Uitdelen van bans

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
en zeggen dat je de berichten niet gelezen hebt maar wel een uitgesproken mening over 1 of 2 zinnen ventileren is ook zwak. doe je dan op z'n minst eens even wat meer moeite alvorens allerlei insinuaties over iemands persoonlijkheid rond te strooien.
verder maakt het wel uit of iemand 2 posts heeft waarvan 1 onbeschoft of 10.000 waarvan 1 onbeschoft. zoiets heet krediet opbouwen door inzet en betrokkenheid te laten zien. ook misschien iets van de oude doos
tav smackoss ende pseudoaccounts; als dat zo is, reden temeer voor de mods om eens van die berg af te komen en de uitgestoken hand ( ik wil graag terug) te accepteren.
over zielig doen gesproken.
laatste opmerking ; iedereen is te provoceren bovenstaande leden ook , bij sommige zijn de gevoelige punten misschien wat makkelijker zichtbaar, dus pas maar op, dadelijk overkomt het jou ook, mij is het heel in begin al eens overkomen en gelukkig waren er toen diverse lieden van het forum die me daarin geholpen hebben . EN ZO HOORT DAT DUS.
 
Iemand die een ban krijgt omdat ie een mod uitscheld, tenminste, 'flikker op' zegt, dat moet even geanalyseerd worden.

De moderator die vind dat hij een vriendelijke pb aan een lid heeft gestuurd, het lid is echter boos op dat moment en voelt zich niet gesteund door moderators in zijn klacht dat een bepaalde thread is blijven staan. (los van het feit hoe erg of dat dat is).

Op zo'n moment is een 'vriendelijke' pb aan een lid niet echter meer de pleister op de wonde maar eerder olie op het vuur.
Dan vind ik het het ook niet raar dat het gaat knetteren.

Je kan niet verwachten van iemand die boos en gefrustreerd is dat deze normaal reageert op jou enkel omdat jij dat wil.
Een mod die dan een ban geeft omdat hij 'flikker op' te horen krijgt reageert met een zelfde niveau van frustratie en boosheid als het boze lid. (oog om oog.. ?)

Als je een beetje inlevingsvermogen hebt in je leden en in de situatie kan je besluiten om

A) Het gefrustreerde lid niet 'vriendelijk' te pb-en (op het verkeerde moment) of

B) Indien je dat toch doet en uitgescholden wordt, proberen te begrijpen dat dat ergens vandaan komt en een begrijpelijke reactie kan zijn gezien de persoon en gezien de situatie.
Vervolgens kan je als mod besluiten om 'flikker op' te negeren en de boel even te laten rusten.

Dit wordt van de leden ook verwacht, of indien er aanleiding toe is, op de report knop te drukken, ik snap niet waarom een mod in een vergelijkbare situatie moet grijpen naar een middel als een ban.


Welke actie? Wat er ook gedaan wordt, het is toch nooit goed.

Hier ben ik het niet mee eens, er gaat ook veel goed, wel worden er fouten gemaakt, zoals overal.
 
Laatst gewijzigd:
tja, gerespecteerd of niet, daar zit het m niet in en je een beetje inhouden zou ook moeten kunnen, maar we zitten hier niet in het mono/poly feedback forum.

moderators die eerst iets vervelends laten staan en dan wel bans gaan uitdelen. dat voelt niet goed.

overigens vind ik je mengen in een thread en dan met opmerkingen van boven komen als 'wat een sneue draad' en 'get a life' ook niet echt fijn. ik merk in ieder geval dat het irritatie bij me oproept.

ow ik moet mijn mening dan maar aanpassen ;),
ik vind het nog steeds sneu en overtrokken gedrag, vandaar get a life.
kan jij verder vrij weinig aandoen. Of misschien wat meer afstand nemen, dat je het ook "van boven"kan bekijken. :)

Mods die iets vervelends laten staan, ja ze zijn de gestapo of geheime dienst van China niet. Volgens mij stond het er 1 dag ofzo, die draad. In een zonnig en pinksteren weekend volgens mij ook nog. Je kan wel begrijpen dat mods dan niet online kunnen zijn. Ik denk dat het allemaal heel anders was gegaan
indien men zich niet meteen in hun eer zijn aangetast dan wel aangevallen voelen. (Eer is sowieso erg vervelend)

Wat de mods zich wel een beetje kunnen aanrekenen is dat het niet eerder aangepakt wordt en nu "ineens" bannen.
 
ze zijn de gestapo of geheime dienst van China niet. .

er is niemand die dat beweerd, wel dat er teveel moeite gedaan moet worden om een fout te herstellen, eens over het hart te strijken , het ban beleid eens aan te passen en open met elkaar te kunnen omgaan zonder in dat soort paranoide gedachtekronkels , als hierboven in jou quote weergegeven, te vervallen.
lees je eens in, leef je eens in en kom dan eens met een constructief oplossingsvoorstel ipv dit gezever om de draadjes toch nog aan mekaar te kunnen proberen breien. het gaat niet om gelijk .
 
dat is nu het probleem, wat is het criterium om je hand over je hart te laten gaan?
dat is toch veel te vrijblijvend? duidelijke regels, dat is nodig en die moeten nageleeft worden. Daar geef ik je gelijk in. dat schreef ik net ook. Daar moeten de mods meer aandacht aan geven.
 
misschien heb je gelijk met het drukke weekend, maar laat ik uit eigen ervaring spreken. een tijdje terug had ik een vervelend gedoe met hexagon. ik weet, een conflict ga ik zelf ook niet altijd uit de weg, maar dat sloeg nergens meer op, die hexagon was een beetje ziekelijk aan het zoeken en sarren en bleef maar doorgaan, inclusief vage verdachtmakingen, verspreiden privé info. verschillende keren moderators om interventie gevraagd, de lui online gezien, maar dagenlang geen reactie.
alweer jaren geleden vroeg ik ook om hulp aan de toffe peer johnny busca, die altijd zo joviale moderator. meen dat het toen die matt 2nd was die erg vervelend deed. johnny busca reageerde dagenlang niet, totdat ik een doepfer setje te koop zett waar hij op geilde, toen had hij me binenn een half uur gecontact.
je mag alles goedpraten en ik wil niet per se uitsluiten dat die homo poly kwestie over het hoofd gezien was, maar ik denk van niet.

overigens: ik blijf erbij, je mengt je ergens in en dan van bovenaf 'get a life' roepen? ga dan gewoon voort met je eigen life, zonder je met deze banale kwestie, beneden jouw niveau, te bemoeien. ik chargeer even hè, om aan te geven waar de inconsistentie zit.
en geloof me maar, als je die term dan echt zou willen bezigen, bijna iedereen, ook jij en ik, post hier wel eens zo iets 'belangwekkends' dat je daar de kreet 'get a life' op los kan laten.

even voor de duidelijkheid: ik zoek geen ruzie met je, daar heb ik helemaal geen reden voor, ik verduidelijk alleen even hoe ik aan dat geirriteerde gevoel kwam.
 
Laatst gewijzigd:
je kan iemand ongelooflijk raken zonder maar 1 krachtterm te gebruiken
je kan iemand helemaal kapot schelden zonder dat het m raakt
 
kijk leo, wat betreft Hexagon heb je wel wat gelijk, hij was ook veel te veel op de man bezig en daar houd ik niet van, hou het bij argumenten.

mijn "get a life" is ook meer om mensen aan te sporen eerst even te relativeren voor dat
men zichzelf opwind over een futiliteit op internetfora.
 
kijk leo, wat betreft Hexagon heb je wel wat gelijk, hij was ook veel te veel op de man bezig en daar houd ik niet van, hou het bij argumenten.

mijn "get a life" is ook meer om mensen aan te sporen eerst even te relativeren voor dat
men zichzelf opwind over een futiliteit op internetfora.


al te veel opwinden schiet inderdaad niet op, maar ik ontkom er zelf ook niet altijd aan helaas.

het gaat me niet eens om hexagon, die mag van mij terug, al hoop ik nooit meer iets met m te maken te hebben, maar dat is persoonlijk. het gaat me erom dat die mods zoiets lekker lieten sudderen. nouja, misschien ook wel omdat ze echt niet goed kunnen inschatten wat wel of neit kan - zie het bericht van fjoesz, het hoeft geen vuilbekkerij te zijn, om iemand te kwetsen.
 
En waar blijft het "gezonde"verstand, gaat het bij mono echt alleen maar om: flikker op?
Als je pissed bent en je krijgt een reaktie waar je nix mee kan, vind ik flikker op best netjes.
Ik weet natuulk niet of het verder uit de hand is gelopen, maar alleen flikkerop..
Tja weet je dat is nou niet echt iets om wakker van te liggen. Maar ik zei al: ik weet niet
wat er meer is gezegd.
Ik als ADHDer ben met dat soort acties minimaal dan een kwartier aan het vloeken, en
op zoek naar iets wat kapot mag.
FF een goed gesprek met beide heren zou ik wel op prijs stellen. Menings verschillen kun je uitpraten
We zijn toch oud&wijs genoeg, ik bedoel dit is toch geen egospelletje?
 
Pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

Dender!

Dit kun je volgens mij ook heel goed in een mp3-tje of i.d. beschikbaar stellen!
Kunnen we het horen!
 
en zeggen dat je de berichten niet gelezen hebt maar wel een uitgesproken mening over 1 of 2 zinnen ventileren is ook zwak. doe je dan op z'n minst eens even wat meer moeite alvorens allerlei insinuaties over iemands persoonlijkheid rond te strooien.
verder maakt het wel uit of iemand 2 posts heeft waarvan 1 onbeschoft of 10.000 waarvan 1 onbeschoft. zoiets heet krediet opbouwen door inzet en betrokkenheid te laten zien. ook misschien iets van de oude doos

Ik neem aan dat dit in reactie op mij was? Ik wil best de desbetreffende threads lezen, maar die met 'homopoly' is volgens mij weg, en de andere threads die hiermee te maken lijken te hebben, zijn ook allemaal opgeschoond. Pb-communicatie tussen anderen kan ik eveneens niet bij, dus het lijkt me dat ik er gewoon echt niet achter kan komen wat er gezegd is. En dus vel ik daar dan ook geen oordeel over.

Ik wil ook niets insinueren over iemands persoonlijkheid. Ik probeerde alleen een algemeen punt te maken, namelijk dat ik het niet met je eens ben van dat krediet opbouwen. Ik bedoel dan weer niet dat niemand ooit nog iets mag zeggen, maar dat mensen die hier al lang rondhangen wat mij betreft niet meer rechten hebben dan anderen. Een forum is een volledig open gemeenschap, inclusief nieuwkomers, mensen die alleen meelezen, en mensen die hier toevallig uitkomen via Google of zo. Die moeten dan dus ook allemaal maar snappen hoe onderlinge verhoudingen zitten? Dat werkt toch niet? Of een ander voorbeeld: ik heb redelijk wat posts, maar ik weet ook wel dat mijn inhoudelijke kennis of inhoudelijke toevoeging aan dit forum het bij lange na niet haalt bij die van dozijnen anderen (zoals o.a. Mono). Heb ik dan minder/evenveel/meer recht om onbeschoft te zijn? (streep door wat niet van toepassing is ;) ) Niet dat ik mezelf in status graag op gelijke hoogte zou willen stellen met anderen (of wat hier ook maar in gelezen zou kunnen worden), maar ik bedoel maar te zeggen dat ik dit echt onhoudbare klassejustitie vind, en als beleid totaal onuitvoerbaar voor de moderators.

Aangezien jij 'd'n ouden doosch' ophaalt: dat houdt voor mij in dat je normaal met elkaar omgaat. Noem het ouderwets als je wilt, of moraliserend, maar ik zie niet in waarom iemand ooit zou moeten beginnen te schelden of dreigen (opnieuw: los van wat er precies gebeurd is in dit geval, wat ik dus niet weet) - en al helemaal niet op zoiets als een forum!

tav smackoss ende pseudoaccounts; als dat zo is, reden temeer voor de mods om eens van die berg af te komen en de uitgestoken hand ( ik wil graag terug) te accepteren.
over zielig doen gesproken.

Ja, ben ik het mee eens. Ik vind het alleen een beetje flauw dat herhaaldelijk beweerd wordt dat Smackos boven het SF staat (of zoiets; misschien niet helemaal juist geformuleerd), omdat hij niet meer terug wil en er helemaal genoeg van heeft, terwijl dat dus duidelijk niet zo is.
 
Die homopoly staat nog steeds op interesante gier pagina 2. Dus je kan nog FF checken.

Oh ja, nu zie ik 'm (wel ander subforum). Het is dus deze, voor de geïnteresseerden:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=112551

Daar staat inderdaad niets bijzonder ergs in (behalve dat die topicstarter natuurlijk echt een in-en-in-trieste lafaard is; jammer dat zijn 'echte' SF-identiteit blijkbaar niet te achterhalen is), maar er schijnt ook het één en ander via pb gezegd te zijn. Hoe dan ook : daar gaat het mij helemaal niet om; ik probeerde een algemeen punt te maken, in reactie op wat in deze thread gezegd werd, namelijk dat mensen die veel hebben toegevoegd aan SF ook meer zouden moeten mogen zeggen.
 
ik snap dat mono en smackos geen respekt voor de mods (meer) hebben en dat het daardoor uit de hand is gelopen betreffende hun gedrag.
bovenstaande "snappers" hebben hier blijkbaar geen begrip voor en vinden de huidige vorm van modereren volkomen acceptabel. wat mij betreft prima maar ga hier dan niet mensen die daar anders over denken om de oren slaan met jullie gelijk op een manier die weer irritatie oproept. doet mij allemaal een beetje wrang aan.
 
alsof dat nu ineens zo is
er is al zoveel modder gepleurd dat je alle oceanen ermee kan dempen

[edit]overigens wil ik benadrukken dat ik geen partij kies. dat is juist mijn punt[/edit]
 
waar zijn de mods , waar blijven ze, begrijpt met dan niet dat er hier mensen zijn die er graag SAMEN proberen uit te komen.
is dit verholen schaamte of arrogant negeren??
heeren, heeren

denk dat demian's laatste post op pagina 7 het voor mij wel goed samenvat.

wie bepaald nu eigenlijk wie moderator wordt en wie niet?, als er zo'n gebrek is , begrijp ik niet waar de reactie blijft op de 2 aanmeldingen die reeds gedaan zijn.
 
kom op koedi, je kan toch lezen?
er staat wel meer in dan wat jij concludeerd.

ik heb ook kritiek op de wijze van modereren maar dat betekent toch niet dat alles maar
geaccepteerd moet worden omdat iemand iets goeds heeft bij gedragen?

Mugabe was eerst vriendjes met Mandela en zorgde voor een graanschuur van Afrika, moeten zijn landgenoten hem daarom maar vergeven en zijn gedrag accepteren?
Dit is wel een cru voorbeeld mss.

Beetje zelfreflectie kan geen kwaad. Hand in eigen boezem steken. wie kent er nog een mooi cliche :D
 
[edit]overigens wil ik benadrukken dat ik geen partij kies. dat is juist mijn punt[/edit]
ik zeg niet dat iemand fout en iemand pertinent goed heeft gedaan. zo oppervlakkig ben ik niet hoop ik. wel deel ik demian's mening en sta ik voor dat standpunt. derhalve is er maar 1 conclusie mogelijk.
wel stoort het me ernstig het gebrek aan wederwaardigheid en de wil hier te komen tot een fatsoenlijke oplossing . vind de mods Te nadrukkelijk afwezig. lijkt me niet echt constructief. eerder bevorderend voor het wij /zij gehalte
 
ik heb ook kritiek op de wijze van modereren maar dat betekent toch niet dat alles maar
geaccepteerd moet worden omdat iemand iets goeds heeft bij gedragen?
:D

blijf erbij dat dit soort opmerkingen niet bijdragen aan het vinden van een oplossing. ( misschien wel aan een moderatorschap voor jou , daar blijf ik even buiten).
je blijft maar benadrukken dat het wij tegen zij is, en hebt het over afspraken op een starre wijze. en spreekt over Alles accepteren.
soms vraag ik me af of je de berichten van de ander wel tenvolle oppikt of meer bezig bent met het formuleren van je gelijk? als je de discussie onzinnig en futiel vind , verspil je goede tijd er dan niet aan , of om op z'n belgisch te stellen : ga met uw balletjes spelen !
het leven is niet zo zwart/wit. onhandigheden vinden plaats en met enige medewerking en respect voor elkaars standpunten is daar erg goed uit te komen.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top