Ik ga een weekje op vakantie en neem mee...

Vooral niet te kritisch zijn, gewoon doen. Dat is veel belangrijker.

Ook als een reminder print ik deze uit en hang het daar op:

1313.jpg


:)
 
Ik was aan het denken om gewoon wat musique concrète te maken met de geluiden om me heen. Lekker op stap met een microfoon, twee Reel-to-Reel tapedecks en een plate reverb.
 
Laatst gewijzigd:
Ik ga niet op vakantie, heb voor twee parkietjes thuis te zorgen. En al zou ik op vakantie gaan, dan neem ik zeker geen muziekinstrument mee, die zie ik al voldoende door het jaar heen (LOL)
 
Omdat je al een laptop meeneemt houdt het lekker simpel en compact een audio interface + koptelefoontje/oortjes en midi keyboardje of een combi van die 2. (bijv iRig Keys 2) :koffie:
 
Een droom. Net geen nachtmerry. Ik ga op vakantie en neem mee.
Zo ongelofelijk veel zooi die ik nooit gebruik tijdens de vakantie.
En normaal ook al niet.
Toen de vakantie afgelopen was moest ik nog meer mee terug nemen.
`K kon net niet alles dragen daarom moest ik keuzes maken wat er nog mee terug ging.
En zo sleepte ik me voort.
Misschien alleen een mondharmonica? Die stop je weg in een van je zakken.
Die droom ligt vlak bij mijn werkelijkheid omdat de kilo prijs van (kapotte) ic-chips met niet te veel prinplaat € 3 Per kilo is.
Vanwege het goud wat er nog in zit.
printplaten_gekleurd.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Op vakantie neem ik niks mee qua gear. Hoogstens dat ik ter plekke wat ‘buitengeluiden’ opneem voor later, maar dat kan evt gewoon met m’n telefoon.
 
Om toch maar iets relevants te posten, Volca Kick. Of Volca drum, ik twijfel nog.
 
Ik neem mn Surface Go 2 mee met Sensel Morph als keyboard. Allebei iPad formaat. Met Bitwig erop. Niet heel krachtig maar net genoeg om een synth te patchen in the grid met delay en reverb en op te nemen. Dan maak ik soundscapes / drones. Vergeet vooral de juiste kabeltjes niet 🤪
Maar zonder zou ik me ook redden. Op vakantie hoef ik niet elke dag muziek te maken.
 
Laatst gewijzigd:
Dit gaat mee, en een macbook, en een koptelefoon.

De bedoeling is niet om hele sets te gaan spelen, maar om deze apparaatjes beter te leren kennen zodat ik er straks mee kan schrijven en lezen.

De Sample 2 ga ik volgooien met samples die ik komende week bij een ga speuren of ga maken. Is het plan dan he..

20240422_085204.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Deze gebruik ik met 4 volca modular en 1 kick
Zo kun je ook nog 2 fx toevoegen.

Hier een huis set maar voor buiten gaat de vmix mee.

1713771268144.png
 
Back
Top