Waaraan kun je door AI gegenereerde berichtjes herkennen?

Zodra AI zichzelf kan trainen (zonder verdere menselijke input) is het einde zoek, dan moeten wij bij de computer in de leer als we de nieuwste ontwikkelingen nog willen volgen. Totdat ook dat laatste niet meer lukt... =(
 
Zodra AI zichzelf kan trainen (zonder verdere menselijke input) is het einde zoek, dan moeten wij bij de computer in de leer als we de nieuwste ontwikkelingen nog willen volgen. Totdat ook dat laatste niet meer lukt... =(
Ook daar wordt al mee geexperimenteerd, maar tot dusver levert het rare resultaten op omdat de AI een soort feedbackloops krijgt van zijn eigen onzin waardoor de resultaten juist slechter worden in plaats van beter. Een soort inteelt in trainingsdata? Enfin: Things Get Strange When AI Starts Training Itself
 
In de wiskunde en logica kom je niet weg met onzin. Het moet goed mogelijk zijn dat AI zichzelf door het oplossen van bijvoorbeeld wiskunde raadsels steeds beter traint. En dan zal je op zeker moment ook het punt bereiken waarbij de gevonden bewijzen en/of oplossingen voor een menselijke wiskundige niet meer te volgen zijn.
 
Ja, de vraag is dan hoe je nog kunt valideren in hoeverre de uitkomsten kloppen :D Een second opinion AI? Uiteindelijk zou je in theorie iedere oplossing wel moeten kunnen narekenen, alleen heb je dan misschien een heleboel mensen en een heleboel tijd nodig.
 
Het zal er wel op uitdraaien dat we het dan opgeven, en er maar op hopen dat de computer het inderdaad beter weet.
 
En dan zal je op zeker moment ook het punt bereiken waarbij de gevonden bewijzen en/of oplossingen voor een menselijke wiskundige niet meer te volgen zijn.

Afwachten hoe dat eventueel uitpakt voor bekende, onopgeloste problemen, zoals het Vermoeden van Goldbach of Collatz. Kan zijn dat AI daarna komt andere, nu nog onbekende problemen die we niet kunnen begrijpen, laat staan de oplossing daarvoor. Dan is dat laatste niet eens zo erg. :D
 
nah, ik snap m nu. Als er in een zin ‘elks’ wordt gebruikt, dan weet ik wel genoeg. Zo onnatuurlijk dat het opvalt. Niemand gebruikt zoiets in een zin. Misschien in de advocatuur ofzo, lekker formeel en statig.

Jammer dat iemand niet gewoon de fucking moeite neemt om zelf te typen. Weet je iets niet, hoi dan gewoon je bek. ipv tof gaat doen met een kwasi interessant antwoord dat niet van die persoon zelf is maar van een volgepropte taalcompu.

Zal ff een disclaimer maken waarin in stel dat elk woord dat ik typ van mezelf is ;)

Ik zeg bannen die gasten die ai gebruiken op een forum. Kick em tha fuck out!

Maar hoop wel dat iemand die zoiets een paar keer doet, vervolgens denkt; wat doe in hemelsnaam, en er dan mee kapt. Want anders ben je wel echt een lege huls als je niet eens meer je eigen menselijke mening kan verkondigen.


Aiaiai! Waar gaat het heen in den weeeereld?!
Zoals @Nap al stelde is er niemand die AI gebruikt om iets te posten maar er was een forumlid die mij citeerde alsof ik AI zou gebruiken terwijl ieder forumlid die al een tijdje hier komt weet hoe mijn ideëen zijn omtrent wetenschap en als ze mijn stijl van schrijven kennen weten ze dat het antwoord wat ik toen gaf niet anders is zoals ik in het verleden al deed nog voor Chatgtp bestond.
Ik geef direct toe dat ik ietwat afwijkende ideëen heb als het over wetenschap gaat en het gegeven dat wetenschap niet altijd in staat is om op alles een antwoord te geven, zeker als het om kwantumfysica gaat omdat in dat domein zich verschijnselen voordoen die niet overeenkomen met onze natuurKundige wetten.
Ik zal er verder geen lang epistel van maken zoals ik nog wel 'ns doe als het hierover gaat maar ik vind het wel wat vervelend dat de echtheid van mijn antwoorden als het om dit soort onderwerpen gaat aan twijfels onderhevig is bij een forumlid, hij komt al jaren op het forum net als ik dus hij zou me moeten kennen zo ondertussen.
 
Zoals @Nap al stelde is er niemand die AI gebruikt om iets te posten maar er was een forumlid die mij citeerde alsof ik AI zou gebruiken terwijl ieder forumlid die al een tijdje hier komt weet hoe mijn ideëen zijn omtrent wetenschap en als ze mijn stijl van schrijven kennen weten ze dat het antwoord wat ik toen gaf niet anders is zoals ik in het verleden al deed nog voor Chatgtp bestond.
Ik geef direct toe dat ik ietwat afwijkende ideëen heb als het over wetenschap gaat en het gegeven dat wetenschap niet altijd in staat is om op alles een antwoord te geven, zeker als het om kwantumfysica gaat omdat in dat domein zich verschijnselen voordoen die niet overeenkomen met onze natuurKundige wetten.
Ik zal er verder geen lang epistel van maken zoals ik nog wel 'ns doe als het hierover gaat maar ik vind het wel wat vervelend dat de echtheid van mijn antwoorden als het om dit soort onderwerpen gaat aan twijfels onderhevig is bij een forumlid, hij komt al jaren op het forum net als ik dus hij zou me moeten kennen zo ondertussen.
Laat ik me nog eens excuseren, voor de valse beschuldigingen.Toen ik het las(heb zelfs niet naar de naam gekeken, het kon evengoed iemand anders geweest zijn)had ik een vermoeden.En dat vermoeden zal ik altijd blijven hebben.Mijn recht.
We gaan niet meer vermijden dat we hier in debat gaan met AI in de toekomst.Ik hoop alleen dat het woordje synthesizer nog in voorkomt, wat eigenlijk de bedoeling is van deze puike site.
 
Kunstmatige Intelligentie vs Natuurlijke Stompzinnigheid. Whoever wins, we lose.
 
Ja, dat kan. Je kunt ChatGPT een rol laten spelen.

Bekijk bijlage 3846261

Maar je merkt ook wel dat dit erg kunstmatig leest/voelt.
Ik moet toegeven dat ik best wel onder de indruk ben van de kennis van chatGPT. Of zouden er wereldwijd zo veel analoog/digitaal synth discussies zijn dat chatGPT gewoon kan knippen en plakken?
 
Vergeet dit nooit, de mens is als sociaal wezen gegroeid. Elkaar de hersens inslaan is tegennatuurlijk.
Nee.
De mens is gericht (net als elk ander levend wezen) op zelfbehoud. En als het daarvoor nodig is om een ander de hersens in te slaan voor het laatste stukje voedsel is dat echt heel erg natuurlijk.
(Maar dit is een andere discussie voor een ander forum)
 
Ik moet toegeven dat ik best wel onder de indruk ben van de kennis van chatGPT. Of zouden er wereldwijd zo veel analoog/digitaal synth discussies zijn dat chatGPT gewoon kan knippen en plakken?
Het is gissen waar ChatGPT mee getraind wordt, in elk geval veel openbare bronnen zoals Wikipedia, maar misschien ook wel 'opgeruimde' forumposts of blog-achtige sites als gearspace of vintagesynth?

In elk geval is hij aardig op de hoogte:
1710166901850.png


Ook leuk, merk op hoe hier heel veel van dezelfde argumenten vrijwel letterlijk terugkomen die ook in de eerdere 'waarom digitaal beter is dan analoog' post die je citeerde. Een van de 'tells' dat je met je AI vandoen hebt:

1710166957746.png
 
Het is gissen waar ChatGPT mee getraind wordt, in elk geval veel openbare bronnen zoals Wikipedia, maar misschien ook wel 'opgeruimde' forumposts of blog-achtige sites als gearspace of vintagesynth?

In elk geval is hij aardig op de hoogte:
Bekijk bijlage 3846323

Ook leuk, merk op hoe hier heel veel van dezelfde argumenten vrijwel letterlijk terugkomen die ook in de eerdere 'waarom digitaal beter is dan analoog' post die je citeerde.

Bekijk bijlage 3846324
Precies daarom vroeg ik het me af.
AI wordt getraind door zoveel mogelijk tekst te "lezen". Hoeveel discussies op dit exacte onderwerp zouden er zijn? Als het er maar twee of drie zijn is AI's mening al snel gekleurd.
 
Nee.
De mens is gericht (net als elk ander levend wezen) op zelfbehoud. En als het daarvoor nodig is om een ander de hersens in te slaan voor het laatste stukje voedsel is dat echt heel erg natuurlijk.
(Maar dit is een andere discussie voor een ander forum)
Spijt me maar dat is je wijsgemaakt.
En heeft helaas ook met je docenten en referentiekader te maken en/of negatief mensbeeld of gedateerde boeken van biologen die het hun hele leven mis bleken te hebben.

Laat ik wel zeggen dat niemand 100% weet hoe het zit.
 
Precies daarom vroeg ik het me af.
AI wordt getraind door zoveel mogelijk tekst te "lezen". Hoeveel discussies op dit exacte onderwerp zouden er zijn? Als het er maar twee of drie zijn is AI's mening al snel gekleurd.
Naarmate het onderwerp het onderwerp obscuurder wordt, gaat de kwaliteit van de informatie hard achteruit. Zo zit deze beschrijving van de Soma Pulsar-23 vol feitelijke onjuistheden (om er een paar te noemen, er zijn geen lichtsensoren, er is maar 1 LFO, de SHAOS module wordt niet genoemd, er is geen modulatiematrix, en euh, magnetische spoelen?):
1710167806894.png


Even doorvragen:
1710168219989.png

Dit is dus onjuist. Maar er zitten wel lichtgevoelige cellen op de Pulsar-23 Utilities (soort expander die je apart kunt kopen), dus waarschijnlijk gooit 'ie dat allemaal bij elkaar.


Maar iets algemeens als 303 clones lukt dan wel weer heel goed:
1710167934902.png
 
Laatst gewijzigd:
Laat ik me nog eens excuseren, voor de valse beschuldigingen.Toen ik het las(heb zelfs niet naar de naam gekeken, het kon evengoed iemand anders geweest zijn)had ik een vermoeden.En dat vermoeden zal ik altijd blijven hebben.Mijn recht.
We gaan niet meer vermijden dat we hier in debat gaan met AI in de toekomst.Ik hoop alleen dat het woordje synthesizer nog in voorkomt, wat eigenlijk de bedoeling is van deze puike site.
Tof dat je er nog even op terugkomt, dat siert je in ieder geval.
Ik snap ook dat als ik bij een wat lastig onderwerp als wetenschap zo'n lang verhaal hou dat je gaat denken zo van "bedenkt ie dit allemaal zelf" maar om eerlijk te zijn; ik hou me al een beetje in want ik weet dat ik een forumlid ben die nog wel 'ns uit bocht wil vliegen want als ik eenmaal op gang kom dan komen er allerlei associaties in me op en moet ik oppassen want er zijn zat leden die kort van stof zijn en helemaal geen behoefe hebben aan zo'n uitgebreid verhaal.
Ik heb ook wel 'ns voor ik wat postte bij zo'n toch wat ingewikkeld onderwerp de helft weer weggegooid dus ik probeer het al in de gaten te houden al lukt dat niet altijd en ik wil ook niet dat ik onvolledig ben uiteindelijk.
@flyweight en ik bellen zo af en toe wel 'ns met elkaar en dan kan het soms ook flink doorgaan, ik zelf en hij ook zijn dan uitgebreid aan het woord om het maar zo te zeggen. :D
 
Laatst gewijzigd:
@flyweight[/USER] en ik bellen zo af en toe wel 'ns met elkaar en dan kan het soms ook flink doorgaan, ik zelf en hij ook zijn dan uitgebreid aan het woord om het maar zo te zeggen. :D
Hilarisch 😂
 
Ook daar wordt al mee geexperimenteerd, maar tot dusver levert het rare resultaten op omdat de AI een soort feedbackloops krijgt van zijn eigen onzin waardoor de resultaten juist slechter worden in plaats van beter.
Kan me daar wel iets bij voorstellen, als mens zijnde wordt je in gesprekken door anderen beïnvloed en zo past je mening zich aan na verloop van tijd maar hoe dat bij AI gaat is toch maar afwachten en dan kan soms de uitkomst wel raar worden lijkt me.

Hilarisch 😂
Yes I know en ik heb wel 'ns tegen hem gezegd dat ie soms lang van stof kan zijn, we hebben wel 'ns 1,5 uur of zo aan de telefoon gezeten. :D
 
Back
Top