer aangaan ligt vaak aan de power transistor 2SB647C. Deze heeft het dan begeven...was iig wel zo bij die van Bruce...is die tranny bruin uitgeslagen dan vervangen.
Maar...deze tranny is niet meer te verkrijgen....via Robin Whittle van Devil Fish (ja die van de modded monsters) kreeg ik het advies om deze te vervangen met een TIP30A of C. Dit werkt perfect en die van Bruce werkt nu ook gewoon goed.

ken de site!
Ffn bekeken in de SM, ik had het op de andere! Met zelfde tor vervangen als bij 303? beetje zelfde probleem als met 303! bedoel je niet de andere? 2SB596? Nog een weerstand over geplaatst zoals RW? Beta waarde gechekt! :D

http://www.firstpr.com.au/rwi/dfish/303-mods.html

Nu nog e keer goed getest en m'n 606 triggerd een externe start signaal? In master of slave maakt niet uit, 808 die erbij staat om te testen, springt terug naar 1e stap in de pattern! Dus ook als 808 master is? Gaat een leuk foutje worden wss! 8~
Nog mensen die hier last van hebben? :?
 
707 is wel echt een erg toffe bak. Maar ja, was ook m'n eerste drumbak ooit.... dat blijft toch speciaal. Gaat ook nooit meer weg, gebruik hem nog steeds.

606 is erg lieffig, jammer dat ie geen clap heeft, maar de toms zijn wel erg leuk.
 
707 is wel echt een erg toffe bak. Maar ja, was ook m'n eerste drumbak ooit.... dat blijft toch speciaal. Gaat ook nooit meer weg, gebruik hem nog steeds.

606 is erg lieffig, jammer dat ie geen clap heeft, maar de toms zijn wel erg leuk.

Yeps, leukste blijft toch wel om die bakken te combineren. Op de een of andere manier passen die sounds toch bij elkaar, ook al hebben ze allemaal wel hun eigen karakter.
 
ken de site!
Ffn bekeken in de SM, ik had het op de andere! Met zelfde tor vervangen als bij 303? beetje zelfde probleem als met 303! bedoel je niet de andere? 2SB596? Nog een weerstand over geplaatst zoals RW? Beta waarde gechekt! :D

http://www.firstpr.com.au/rwi/dfish/303-mods.html

Nu nog e keer goed getest en m'n 606 triggerd een externe start signaal? In master of slave maakt niet uit, 808 die erbij staat om te testen, springt terug naar 1e stap in de pattern! Dus ook als 808 master is? Gaat een leuk foutje worden wss! 8~
Nog mensen die hier last van hebben? :?

Yep de 2SB569 :stupid (f*kng trannies)...en geen weerstand geplaatst....is volgens mij ook meer voor als de 303/606 meer stroom trekt dan normaal.....
 
Eigenlijk is alles geweldig aan dit bakje, ik ga misschien later nog 's kijken naar een BD decay mod of iets dergelijks, want ik hoor 'm haast niet, draai het laag van m'n EQ steeds maar helemaal open :P

Maar die hats klinken lekker, die knallen gewoon vooral als je een OH+CH op dezelfde step neerzet. En die SD is ook gewoon geniaal, dat is nou echt BEEF. Heerlijk als je die Accent opendraait met die SD.
 
ooit eens geleend van iemand en er dit trekkie mee gemaakt
op vol houten huiskamervolume
en sindsdien nooit meer zulke vette snares meer gehad
=(
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top