Effecten voor Rhodes?

Ik ben het eens met Jeroen , Rob Coops is een apart type , ik zou zeggen type allesweter/professor en perfectionist wat betreft de Fender Rhodes.

Van EP-Service weet ik alleen dat een mede-muzikant van mij die een drumwinkel in Breda uitbaat met haar man (Merel van Spankeren) een behoorlijk slecht ervaring heeft gehad met Marcel Groot en Steven Kruyswijk van EP-Service.

Haar Rhodes was heel goed gedaan door Rob Coops.Na een tijdje wilde ze de dempers nog een keer laten afstellen , maar Rob was toen net met vakantie.BALEN !!
Dus DAn maar naar EP-service. Die stelde voor de hammertips te vervangen.

Enfin , het resultaat was een Rhodes met veel minder toon en volume , en een vervelned twinkelige sound in het hoog en dubbelslaande noten. Ik heb er zelf op gespeeld voor en na deze operatie.
Reactie van Marcel Groot op deze klachten: ""Dan moet je je speelstijl maar aanpassen""

Dus weer terug naar Rob die aanvankelijk niet meer te porren was het nog een keer te doen , maar uiteindelijk heeft hij hem te weer in elkaar gestoken hoe het volgens hem moest. Ik heb het gevoel dat die Rob gewoon veel preciezer te werk gaat ,

Enfin , misschien was dit toeval maar het is waar gebeurt.
 
Ik vind het niet zo gepast om reacties als deze te plaatsen. Je kunt mensen ernstig tekort doen door dit soort incidenten aan te stippen. Ik wil niet zeggen dat het niet waar is, maar voor iedere negatieve ervaring kun je vaak vele positieve ervaringen noemen, zowel bij Marcel als bij Rob Coops.

Ben je tevreden? Vertel het je vrienden.
Ben je ontevreden? Vertel het aan de winkel of persoon waarmee je zaken doet. Dan kom je er altijd uit.
 
ep-service

ep-service

Ik wil hier toch ff iets recht zetten!, Wij van ep-service vinden het zo ie zo erg kinderachtig om dit soort dingen op een openbaar forum te zetten meneer Ruud! Ten eerste hebben wij idd de bewuste Rhodes gedaan en werd ook door de bewuste klant goed gevonden bij ophalen, daarna heeft zij gebeld met de mededeling dat als ze het pedaal ingedrukt hield en daarna opnieuw de toetsen indrukte dat ze dan soms dood sloegen, wat volkomen normaal is.
Mijn advies was dat ze dan het pedaal moest loslaten en weer indrukken zoals elke pianist dat doet. Daarna hebben wij niets meer vernomen van evt klachten of iets anders! Als wij iets fout doen, wat kan, gaan wij heel ver in onze service, desnoods geld terug! maar om achter onze rug om ons bedrijf zwart maken vind ik achterbaks!

Ik heb ook de bewuste Merel een mailtje gestuurd over dit voorval, daar hebben we geen responce op gehad, wat mijn al genoeg verteld!

Wij zijn een eerlijk bedrijf met veel passie voor vintage ep-piano's!

Marcel Groot
Electric Piano Service
 
Feit blijft dat de Fender Rhodes voor veel geld in feite alleen maar aan qualiteit had ingeboet , nadat hij door jullie EP-Service , onder handen is genomen. Iets wat niet de bedoeling was . Nadat Rob Coops hem toen weer in oude staat hersteld heeft was ie weer okay. Zonder die rare doodklappers. Maar de technische finesses die dat bepalen daar heb ik verder geen kaas van gegeten.
Het was niet mijn bedoeling jullie in diskrediet te brengen , maar dit is voor mensen wel een hele dure grap die nergens voor nodig is. 500 euro of zoiets betalen om je instrument vervolgens minder terug te krijgen ? Heel vervelend voor mensen die hard moeten werken voor hun geld.
 
Rhodes

Rhodes

Wij hebben voor dat geld ook de hammertips vervangen, vindt het nog steeds ongewoon om zonder ons het te laten weten naar iemand anders te gaan om de evt problemen op te lossen, en dan ons in het diskrediet te brengen! Wij hadden dit graag en kosteloos gedaan!!

Bovendien waren alle prijzen van te voren besproken en goed gekeurd!

Gelukkig hebben wij veel tevreden klanten, en degene die dat niet zijn zouden ons persoonlijk moeten benaderen!
 
Waarom lees ik toch geen ringmodulatie als tip. Die zet ik wel eens op de siel(piano preset) en dat klinkt echt mooi. Kan je ook bel/klok achtige geluiden mee maken. Dan kan je er nog een big muff achter hangen om het wat rauwer te maken. Of een chorus, phaser of vibrato om het psychedelies temaken.
 
Jullie zijn benaderd met de klachten over verlies aan volume / doodklappers en pingelige hoge tonen , nadat Merel de Fender terug had van jullie.
Die nieuwe hammertips waren dus niet nodig , dat hadden jullie gewoon eerlijk moeten zeggen toen je de Fender binnen kreeg,

Toen Merel je daarover benaderde kreeg ze nul op het request : ze moest haar speelstijl maar aanpassen.
Nu roepen dat iedereen die niet tevreden is zijn geld terug krijgt is dus niet meer dan een HOLLE FRASE.
Wat mij betreft is dit onderwerp afgesloten.
Ik begin me op te winden dus ik ga eens ergens anders hier op het synthforum rondkijken.
 
Back
Top