De grote UAD draad

Het enige bij UAD is dat het echte geld uitgeven pas begint na het aanschaffen van de kaarten :)...


Hehe, goedkoopste UAD2 quad: 1500 euro. Kan je nagaan... 8D
Dus als jou quote klopt ben je voor een leuke UAD setup al snel zo'n 2,5K euro verder. Vind ik vrij veel voor een paar VST plugins... Komt nog bij dat anno 2009 een DSP kaart in je DAW net zo veel nadelen dan voordelen biedt. Ik weet zeker dat ik (en 99% van elke andere home studio) een dergelijk bedrag veel effectiever kan investeren om muziekjes beter te laten klinken. Maar dat is mijn mening.


:verkoght:
 
Persoonlijk vind ik de situatie heel belachelijk...ze wachten 10 jaar met het maken van nieuwe kaarten ( terwijl ze allang krachtigere kaarten hadden kunnen maken ) en vragen nu exorbitante bedragen voor een paar chips op een kaart.
Ik bedoel begrijp me niet verkeerd, het klinkt allemaal zeker lekkerder dan de meeste standaard plugins, maar mensen lekker gaan zitten maken voor b.v. een quad, voor 1500 euro, vind ik echt geldklopperij.
Het maken van zulk plastic kost een drol en een scheet , dus ja, waarschijnlijk zal het wel weer met onderzoekskosten ( wat hebben ze in 10 jaar in godsnaam onderzocht vraag ik me af ) te maken hebben.
 
Laatst gewijzigd:
Voor 10% van de kostprijs van de grote hardware (1176LN, LA2A, Pultec, ...), kom je voor 90% in de buurt qua sound (ik bedoel het meer figuurlijk dan letterlijk, voor de puristen). Komt nog bij dat de flexibiliteit (meerdere instanties, total recall) onbetaalbaar is.

Als je het geldklopperij vindt, dan koop je het gewoon niet. Ik heb ook 'slechts' een UAD-1 en UAD-2 Solo. Het geld dat anderen aan een Quad besteden, steek ik liever in een plugin meer in m'n arsenaal. Een Duende kostte ooit € 1200 en dan had je 16 stereochannels en een buscompressor. Het is geen liefdadigheid, het is commercie. Lijkt me dat de mensen van UAD daar wel wat tegenover zetten (kwaliteitsplugins, keer op keer, promoties / coupons). Trouwens, ik lach ook eens hard met mensen die een echte 2-1176LN kopen enkel om hun drums te squashen. Het kost evenveel als al mijn plugins samen gekost hebben. Tegelijkertijd lach ik ook zuur omdat ik het ding NIET heb, en het zo verdomd lekker klinkt.

Volgende maand komen er hier alleszins wel nog de SPL TD en Cooper TimeCube mkii bij, dan is't rijtje weer (bijna) volledig. Voor het geld van die 4K-bundle koop ik een Duende PCI-e. Voor € 100 meer heb je ook de SSL sound zonder DSP te moeten inboeten op de UAD.

@ Fles, wat zijn de nadelen van een DSP-kaart in je pc, tegenwoordig? Ervan uitgaande dat je voor een DSP-oplossing kiest omdat het voor je werkt? Hoe kan ik € 3000 beter investeren in een manier die voor mij werkt, waardoor mijn muziek beter klinkt? (En kom nu niet zeggen dat ik die 1% ben.)
 
Laatst gewijzigd:
Ik ben nog steeds wel een UAD fan.. (geweldige plugins) maar ik moet bekennen dat ik de UAD-2 hardware wat aan de dure kant vind. Wat dat betreft is SSL met hun Duende flink aan het concurreren.. Voor 489 euro heb je een DSP kaartje met heerlijke SSL plugins, die ik toch echt liever heb dan die SSL plugs van UAD. En de overige plugins voor Duende zijn ook niet misselijk!

En het feit dat de Duende binnenkort ook CPU kracht kan gaan gebruiken (en je VEEL meer plugins tegelijk kan gebruiken) spreekt mij erg aan!
 
Persoonlijk vind ik de situatie heel belachelijk...ze wachten 10 jaar met het maken van nieuwe kaarten ( terwijl ze allang krachtigere kaarten hadden kunnen maken ) en vragen nu exorbitante bedragen voor een paar chips op een kaart en plugins.
Ik bedoel begrijp me niet verkeerd, het klinkt allemaal zeker lekkerder dan de meeste standaard plugins, maar mensen lekker gaan zitten maken voor b.v. een quad, voor 1500 euro, vind ik echt geldklopperij.
Het maken van zulk plastic kost een drol en een scheet , dus ja, waarschijnlijk zal het wel weer met onderzoekskosten ( wat hebben ze in 10 jaar in godsnaam onderzocht vraag ik me af ) te maken hebben.

Je hebt helemaal gelijk. Het is gewoon weer zo'n evil plot van de NWO/ZOG om ons geld uit de zak te kloppen.
 
Je hebt helemaal gelijk. Het is gewoon weer zo'n evil plot van de NWO/ZOG om ons geld uit de zak te kloppen.

Het is gewoon net als die schoenen waar je op loopt....wordt voor nix gemaakt, en voor veel verkocht...nu snap ik wel dat de plugins wat kosten, want daar is echt wel moeite in gestopt, maar de kaart zelf hoort gewoon veel minder te kosten....maja goed, wie ben ik denk ik dan...
En idd, als het te duur is, koop je ze toch lekker niet :) ik w8 wel rustig af tot ze een stuk goedkoper worden...
 
Ik heb zojuist de Cooper Time Cube mkII aangeschaft. Ik heb deze nu een aantal dagen getest en moet echt zeggen dat ie voor mijn doeleinden echt super klinkt.

Ik heb wel zelf al een keer een vastloper gehad met Ableton Live 7, uad1 en uad2. De uad2 is wat mij betreft nog niet zo rock solid als uad1. Zijn hier ook anderen die wel eens problemen hebben met de uad2's?
 
Ik heb zojuist de Cooper Time Cube mkII aangeschaft. Ik heb deze nu een aantal dagen getest en moet echt zeggen dat ie voor mijn doeleinden echt super klinkt.

Ik heb wel zelf al een keer een vastloper gehad met Ableton Live 7, uad1 en uad2. De uad2 is wat mij betreft nog niet zo rock solid als uad1. Zijn hier ook anderen die wel eens problemen hebben met de uad2's?

Yep,ik ben ook zeer te spreken over die Time Cube...simpel maar zeer goed klinkend...

Ik heb verder geen problemen met UAD-2...draai hier een UAD-2 Quad en 2 UAD-1 kaartjes naast elkaar,werkt allemaal soepel...
Het enige wat wel eens wil gebeuren is dat alles gaat stotteren als ik nieuwe plug-ins laad op een kanaal terwijl Cubase aan het lopen is...
 
Persoonlijk vind ik de situatie heel belachelijk...ze wachten 10 jaar met het maken van nieuwe kaarten ( terwijl ze allang krachtigere kaarten hadden kunnen maken ) en vragen nu exorbitante bedragen voor een paar chips op een kaart.
Ik bedoel begrijp me niet verkeerd, het klinkt allemaal zeker lekkerder dan de meeste standaard plugins, maar mensen lekker gaan zitten maken voor b.v. een quad, voor 1500 euro, vind ik echt geldklopperij.
Het maken van zulk plastic kost een drol en een scheet , dus ja, waarschijnlijk zal het wel weer met onderzoekskosten ( wat hebben ze in 10 jaar in godsnaam onderzocht vraag ik me af ) te maken hebben.

Tja,kwaliteit kost nou eenmaal geld...:baco:
 
even over Cubase (4) + UAD(-1) ...

Uad plugs brengen een (bekende) latency met zich mee wat het realtime sequencen met HW in Cubase niet ten goede komt (arpjes gaan ernaast lopen, percussie loopt niet meer strak mee met synth X waar een UAD plug aanhangt etc)...

Ik zet Constrain Delay Compensation aan (wat deze latency zou moeten compenseren) maar ik hoor geen verschil EN ik kan inene geen UAD plugs meer inladen op mn Master Output kanaal als CDC aanstaat (de plug blijft zwart en kan het AAN/UIT knopje niet gebruiken) Is dit normaal of mis ik iets?

PS: kan wel op ieder ander kanaal een DelayComp plugin hangen met "X samples delay" maar heb het liever zonder.
 
Als je Constrain Delay Compensation aanzet (dus dat het icoontje oranje wordt) werk je juist zonder delay compensation. (handig met inspelen van midi partijtjes bijv) maar als het niet aan staat, dan werkt PDC juist.

Dus oranje = pdc uit
Dus grijs/blauw (standaard) = pdc aan.
 
Hmm okee, in de manual staat t een beetje raar, ik dacht idd andersom :) maar bij beide loopt t nog niet zoals ik wil/hoopte/dacht

Wat cubase doet is wel in Sync opnemen (als ik 2 MIDI tracks bijvoorbeeld de Prophet (clean) en Juno + UADplug laat aansturen en dat dan opneem in een Audio kanaal staan de Waves mooi in sync)

Maar als ik realtime een effect toevoeg op het Audio kanaal van de Juno (speakertje aan) dan loopt die inene achter op de Prophet, PDC aan of uit... ik begin te denken dat het ergens in mn Monitoring instellingen fout gaat...

EDIT: nee, natuurlijk niet want native plugins inladen op t audio kanaal geeft geen merkbare latency...
 
Nog even melden wat ik heb.

Wat zijn je favoriete UAD plug-ins ?

Cooper Time Cube MkII, Moog Multimode Filter, Precision Buss Compressor, Neve 1073 EQ & 1073SE EQ, Roland RE-201 Space Echo, Roland Dimension D, Roland CE-1, Plate 140, LA2A, 1176LN & SE, Fairchild, Cambridge, Pultec,

Hoeveel kaarten heb je ?

2 (2-duo en 1)

Welke plug-ins heb je allemaal ?

Cooper Time Cube MkII, Moog Multimode Filter, Precision Buss Compressor, Precision Maximizer, Neve 1073 EQ & 1073SE EQ, Roland RE-201 Space Echo, Roland Dimension D, Roland CE-1, Precision Limiter, Plate 140, LA2A, 1176LN, Fairchild, Dreamverb, Cambridge, 1176SE, Pultec, Nigel, CS-1, RealVerb-Pro


Welke vond je goed,maar gebruik je niet meer ?

ik gebruik eigenlijk alles van ze, nigel alleen niet vaak

Nog gebruikers tips ?

Ik vind de mix knop het moog filter echt erg handig. omdat het filter altijd wat hoog weg laat anders...

Wat vind je van het coupon en sale beleid van UA ?

Heerlijk, wacht nog op een paar coupons om meer aanteschaffen

Heb je zelf plug-ins met de real deal kunnen vergelijken ?
Yup, maar alleen in live situatie, maw: ik heb daar geen bal aan gehad ;-)
De rest is studio voor me.
 
Ik ben weleens uitgeschoten met de Moog resonance knop... sjeses, ik heb nog een piep in mn oren, wel een hele dikke plug...

Ik zit nu te azen op de Plate 140, heel lekkere reverb is dat...
 
Ik ben weleens uitgeschoten met de Moog resonance knop... sjeses, ik heb nog een piep in mn oren, wel een hele dikke plug...

Ik zit nu te azen op de Plate 140, heel lekkere reverb is dat...

De Plate140 is in mijn ogen.. eh oren.. de beste reverb plugin.. WAT EEN TOPPER!!

Disclaimer: ik heb lang niet alle reverb plugins die er bestaan getest/gehoord dus als er volgens jullie een betere reverb plugin is, zal ik het niet ontkennen.. :)
 
Laatst gewijzigd:
UAD en DUENDE is wel iets moeilijk te vergelijken aangezien aan het aanbod bij UAD veeeel breder is (en elke keer breder wordt).

Je hebt gelijk als je zegt dat er momenteel meer plugins beschikbaar zijn voor de UAD dan voor de SSL Duende.. maar vergeet niet dat de Duende ook steeds nieuwe plugins er bij krijgt!

X-EQ (extreem goed!)
X-comp
Vocalstrip
X-verb

Vandaar mijn mening dat de Duende zich meer en meer positioneert tegenover de UAD. :peukie:
 
Duende begint ook wel interessant te worden. Maakt de keuze extra lastig.

Mocht ik voor uad gaan heb ik sowieso de uad duo nodig. Dacht eerst dat een solo voldoende zou zijn maar da's gewoon te weinig als je het op flink wat sporen wil toepassen. Da's alweer 900 euro om te beginnen...:(

Ben er nog niet uit. Dan is ff niets doen meestal de beste optie...:peukie:
 
Duende begint ook wel interessant te worden. Maakt de keuze extra lastig.

Mocht ik voor uad gaan heb ik sowieso de uad duo nodig. Dacht eerst dat een solo voldoende zou zijn maar da's gewoon te weinig als je het op flink wat sporen wil toepassen. Da's alweer 900 euro om te beginnen...:(

Ben er nog niet uit. Dan is ff niets doen meestal de beste optie...:peukie:

Het leert je wel mixen met de 'less is more' gedachte. Je gaat ook de plugins gerichter inzetten en gebruiken, i.p.v. er 'zomaar wat opgooien'.

Mijn projecten bestaan altijd minstens uit 32 sporen... Je kampt uiteindelijk een beetje met problemen die je hardwarematig ook tegenkomt: je kan niet alles realtime door 5 dezelfde bakken sturen :)... Tenzij je natuurlijk in Ocean Way zit...

De Freeze-functie in Cubase ontlast gelukkig ook de UAD DSP, misschien geen slechte work-around.
 
Duende begint ook wel interessant te worden. Maakt de keuze extra lastig.

Mocht ik voor uad gaan heb ik sowieso de uad duo nodig. Dacht eerst dat een solo voldoende zou zijn maar da's gewoon te weinig als je het op flink wat sporen wil toepassen. Da's alweer 900 euro om te beginnen...:(

Ben er nog niet uit. Dan is ff niets doen meestal de beste optie...:peukie:

Je kunt ook een uad-2 solo kopen en dan nog 1 of 2 uad-1 kaartjes erbij...kreeg vandaag de nieuwe catalogus van Music Store Köln binnen,die verkopen uad-1 kaartjes voor 149,- euro nieuw,compleet met 150 dollar aan vouchers voor plug-ins...;)
 
Back
Top