Uitdelen van bans

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Free Speech Now!

Vrijheid van meningsuiting is natuurlijk het aller belangrijkste in een democratie. Dat betekend oa dat je overal kritiek op mag hebben.
Maar er moet wel (vind ik) een beperking zitten op hoe de kritiek geuit word. Want willen organismen (en dus ook mensen) met elkaar samen leven, dan moeten ze 1 aardig zijn voor elkaar en 2 elkaar af en toe helpen. Dus als je mensen gaat lopen uitschelden of gaat beledigen, dan moet je niet raar opkijken als je een tegen maatregel krijgt.
 
he gets, vrijheid van meningsuiting :r

ik denk na "respect" een goede tweede in de lijst meest uitgeholde begrippen aller tijden
 
Nu moeten alleen die bans nog worden opgeheven. :)
reken er niet op, tenzij de raad van toezicht eens toeziet en ingrijpt in de starre , bange egokultuur alhier.
maar ja , het is een stichting en dus geen raden van toezicht. alleen mods en mensen die vragen iets te herstellen wat een beetje is doorgeschoten. redelijkheid en nuchter afstandelijk denken en handelen kunnen het zo meteen praktisch beter oplossen, daar ben ik van overtuigd.
de ego's en angst voor verlies van controle lijken mij de grootste stuikelblokken op dit moment.
zwak en pijnlijk. zie het met leden ogen aan, nog net niet de hoop verliezend maar wel bedroefd.
denk dat ik het er maar bij laat . wie weet kunnen mensen zich er toch eens even overheen zetten in plaats van wachten tot de ander , die natuurlijk de schuld is, als eerste de hand uit steekt.
zal wel aan de huidige cultuur liggen en of mijn achterhaalde wereldbeeld.
 
Mogen de leden die gebaned zijn ook op de meeting komen? Van mijn wel!!!
 
ban de ban...

In beginsel mee eens, maar ik kan me zo voorstellen dat de banneling zoiets heeft van 'Ik geloof het wel, ze bekijken het maar,' en niet 1-2-3 van zins is zomaar terug te keren.

Het is niet meer zoals het was, en zal dat ook niet meer worden. Gelukkig is echter niemand perfect, wat saai en steriel zou zijn als een Barbie-pop. Een litteken, een groef, een rimpel, maakt het als een noodle, doorleefder, inspirerender, authentieker.
 
al met al, om even dingen op een rijtje te zetten..............

enige dagen geleden zag ik dus in de gevraagd rubriek, ene homopoly die om wat foute modules vroeg, refererend aan andere topics waarin serieus om het hoe en wat van deze merken ingegaan werd, door oa MONOPOLY.

naar mijn mening zwaar beledigend voor Mono in die context.

heeft er ook volgens mij wel wat dagen zo gestaan, en had eigenlijk direct verwijderd moeten worden.

nou snap ik ook wel dat de mod's niet altijd meteen direct en overal op kunnen reageren, maar ik snap wel de reactie van Mono op dit geheel (welke dat dan ook geweest mag zijn), daar is werkelijk niets vreemds aan.

ik zou zeer waarschijnlijk net zo reageren.

dus de ban vind ik al met al wat zwaar geschut.

en het wordt er zo niet echt gesjelliger op, en het wordt weer tijd voor lekkere, naar mijn mening , zeer muzikale, noooodeles.
groeten,
jeroen




een beetje begrip voor specifieke situaties
 
We weten allemaal wel dat Mono wel eens door schiet. Dat is soms leuk, soms niet, maar hoort bij zijn karakter en verder is hij gewoon een goeie gast.

Op Muff forum is hie een gerespecteerd lid en zie je nooit problemen met hem.
Zowiezo is de sfeer op Muff over de gehele lijn ook vriendelijker.

Modereren is niet makkelijk, maar ik vind toch echt dat het hier niet helemaal eerlijk is verlopen.......met die "homo poly" thread.

Maar ja je kan hier zeiken wat je wilt, maar helpen doet dat niet.

Dus een "generaal pardon" dan maar (gatver zei ik dat?)
Smackos, Hexagon, Monopoly en Septic terug
 
We weten allemaal wel dat Mono wel eens door schiet. Dat is soms leuk, soms niet, maar hoort bij zijn karakter en verder is hij gewoon een goeie gast.

Op Muff forum is hie een gerespecteerd lid en zie je nooit problemen met hem.
Zowiezo is de sfeer op Muff over de gehele lijn ook vriendelijker.

Modereren is niet makkelijk, maar ik vind toch echt dat het hier niet helemaal eerlijk is verlopen.......met die "homo poly" thread.

Maar ja je kan hier zeiken wat je wilt, maar helpen doet dat niet.

Dus een "generaal pardon" dan maar (gatver zei ik dat?)
Smackos, Hexagon, Monopoly en Septic terug

:mega: mee eens
terug die mensen! ze zijn genoeg gestraft
en ik heb trek in warme noodles hmmmm
 
... Op Muff forum is hie een gerespecteerd lid en zie je nooit problemen met hem. Zowiezo is de sfeer op Muff over de gehele lijn ook vriendelijker.
Dat geldt ook wat Mono betreft voor electro-music.com, waar hij een zeer gewaardeerd lid is en internationale vriedschappen mee heeft gekregen.
Dus een "generaal pardon" dan maar (gatver zei ik dat?) Smackos, Hexagon, Monopoly en Septic terug
Ik denk dat Smackos niet erg veel behoefte heeft... De anderen kan ik niet zo goed inschatten.

Wout
 
.

KOM OP MODS !

of zijn jullie geen leden meer??

dan mag je de uitslag van de collecte nog even bewaren voor het grote feest
 
ik heb geen respect voor mensen die anderen gaan uitschelden omdat ze kritiek hebben op hun "muziek" of wat dan ook...
 
je kon al eerder lezen, er zijn (te) weinig mods.

ik denk dat het mod-team gebaat zou zijn bij uitbreiding. het zou mooi zijn als er eens wat tegenspraak kwam binnen het team. ik krijg de indruk dat de oude garde vooral uitbreiding en vervanging heeft gezocht in ja-knikkers. met alle respect. ;)

het oude zeer, waardoor het argument 'druk eens wat vaker op de report knop i.p.v. elkaar af te zeiken' zoals door hazes naar voren gebracht, weinig indruk maakt, immers sommige 'oude mods' negeren die report knop graag even als het om iemand gaat van wie ze wat vaker tegenspraak hebben gehad, vooral van het soort waar weinig tegenin te brengen valt, zit m vooral bij de oude garde, krijg ik de indruk. en zelfs aan de posts voorafgaand aan een nieuw moderatorschap kan je aflezen dat ze uitbreiding zoeken in de meeloopgelederen. (noordkorea style, zeg maar.) (ow, lang leve de bijzin.)

misschien moet ik mijn diensten maar aanbieden.
 
leuk, heb ik ook al gedaan
 
wat zijn dat nou allemaal voor argumenten
kijk van mij mag iedereen terug
maar of iem ergens anders een "gerespecteerd" lid is
nou en
en of je respect hebt voor iemand, dan mag ie alles maken :D
ik kan best begrip opbrengen voor t feit dat zoiets als homopoly je frustreert, maar dat neeemt niet weg dat je dan nog verantwoordleijk bent voor je daden
zonder dat ik überhaupt weet wat er allemaal gebeurd is he
maar jeesz wat een gekke draad is dit weer
 
We weten allemaal wel dat Mono wel eens door schiet. Dat is soms leuk, soms niet, maar hoort bij zijn karakter en verder is hij gewoon een goeie gast.

Kijk, dat vind ik dus klets. Ik heb verder geen oordeel over de ban van Mono, aangezien ik die specifieke thread niet gezien heb, noch de pb('s) aan de mods die blijkbaar nogal stevig van toon waren. Maar het idee dat iemand ook best wel lomp mag zijn, omdat hij zoveel nuttigs post - daar ben ik het gewoon niet mee eens. Dan hebben mensen die hier al lang zitten dus meer rechten dan nieuwkomers? Hoeveel en hoe diepgaand moet je gepost hebben om wat precies te mogen zeggen?

Lijkt me duidelijk dat zoiets een onhoudbare stelling is. Zeker als je daarnaast alle opmerkingen zet, dat de mods consequenter en assertiever zouden moeten optreden.

(of je staat natuurlijk bij iedereen toe dat ze elkaar maar gaan uitschelden, als iets ze niet bevalt... :erm: )


Ik denk dat Smackos niet erg veel behoefte heeft... De anderen kan ik niet zo goed inschatten.

Grappig - waarom blijft-ie dan nieuwe accounts aanmaken, onder allerlei vage namen?
('Dickie Smabers' uitgezonderd - die is tenminste direct herkenbaar als Smackos)
 
precies cheimoon.

je kan best zelf fatsoenlijk blijven indien een ander dat niet is. Dat laat meteen zien aan degene die je probeert te provoceren dat je daarboven staat.

voor de rest is dit een vrij sneue draad.
get a life zeg, het is maar 1 of andere nerderige synth figuur die je zit te provoceren. BIG DEAL zeg. Al die verontwaardigde leden hiero om niks. Of je nou 0 posts heb of 20k. je kan heus wel netjes blijven.

homo-poly... kom op zeg daar staar je toch boven... kinderachtig gedrag.
 
tja, gerespecteerd of niet, daar zit het m niet in en je een beetje inhouden zou ook moeten kunnen, maar we zitten hier niet in het mono/poly feedback forum.

moderators die eerst iets vervelends laten staan en dan wel bans gaan uitdelen. dat voelt niet goed.

overigens vind ik je mengen in een thread en dan met opmerkingen van boven komen als 'wat een sneue draad' en 'get a life' ook niet echt fijn. ik merk in ieder geval dat het irritatie bij me oproept.
 
Effe Off Topic

Effe Off Topic

he gets, vrijheid van meningsuiting :r

ik denk na "respect" een goede tweede in de lijst meest uitgeholde begrippen aller tijden

Een veel voorkomende reactie.
Hans Teeuwen heeft dit standpunt vurig verdedigd bij de dames van halal. Effe in het kort: Je moet in een vrije samenleving bestand zijn tegen elke vorm en uiting van kritiek, anders is er geen vrijheid van meningsuiting. Effe zoeken op youtube en je kan het zelf bekijken.
Erg mooi betoog en op het 1e gezicht de absolute waarheid. Er zitten alleen een paar verkeerde aannames en een paar denkfouten in:

De 1e verkeerde aanname is dat mensen redelijke wezens zijn. Dit is helaas niet het geval, mensen zijn voornamelijk emotionele wezens. Wil je dus kritiek geven, dan moet je dat zo doen dat de rede van de bekritiseerde word aangesproken. Doe je dat niet, dan worden mensen emotioneel en is er geen sprake meer van redelijkheid.

De 2e verkeerde aanname is dat er zoiets kan bestaan als een vrije samenleving. Zoals ik al in m'n vorige post heb gesteld zijn er, om samen te leven, 2 regels noodzakelijk: 1 Wees aardig voor elkaar en 2 Help elkaar af en toe. (overige regels worden door de culuur bepaald) Word er van deze 2 regels afgeweken, dan ontstaan er problemen (deze threads zijn daar een voorbeeld van).

En een denkfout is dat de vrijheid van meningsuiting word geschonden als je mensen niet mag beledigen. Er zit namelijk alleen een beperking op de manier waarop je je mening uit, niet op de mening zelf.

Een andere denkfout/aanname is dat mensen individu zijn (als we echt individu zijn is het natuurlijk allemaal geen probleem, je bemoeid je gewoon niet met anderen). Dit is slechts gedeeltelijk waar, omdat je, om volledig mens te zijn, om moet gaan met andere mensen.

De laatste denkfout in deze stelling is dat onze cultuur de beste is en dat alle andere culturen zich daaraan moeten passen. Dit is gewoon hoogmoed en behoord zeker niet tot het gedachtengoed van de westerse verlichting.

Ik wil uiteraard graag verder praten over dit onderwerp, maar mischien moet daar een nieuwe thread voor worden geopend. Of stuur een pbtje, of post hier je argumenten tegen mijn stellingen.


En hef toch die bans op, zo erg was het toch allemaal niet. :biertje:
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top