Uitdelen van bans

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
denk dat demian's laatste post op pagina 7 het voor mij wel goed samenvat.

Ja, als er niet meer dan dat gezegd is door Mono, dan heeft Demian het goed verwoord, wat mij betreft.

Overigens vond ik Hazes' pb aan Mono (zoals eerder geciteerd op pagina drie in deze thread) wel erg netjes gesteld. Beetje overdreven om daar dan met 'flikker op' op te reageren, maar om Mono daarom nou te bannen, lijkt me ook weer niet nodig. Maar als we dan toch bezig zijn iedereen te proberen te begrijpen: met een paar threads achter elkaar waarin mensen elkaar in de haren vliegen, kan ik ook wel begrijpen dat Hazes het zat wordt, en iets abrupter reageert (het is zijn eigen keuze geweest natuurlijk, maar het lijkt me toch niet altijd een pretje om als vrijwilliger in je eigen tijd dat soort onderling gemekker te mogen modereren).
 
Ja, als er niet meer dan dat gezegd is door Mono, dan heeft Demian het goed verwoord, wat mij betreft.

Overigens vond ik Hazes' pb aan Mono (zoals eerder geciteerd op pagina drie in deze thread) wel erg netjes gesteld. Beetje overdreven om daar dan met 'flikker op' op te reageren, maar om Mono daarom nou te bannen, lijkt me ook weer niet nodig. Maar als we dan toch bezig zijn iedereen te proberen te begrijpen: met een paar threads achter elkaar waarin mensen elkaar in de haren vliegen, kan ik ook wel begrijpen dat Hazes het zat wordt, en iets abrupter reageert (het is zijn eigen keuze geweest natuurlijk, maar het lijkt me toch niet altijd een pretje om als vrijwilliger in je eigen tijd dat soort onderling gemekker te mogen modereren).

als ik mod was zou ik hem ook gebanned hebben als er zo wordt gereageerd op mijn vriendelijke poging iets recht te zetten.. een paar dagen later zou ik hem weer unbannen, want als je een punt gemaakt hebt kun je daarna wel weer verder met elkaar toch..
zo gaat het kennelijk wel vaker? terug met die zure ouwe mannen! voor ze alleen maar met katten praten.
8~
 
blijf erbij dat dit soort opmerkingen niet bijdragen aan het vinden van een oplossing. ( misschien wel aan een moderatorschap voor jou , daar blijf ik even buiten).
je blijft maar benadrukken dat het wij tegen zij is, en hebt het over afspraken op een starre wijze. en spreekt over Alles accepteren.
soms vraag ik me af of je de berichten van de ander wel tenvolle oppikt of meer bezig bent met het formuleren van je gelijk? als je de discussie onzinnig en futiel vind , verspil je goede tijd er dan niet aan , of om op z'n belgisch te stellen : ga met uw balletjes spelen !
het leven is niet zo zwart/wit. onhandigheden vinden plaats en met enige medewerking en respect voor elkaars standpunten is daar erg goed uit te komen.

Ik vind de discussie helemaal niet overbodig, die is juist nodig.
Wat ik overbodig vind is je aangevallen voelen oid waardoor je misschien dingen zegt die helemaal nergens voor nodig zijn en bovendien jezelf onnodig opwind.

eerder schreef ik ookal, waar moet je de grens trekken?
de oplossing is gelijke monikken gelijk kappen :D

Dat geldt gewoon voor iedereen, en dat is duidelijk. het heeft niks met wij zij temaken. want er is alleen maar wij, leden van synthforum. dat zijn de mods ook.
 
ik zeg niet dat iemand fout en iemand pertinent goed heeft gedaan. zo oppervlakkig ben ik niet hoop ik. wel deel ik demian's mening en sta ik voor dat standpunt. derhalve is er maar 1 conclusie mogelijk.
wel stoort het me ernstig het gebrek aan wederwaardigheid en de wil hier te komen tot een fatsoenlijke oplossing . vind de mods Te nadrukkelijk afwezig. lijkt me niet echt constructief. eerder bevorderend voor het wij /zij gehalte
Oh, ik wil hier best even op reageren hoor. Hazes heeft aan het begin van deze thread zijn handelswijze uitgelegd in deze situatie. Ik zie niet direct wat voor reactie je nog meer van ons wilt hebben? Het is best interessant om de discussie onder de leden te volgen, dan wel. Maar het hoe&wat is volgens mij al goed genoeg uitgelegd door Hazes, Copini, Yoozer en Shortwave.
 
eerder schreef ik ookal, waar moet je de grens trekken?
de oplossing is gelijke monikken gelijk kappen

Ja, ben ik het mee eens. Niet dat elke 'overtreding' daarvan nou meteen met permanente bans bestraft moet worden; ik vind daarvoor dat systeem met strafpunten en daaropvolgende tijdelijke bans (na verzameling van x strafpunten) wel geschikt. Maar het uitgangspunt moet, volgens mij, wel zijn dat iedereen gelijke rechten&plichten heeft.
 
de discussie onder de leden gaat ook over de handelwijze van de moderatoren/ het banbeleid en mn over de stappen welke nu gewenst zijn om de huidige situatie te verbeteren. niet reageren hierop lijkt op "doen of je neus bloed, zo van waait wel weer over" , dan wel onverschilligheid tav andermans mening en pogingen om iets recht te zetten / op te lossen.
prettig te horen dat de discussie in ieder geval interessant gevonden wordt, toch verwacht ik echt ietsje meer.


gelijke monikken gelijke kappen is misschien leuk voor de middeleeuwen , niet voor zelfstandig nadenkende en beoordelende en ontwikkelde mensen van de 21st eeuw , en al zeker niet voor leden van de synthforumorde. een stappenplan is iets wat ook in eerdere in de discussie werd aangegeven als wenselijk, het is er nog niet , waarom??

los van dit alles : deze zaak ruikt naar poep ( stinkt enigszins) en verschuilen achter formele regels , vervolgens niet meer reageren en de ban van eerder genoemde leden handhaven, klopt niet volgens mijn bescheiden mening. misschien eens proberen of het ook misschien anders zou kunnen??
 
leg uit hoe je dan gaat beoordelen? kleur? ras? aantal posts? avatar?
 
Wat ik even niet snap is waarom je leden wel gewoon mag uitschelden maar mods niet. Dit kan een voorbeeld zijn van hoe het komt dat er leden minder begrip krijgen voor de mods.

En wat die report knop betreft. Een conclusie kan zijn dat in het algemeen mods te traag zijn om hier op te reageren.
 
leg uit hoe je dan gaat beoordelen? kleur? ras? aantal posts? avatar?

ik kan het "gelijke monniken, gelijke kappen" argument in theorie best waarderen maar laten we het eens praktisch op een rijtje zetten.

een lid dat kennis heeft over de meest weirde apparatuur, het ook voor een groot gedeelte zelf gehad en geprobeerd heeft, meetings heeft georganiseerd, altijd klaar staat voor medeforumleden, desnoods stad en land voor je afrijdt. wil je dat gelijk stellen met iemand die twee postings heeft?

voor mijn gevoel klopt dat gewoon niet, daar hoeft echt geen wetboek van forumrecht voor opgesteld te worden ook.

nouja, het is nu waarschijnlijk toch te laat voor mono want die zegt niet meer terug te willen komen maar ik zou het wel erg tof vinden als de grootste kritikasters van het modereerbeleid nu in het mod-team zouden worden opgenomen. kijken of dat wat gaat schelen voor de sfeer hier.
 
Ok de ban is weg dus ik kan weer posten.
Maar goed ik heb het wel gehad.
Nu mijn kant van het verhaal.

Ik had een beetje gezeik met Mario010 in die Plan-B topic.
Meteen er na werd die homo-poly topic gestart en beshuldigde ik Mario010 hier van.
In de Plan-B topic gaf hij aan dat hij er niks van wist.
Dus ik heb hem toen gezegd dat het wel ok was.
Die homo-poly topic heeft toch echt bijna 20 uur online gestaan terwijl ik diverse moderators online gezien heb.
Septic nam het oa voor mij op en dat heeft hem een ban gekost.
Vervolgens stuurd Hazes mij zijn vriendelijke pv met de titel:

"Je hebt een waarschuwing ontvangen op Synthforum"

Daar was ik dus kwaad over vanwege de punten boven.
Ik heb toen geantwoord "flikker lekker op"
Toen is de ban onstaan.
Voor de rest een bericht aan de mensen die mij wel serieus wilen volgen.
Volg mijn blog of hou me in de gaten op de andere fora's waar ik niet de klootzak ben.

Ik ben er klaar mee.
 
Mugabe was eerst vriendjes met Mandela en zorgde voor een graanschuur van Afrika, moeten zijn landgenoten hem daarom maar vergeven en zijn gedrag accepteren?

wat is er nou weer mis met mugabe? daar gaat weer iemands goede naam.
 
Oh, ik wil hier best even op reageren hoor. Hazes heeft aan het begin van deze thread zijn handelswijze uitgelegd in deze situatie. Ik zie niet direct wat voor reactie je nog meer van ons wilt hebben? Het is best interessant om de discussie onder de leden te volgen, dan wel. Maar het hoe&wat is volgens mij al goed genoeg uitgelegd door Hazes, Copini, Yoozer en Shortwave.


oh, wil jij dat wel? is ook best wel interessant om te volgen hè.
lekker koel en laconiek geformuleerd.

ik vond het verhaal van Hazes, die ik overigens als een prettig medeforumlid ken, laat dat duidelijk zijn, een hoog politiek-den-haag gehalte hebben, m.a.w. een sluitend verhaal/ een mooie punt eraan geluld, maar ik geloof het gewoon niet. er zijn voorbeelden te over van selectief beleid als het gaat om reageren op posts d.m.v. editten, verwijderen en/of sluiten van posts en threads en de selectie lijkt vaak samen te hangen van het forumlid om wie het gaat.
ik ben niet overtuigd.
 
Echt wat een slap gelul in de ruimte is dit toch allemaal weer.....strax hebben we nog een SF groet en een SF vlag.......alle mods een snor endan scheermesjes uitdelen op de SF propagandadag:bekdicht: o nee meeting..... leden een baard...

gasten relax allemaal nou s...ieder zijn mening mee eens of oneens flikker op.


Ben gvd 1 weekend weg en de bom barst zonder een bijdrage van mij.....:D:duivels:
 
ach mono moet niet moeilijk doen.

Mono is een prima gast maar die hakken hoeven echt niet in het zand! Moderator Mono, ik ben benieuwd.

even terug naar je opmerking koedi, een enkele keer wat heisa betekend wat mij betreft niet dat je geband hoeft te worden. Structureel heisa, dan moet je toch ook kijken of dat ook niet een beetje aan jezelf ligt. Ik heb het nu over het algemeen.

zuigen hoort imo ook niet thuis op een forum, een steekje onder water moet af en toe kunnen. Maar het moet duidelijk zijn wat wel en niet kan, dus er moet wel gestructureerd gemodereerd worden door de mods, en de leden moeten zich ook gedragen en vooral inhoudelijk reageren. dan zijn veel problemen te ondervangen denk ik. Mocht er dan iemand met vervelende persoonlijke opmerkingen komen proberen niet direct in de tegenaanval.
 
Ok de ban is weg dus ik kan weer posten.
Maar goed ik heb het wel gehad.
Nu mijn kant van het verhaal.

Ik had een beetje gezeik met Mario010 in die Plan-B topic.
Meteen er na werd die homo-poly topic gestart en beshuldigde ik Mario010 hier van.
In de Plan-B topic gaf hij aan dat hij er niks van wist.
Dus ik heb hem toen gezegd dat het wel ok was.
Die homo-poly topic heeft toch echt bijna 20 uur online gestaan terwijl ik diverse moderators online gezien heb.
Septic nam het oa voor mij op en dat heeft hem een ban gekost.
Vervolgens stuurd Hazes mij zijn vriendelijke pv met de titel:

"Je hebt een waarschuwing ontvangen op Synthforum"

Daar was ik dus kwaad over vanwege de punten boven.
Ik heb toen geantwoord "flikker lekker op"
Toen is de ban onstaan.
Voor de rest een bericht aan de mensen die mij wel serieus wilen volgen.
Volg mijn blog of hou me in de gaten op de andere fora's waar ik niet de klootzak ben.

Ik ben er klaar mee.


wie zou er dan nu hier de klootzak worden?

dennis, je trekt toch wel bij denk ik? je zit hier ook niet voor de moderators of de mensen met wie je niks hebt of die niks met jou hebben. er is ruimte genoeg hier om langs elkaar heen te manoeuvreren.

trouwens, als je die waarschuwingsthread terugleest, zo erg was het ook neit wat mario010 zei, dat soort dingen moet je je misschien inderdaad niet zo aantrekken. dan blijven die laffe grappenmakers als die starter van die andere thread ook wel in hun hol.

nouja, eind goed, nog steeds dezelfde klotezooi.
 
ik denk ook niet dat mono geschikt is als mod maar Leo lijkt me een echte aanwinst. ook sunny-pedaal of demian (alstie wil) zouden zo op het eerste gezicht geen gek figuur slaan. gewoon ff een frisse wind door het forum kan echt geen kwaad.
 
respect,

en mono welkom , blij dat je er weer bent en nee je bent niet het zwarte schaap integendeel , als 1 ding duidelijk is geworden dan wel dat je een zeer gewaardeerd forumlid bent en buitengewoon waardevol.
dus allemaal een nachtje erover slapen en iedereen welkom om bij mij een borrel te komen drinken , ( ja op dit forum mag wel vrijelijk alcohol gebezigd worden en ook de weedboulevard is om de hoek, dus voor elk wat wils ), maastricht is niet zo ver als sommige van ons misschien aan hun water denken te voelen.

en dender :voortaan niet meer op vakantie gaan , je weet het : als de kat van huis is...

ps was minstens bereid tot 10pagina's te gaan , waarschijnlijk teveel floris gekeken in m'n jeugd, ach die goeie auwe tied
 
pro tip:
Check altijd ff of iemand nog maar pas op het forum is. Newbies reageren vaak anders. (En speciale accounts aangemaakt om te zieken helemaal.)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top