Hoe maak ik een zware baseline ???

een puls/square wave heeft meer bassssssssssssssssssssssssssss
meer reso resulteerd in veel synths juist in minder bass, of iig minder dikte....

Maar dat is hier toch niet van toepassing.
 
een puls/square wave heeft meer bassssssssssssssssssssssssssss
en een sinus het meest...

meer reso resulteerd in veel synths juist in minder bass, of iig minder dikte....
idd... een schreeuwende 303 is ook geen fatsoenlijke bassline meer...
 
ja klopt dat een sinus het meest heeft, maar die heeft weer geen lekkere boventonen..
en meestal wil je wel een beetje filteren in dit stijltje, dus vandaar de puls/square...
 
Daarom, layeren.
 
Niks layeren is echt niet nodig, je wijkt af van de vraag die die heeft, hij wil die guietta sound, en niet een zware blokgolf of knetterende pulse.
en volgens mij gaf ik aan dat je de reso laag moest zetten en de HF hoogggg.

Anders mogen jullie bij mij een biertje komen drinken en testen we het aus! of op een centrale lokatie zoals bijvoorbeeld DB's in utrecht, dan maken we gelijk een jamsessie ;)
 
maar mss willen sommige gewoon tips voor het maken van bassen?????sorry voor het verstrekken van mijn inziens handige info.

wat bedoel je met HF?????
 
Heipaal Factor natuurlijk.
 
Met de Korg MS-20 (hardware) kun je vette bass maken.

Korg heeft een Legacy Edition waarin het deze synthesizer emuleert!

Erg de moeite waard.
 
maar mss willen sommige gewoon tips voor het maken van bassen?????sorry voor het verstrekken van mijn inziens handige info.

wat bedoel je met HF?????

Een highpass filter met resonantie op die plek waar je voor de rest van de tijd niet aankomt verschilt niet eens zoveel als je mid-lo boosten ;).
 
zoals een ver opengerukte reso van een Lijst Pim Fortuyn de boel laat fluiten zo laat een goed ontsloten reso van een Hei Paal Factor het laag grommen...

de MS-20 heeft een reso op de HPF welke dus idd fijne bassen kan creeeren en het is ook daarom ende tevens dat een Juno-60 standaard ook zo dikkiedick klinkt vanwege standje 0 van de HPF (bassboost dus)
 
de ms20 is nou niet zo'n dikke bassenbak lijkt me zo
wel gruwelijk bruut
maar niet DIK
niet zo dik als een juup 4 bv.
een ms20 splijt de wereld in 2en en een juup4 blaast m op zeg maar

overigens, die david guetta shit is echt tergend zeg :D
 
overigens, die david guetta shit is echt tergend zeg :D

Dat vind ik nog niet eens zo erg. Dat het lijkt dat mensen gewoon alles 1 op 1 willen kopieren van al die bandjes door een plugin te kopen in plaats van zelf te kijken wat de apparatuur kan doen vind ik veel erger.

Tijd voor een Rock Band: Boyz Noize editie?
 
jwel dan schreeuwt ie nog steeds
wel ietsje meer bulderen, grof gerochel en gesputter, rauw en tergend

maar dik? nee
niet een dikke bassebak
 
ow HPF hehe, ja dat doe ik ook op dat ene geluidje dat ik hiero ergens heb gepost...
die ene mp3 die uit sync is en alle drums links.....
 
Back
Top