Hoe maak ik een zware baseline ???

steve r

Stamgast
Lid sinds
1 augustus 2005
Berichten
260
Welke plugin kan ik het beste kopen om echt DIKKE zware baseline te maken.

De hit tracks van nu hebben een zware baseline waardoor de track meteen knalt.
Ik krijg het niet uit mijn huidige synth's.

Kan iemand me misschien hier bij helpen ???

grtz

Steve
 
heb de nexus en de vanguard ti
Die sampel cd heb ik nog niet maar kan ik wel kopen.

David guetta - every time we touch

Die bassline/ synth die je er onder hoort zo iets bedoel ik.
Je hoort de baselines in veel andere bekende tracks soms zwaarder.

grtz
s
 
Neem bijv het nummer van day n night


op 1:16 komt er een soort van baseline in die echt knalt.

David guetta heeft bij love is gone op 1:09 een giga baseline er onder.


Ik krijg die zware geluiden niet uit mijn synth's
Moet ik wel zeggen met de nexus is dat sowieso lastig :D

grtz
s
 
Stel dat ik een bass geluid pak uit wat voor synth dan ook.

hoe kan je dit zo tweaken dat het echt vol en rauw is.

voorbeelden hier boven :D

grtz
s
 
Neem bijv het nummer van day n night
http://www.youtube.com/watch?v=lVb_t_ao9gw

op 1:16 komt er een soort van baseline in die echt knalt.

Dit heeft niks met welke plugin te maken - alle geluiden zijn heel, heel erg basic en gewoon blokgolf of zaagtand met distortion erover en misschien een beetje gefilter.

Het heeft er meer mee te doen dat als de baslijn en de kick klinken de rest van de track weggedrukt wordt. Je moet niet de bas harder proberen te maken maar de rest zachter.

Kijk hier eens:

Je ziet allereerst dat de bas uit 4 lagen bestaat. Vervolgens zie je dat op elke laag een ris effecten zitten. Vervolgens zie je ook het kanaal genaamd SC - (sidechain) wat er voor zorgt dat bepaalde stukken worden weggedrukt.

Je doet jezelf een groot plezier om heel snel het idee te laten vallen dat je alles automatisch uit 1 enkele plugin kan halen.
 
Laatst gewijzigd:
goeie link dat filmpje; t ziet er makkelijk uit als hij het doet ;)
die sound is erg groot voor die paar sporen.
niet dat ik nu trance ga maken, maar leuk om te zien
 
Neem bijv het nummer van day n night


op 1:16 komt er een soort van baseline in die echt knalt.




Volgens mij is dit een kwestie van een simpel bas geluidje pakken uit bijv. Albino, Massive, Absynth whatever, beetje tweaken en Lfo'tje tekenen/syncen op de filter cutoff als bij DnB/Dubstep muziek.. Of bedoelde je meer hoe je dat ''volle'' in die sound krijgt?
 
Welke plugin kan ik het beste kopen om echt DIKKE zware baseline te maken.

Ik zelf heb sinds een paar maanden de Sylenth1 van lennardigital, (ook een topic over op dit forum). Deze Plugin moet je gewoon hebben als je house maakt. Nee hoor, je moet niets, maar ik kan je hem wel erg aanraden. Veel producers gebruiken hem in hun tracks. :okdan:

misschien is het iets voor je: http://www.lennardigital.com/modules/home/
 
Dit heeft niks met welke plugin te maken - alle geluiden zijn heel, heel erg basic en gewoon blokgolf of zaagtand met distortion erover en misschien een beetje gefilter.

Het heeft er meer mee te doen dat als de baslijn en de kick klinken de rest van de track weggedrukt wordt. Je moet niet de bas harder proberen te maken maar de rest zachter.

Kijk hier eens: http://www.youtube.com/watch?v=8bEskmkJbRY

Je ziet allereerst dat de bas uit 4 lagen bestaat. Vervolgens zie je dat op elke laag een ris effecten zitten. Vervolgens zie je ook het kanaal genaamd SC - (sidechain) wat er voor zorgt dat bepaalde stukken worden weggedrukt.

Je doet jezelf een groot plezier om heel snel het idee te laten vallen dat je alles automatisch uit 1 enkele plugin kan halen.


idd uit meerdere lagen je bass line laten bestaan asje wat hebt wat lekker vool laag midden zit en een lead in same toon aard erby
hebbie een lekker klinkende track

das een
nu arrangeren ..en idd side chain ,...kan veel oplossen ruimte maken zeg maar int midd / laag waardoor je met je noten meer kanten op kan

d&bas ala noisia klinkt heel ingewikkeld asje goed luisterd is de afwisseling die t maakt ...lagen wisselen
ofter een term voor is ...iig niet een soft synth die t plots klap eruit spuugt
wel lead ala zeta dingetjes das wel te doen met soft synthje


en je hoeft nou niet perse een moog te hebben om bas te maken ronzin ...wie zei dat
tmaakt t wel een stukmakkelijker
haha
een sine wave en op half volume de blokgolg erby
lekkere sound vol laag en hoorbaar

er is ook ergesn een vst van de moog taurus ...4 free google effe = leuk
:halleluja
 
die david guetta zooi is gewoon software....klinkt ook niet echt dik.
noisia klinkt veel dikker en is ook software
 
die David Guetta shit is wel echt heel erg laffe natte niften meuk zeg gadverdamme

vergeet ook niet dat de dikte van 1 sound beter tot zn recht komt als andere sounds die ook te horen zijn niet zo dik zijn. net alleen qua level, maar ook qua dikte. als iedereen tegen elkaar in staat te gillen hoor je niemand meer he

maar jeesz, wat is die David Guetta echt ongelooflijk niet normaal bah :r:r

en dik inderdaad echt NIET, ielige blotebillenshizzl
 
Dit heeft niks met welke plugin te maken - alle geluiden zijn heel, heel erg basic en gewoon blokgolf of zaagtand met distortion erover en misschien een beetje gefilter.

Het heeft er meer mee te doen dat als de baslijn en de kick klinken de rest van de track weggedrukt wordt. Je moet niet de bas harder proberen te maken maar de rest zachter.

Kijk hier eens: http://www.youtube.com/watch?v=8bEskmkJbRY

.
`
Wel grappig dat de eerste plugin die hij laat zien, de sylent is...
 
Of je nu hardware of software gebruikt. (de meesten kunnen het onderscheid toch niet horen, zie elders hehe) Wat bij mij werkt is een lekkere duo osc synth (kies zaagtand, dus geen puls sample of blolk) of zelfs 1 osc met sub osc (juno's) en voeg daar ruis aan toe! Je krijgt dan een smeuuige vette bas. Let op je filter : resonantie wat lager zetten en Freq hoog. Wat bij de guetta achtige sound opvalt is dat je je adsr lekker apdrupt moet laten eindigen: geen release, dat geeft een dunne en losse impressie. attack op nul of iets om hem echt analoge feeling te geven, ruis erin sustain hoog, dan blijft ie doorblazen tot je de toets loslaat, en vervolgens geen release.

hoe meer resonantie erin, des te snijdender en gedefinieerd (eh ligt uiteraard aan je filter/synth) vind ik, je krijgt dan echt die acid tb303 basjes en niet die brede sound zoals de guettaz die je graag wilt..... cheerz.

als je het goed wilt leren, koop een ju 6 of 106 en haal bij die laatste de battery eruit. Dan moet je wel ;)

dazz em.
 
Back
Top