Waaraan kun je door AI gegenereerde berichtjes herkennen?

Dit worden akelige tijden wanneer iemand die zonder duidelijke taalfouten schrijft alleen daardoor al de verdenking op zich laadt zijn berichtjes met AI te genereren...

Wat ik vrees dat zal gebeuren is echter dat mensen die stiekem AI gebruiken al snel manieren zullen vinden om AI menselijke fouten te laten maken.
oei we lopen blijkbaar achter...
De "humanizer pro" is reeds een ding


Scherm­afbeelding 2024-03-10 om 16.50.jpg
 
Inderdaad - daar heb je het al! Computers worden steeds slimmer, maar de mens is nog steeds even slim (of dom) als pakweg een paar duizend jaar geleden.
 
Mss kunnen we binnenkort onze AI alter-ego's eindeloos tegen elkander laten discussiëren online. Ondertussen kunnen we dan gezellig, old-school, analoog leuteren over synths met een kaasplank en een trappist erbij... als de logistiek dit toelaat.

 
Mss kunnen we binnenkort onze AI alter-ego's eindeloos tegen elkander laten discussiëren online. Ondertussen kunnen we dan gezellig, old-school, analoog leuteren over synths met een kaasplank en een trappist erbij... als de logistiek dit toelaat.



Haha - leuk idee. :)

En ik durf het bijna niet te vragen, maar kan AI ook gezellig babbelen?
 
Wat een vreemd topic dit. Vermoed je dat iemand bots heeft geprogrammeerd om, of handmatig chatgpt gebruikt om met AI antwoorden te geven in topics, of topics te openen?

Snap t doel eerlijk gezegd niet. Je wilt het herkennen, maar kun je een voorbeeld geven van een topic hier op t forum waarin je vermoed dat er ai is gebruikt?

Of ben je semi wetenschappelijk of fylosifisch bezig, en stel je daarom deze vraag?
 
Wat een vreemd topic dit. Vermoed je dat iemand bots heeft geprogrammeerd om, of handmatig chatgpt gebruikt om met AI antwoorden te geven in topics, of topics te openen?

Snap t doel eerlijk gezegd niet. Je wilt het herkennen, maar kun je een voorbeeld geven van een topic hier op t forum waarin je vermoed dat er ai is gebruikt?

Of ben je semi wetenschappelijk of fylosifisch bezig, en stel je daarom deze vraag?
Zie de laatste 2-3 pagina's van de (inmiddels ontspoorde) 'Moderne synthese is beter dan analoge synthese' draad.
 
@rubbah De ontwikkelingen op AI-gebied gaan inmiddels razendsnel en daarom is het handig en interessant om te weten hoe je kunt zien of iets door een mens geschreven is of dat het door AI is gegenereerd. Als dat tegenwoordig überhaupt nog uit te maken is...
 
Ik heb de afgelopen tijd AI afbeeldingen gemaakt waar je het (bijna) niet meer aan kan zien. Vaak wel, maar sommige hebben geen van de typische AI foutjes.
 
Zie de laatste 2-3 pagina's van de (inmiddels ontspoorde) 'Moderne synthese is beter dan analoge synthese' draad.
ik gaat t es efkes aanschouwen om m’n brein hierom heen te krijgen. Snap niet waarom iemand de omweg zou nemen om chatgpt een vraag te stellen (dus iets te typen) dat te kopiëren, en dan als antwoord erin te plakken( wellicht na wat aanpassingen). Het is gewoon niet logisch om zo te handelen, aangezien t meer werk is dan gewoon een antwoord te typen.

Ik snap dat jij in dit topic expres ai hebt gebruikt voor voorbeelden…
 
@rubbah De ontwikkelingen op AI-gebied gaan inmiddels razendsnel en daarom is het handig en interessant om te weten hoe je kunt zien of iets door een mens geschreven is of dat het door AI is gegenereerd. Als dat tegenwoordig überhaupt nog uit te maken is...
nah, ik snap m nu. Als er in een zin ‘elks’ wordt gebruikt, dan weet ik wel genoeg. Zo onnatuurlijk dat het opvalt. Niemand gebruikt zoiets in een zin. Misschien in de advocatuur ofzo, lekker formeel en statig.

Jammer dat iemand niet gewoon de fucking moeite neemt om zelf te typen. Weet je iets niet, hoi dan gewoon je bek. ipv tof gaat doen met een kwasi interessant antwoord dat niet van die persoon zelf is maar van een volgepropte taalcompu.

Zal ff een disclaimer maken waarin in stel dat elk woord dat ik typ van mezelf is ;)

Ik zeg bannen die gasten die ai gebruiken op een forum. Kick em tha fuck out!

Maar hoop wel dat iemand die zoiets een paar keer doet, vervolgens denkt; wat doe in hemelsnaam, en er dan mee kapt. Want anders ben je wel echt een lege huls als je niet eens meer je eigen menselijke mening kan verkondigen.


Aiaiai! Waar gaat het heen in den weeeereld?!
 
nah, ik snap m nu. Als er in een zin ‘elks’ wordt gebruikt, dan weet ik wel genoeg. Zo onnatuurlijk dat het opvalt. Niemand gebruikt zoiets in een zin. Misschien in de advocatuur ofzo, lekker formeel en statig.

Jammer dat iemand niet gewoon de fucking moeite neemt om zelf te typen. Weet je iets niet, hoi dan gewoon je bek. ipv tof gaat doen met een kwasi interessant antwoord dat niet van die persoon zelf is maar van een volgepropte taalcompu.

Zal ff een disclaimer maken waarin in stel dat elk woord dat ik typ van mezelf is ;)

Ik zeg bannen die gasten die ai gebruiken op een forum. Kick em tha fuck out!

Maar hoop wel dat iemand die zoiets een paar keer doet, vervolgens denkt; wat doe in hemelsnaam, en er dan mee kapt. Want anders ben je wel echt een lege huls als je niet eens meer je eigen menselijke mening kan verkondigen.


Aiaiai! Waar gaat het heen in den weeeereld?!

Euh, laten we even voorop stellen dat er tot dusver geen enkele aanwijzing is dat iemand AI gebruikt hier om zich slimmer voor te doen dan 'ie is behalve in de fantasie van 1 forumlid die de discussie een beetje te moeilijk vond worden en dus maar een complottheorietje op poten heeft gezet.
 
Ik zou die omweg eerlijk gezegd ook echt niet snappen. Tis meer werk, en dat zit niet in onze aard. We willen minder doen, niet meer ;)

Maar nogmaals, als ik in een zin het woord ‘elks’ zie staan ga ik wel ff twijfelen. Wie gebruikt dat in een zin? Ik heb t chat gtp nog nooi zien gebruiken, en gebruik t bijna dagelijks ;)

Ondanks dat zul je heus wel peeps hebben die slim willen overkomen. Ik heb daar nooit zo’n last van ;)
 
Onze hersenen denken al sinds het begin op quantum niveau. Sommige beter dan anderen.
Beste is om AI compleet te negeren. Ik heb vrienden in de chat over politiek of wetenschap gesprekken en ik weet gewoon dat terwijl ik met ze typ ze chatgtp raadplegen.
Het menselijk brein is zo bizar powerfull. Daarnaast is bewezen dat het hart heel belangrijk is in de perceptie, maw het gevoel is soms een raadgever.

Vergeet dit nooit, de mens is als sociaal wezen gegroeid. Elkaar de hersens inslaan is tegennatuurlijk.

 
ik gaat t es efkes aanschouwen om m’n brein hierom heen te krijgen. Snap niet waarom iemand de omweg zou nemen om chatgpt een vraag te stellen (dus iets te typen) dat te kopiëren, en dan als antwoord erin te plakken( wellicht na wat aanpassingen). Het is gewoon niet logisch om zo te handelen, aangezien t meer werk is dan gewoon een antwoord te typen.

Ik snap dat jij in dit topic expres ai hebt gebruikt voor voorbeelden…
Deze handelingen my friend gaan een gewoonte worden, gemeengoed in de toekomst.
Dat er plots wiskundige natuurwetten worden aangehaald los uit de pols om de juiste stand van een synth te bepalen om in de gunstigste positie te kunnen spelen.
Een korte babbel over een vijsje dat ontbreekt ergens in je synth,we ineens filosofische standpunt gaan krijgen waarom dat vijsje verdwenen is.Enz.
Wel voor zorgen dat je de auteursrechten niet overtreed.
AI en het menselijk brein hand in hand.Ik stel me de topics in de toekomst helemaal anders voor dan wat het vroeger was geweest.We moeten het omarmen.
 
Laatst gewijzigd:
Beste is om AI compleet te negeren
Daar gaan het kind, de hond en het handdoekenrekje hopsa mee met het badwater de riool in...

AI is veel meer dan tekstjes genereren en heeft ook nu al heel zinvolle toepassingen.

Zoals met alles moet je de "gevaren" én de mogelijkheden kennen als je iets goed wil gebruiken. ChatGPT gebruik ik bv nooit om inhoudelijke antwoorden te krijgen maar wel voor andere toepassingen zoals programmeerhulp.
 
Vraag je aan AI hoeveel is 1+1 dan krijg je een duidelijk antwoord
Oh ja? Het is geen 'AI', het is een LLM, en die kunnen simpele wiskunde vragen nogal eens behoorlijk fout beantwoorden.één plus één? Da's natuurlijk drie! Ze zullen er heel zeker over klinken, want ondanks wat hier gezegd wordt vind ik ChatGPT vaak nogal stellig, vooral over aantoonbaar foute antwoorden of circulaire logica (opnieuw, het bezit geen logica: alleen statistische voorspellingen)
 
Oh ja? Het is geen 'AI', het is een LLM, en die kunnen simpele wiskunde vragen nogal eens behoorlijk fout beantwoorden.één plus één? Da's natuurlijk drie! Ze zullen er heel zeker over klinken, want ondanks wat hier gezegd wordt vind ik ChatGPT vaak nogal stellig, vooral over aantoonbaar foute antwoorden of circulaire logica (opnieuw, het bezit geen logica: alleen statistische voorspellingen)
Ook dat is inmiddels opgelost (nog niet in ChatGPT overigens):
 
Oh ja? Het is geen 'AI', het is een LLM, en die kunnen simpele wiskunde vragen nogal eens behoorlijk fout beantwoorden.één plus één? Da's natuurlijk drie! Ze zullen er heel zeker over klinken, want ondanks wat hier gezegd wordt vind ik ChatGPT vaak nogal stellig, vooral over aantoonbaar foute antwoorden of circulaire logica (opnieuw, het bezit geen logica: alleen statistische voorspellingen)
Voila de topics van de toekomst.Stellingnames.
Ik heb er nu al mijne buik van vol!
 
Onze hersenen denken al sinds het begin op quantum niveau.
En wat stel je je daarbij voor, "denken op quantum niveau"? Hoe weet je hoe het in "het begin" was? Heb je hersenscans uit de oertijd?

Daarnaast is bewezen dat het hart heel belangrijk is in de perceptie, maw het gevoel is soms een raadgever.
Door wie? En hoe? Het hart pompt toch alleen bloed? Uiteraard is alle perceptie gekleurd, we kunnen niet anders. Of het verstandig is naar je gevoel te luisteren hangt nogal van het gevoel en de persoon af. Hitler en Putin luister(d)en immers ook naar hun gevoel en dachten/denken dat hun intuitie de juiste is.

Vergeet dit nooit, de mens is als sociaal wezen gegroeid. Elkaar de hersens inslaan is tegennatuurlijk.
De geschiedenis geeft je hier niet bepaald gelijk.

Zelfs het oudst bekende Europese lijk is vermoedelijk door moord om het leven gekomen: Ötzi - Wikipedia . De bekende geschiedenis voor zover 'ie teruggaat staat bol van strijd en oorlog. En in de grond vinden we meer pijlpunten dan vredespijpen.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top