Effecten voor Rhodes?

Rob Coops, wat zal ik zeggen.......
Ik ben een paar keer zo hufterig te woord gestaan door die gast! Op hele normale, legitieme vragen. Daardoor wil ik eigenlijk gewoon niets meer met hem te maken hebben. Ik twijfel niet aan zijn vakmanschap verder, maar ik laat me niet als een stuk stront behandelen.

Ik heb de mijne laten servicen door EP-Service. Ik ben dik tevreden tot dusver, maar sluit niet uit dat ik nog eens langsga voor een grote beurt.

Ow ja!!
Dat herken ik !!
Ik had een paar keer met Rob gebeld en deelde jouw mening absoluut.
Maarja...ik had geen alternatief.
Toen ik ondanks de iets wat stroeve, of anders gezegd: gewoon "matige telefoontjes" toch langs ging bij Rob bleek hij heel anders te zijn dan ik verwacht had. Woorden als sympathiek enz enz zijn erg persoonlijk dus hier wil ik het graag bij laten.

Over EP-service heb ik ik positieve dingen gehoord, maar ik heb er weinig ervaring mee. Behalve dat mijn Wurlitzer door Marcel geserviced is en daar ben ik zeer tevreden over.
Nadeel van EP-service vind ik dat hij soms echt veel te duur is. Met name als je onderdelen nodig hebt.
Rob Coops is wat dat betreft echt veel schappelijker.
 
Ik heb met beide goede ervaringen. Rob is een beetje een apparte, maar van Rhodes weet ie alles. Van Marcel heb ik mijn Wurlitzer en Clavinet gekocht, en sta nu op de wachtlijst voor zijn tube-preamp.
 
super, die mp3tjes dr. Ripsaw! Ik hoor een heeeeeel subtiel verschil tussen de DI en de Presonus. Die met TC sausje is echter -da bomb-!! owjaaa. Lekker. Mijn favoriet is deze: http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=40507&songID=3388175
Kjaerhus autowah en dan door -teveeeeel- overdrive met de Tubescreamer en ampsim van NI Guitarcombos.

Deze klinkt ook erg lekker, inderdaad teveel overdrive ;) Die eerdere 2 voorbeelden die je poste in deze thread spreken trouwens ook goed voor zich, een behoorlijk verschil. Die NI Fender Twin emulatie klinkt ook zeker niet verkeerd, alleen vind ik persoonlijk het middengebied wat minder mooi klinken.

Het valt me overigens wel op dat wij allebei een heel verschillende Rhodes sound hebben; jij hebt meer een dyno-sound (meer bell). Zal denk ik vnl. komen door de afstelling van de rhodes. Zo zie je maar weer: de afstelling van een Rhodes kan behoorlijk veel uitmaken in de sound. Effecten kunnen daardoor ook op de ene Rhodes veel beter klinken dan op de andere, en omgekeerd.
 
voor iedere toets de pickup-afstand, tinepositie en 'escapement', zodat de piano uniform speelt en klinkt. daarnaast check op matige tines (met haarscheurtjes) en bij mij zijn er geloof ik ook hier en daar wat nieuwe viltjes ingekomen.
 
Ik heb sinds gisteren de Boss RE-20 aan mijn Rhodes hangen. Het is een virtuele emulatie van de RE-201, een oude tape-echo. Geweldig effect! Aan te raden voor als je van spacey soundscapes houdt!
 
Jeroen, heb jij een nieuwe of oude Phase100? Ik heb namelijk eens een (nieuwe) Phase90 gehad en had daar last van aardig heftige oversturing. Ik weet dat de 90 er (ala Just The Way You Are) een randje aan geeft, maar dit was meer een afgrondje dan een randje. Ben overigens erg gelukkig met m'n Smallstone maar die ruist toch redelijk hard en zompt alles vol :D

+1 voor de RE20, heb die gehoord op een paar synths en is helemaal geweldig...
 
Ik heb de nieuwe Phase 100. Ik heb geen last van vervorming. Je moet wel (altijd bij een Rhodes) goed kijken naar je zg. gain-structure. De Rhodes heeft een ander nivo uitgangssignaal dan een gitaar of een synth. Ik heb een preamp in de Rhodes zitten dus ik kan dat goed afstellen.
 
Even dit interessante draadje nieuw leven inblazen.

Als ik één multi-fx zou moeten aanschaffen voor mijn Rhodes, welke zou ik dan het beste kunnen kiezen. En voor de verandering een keer niet de duurste Eventides en Lexicons, maar iets van max. 400,-.

Mijn eerste gevoel was een DP2, die toch bekend staat om de goede phasers e.d. Een tweede idee zou de Kurzweil Mangler zijn.

Maar wellicht dat jullie nog een goede suggestie hebben.
 
Ik heb goeie ervaringen met mijn TC Electronic M-One (luister o.a. naar het 3e geluidsfragment in mijn post hierboven); het is zo ongeveer ook m'n enige ervaring wat betreft multi-fx, maar ik ben er zeer tevreden mee, de sound is dik.
 
*schopje!*

Heb zojuist de standaard tube van de Presonus TubePre (waarschijnlijk een goedkope Sovtek 12ax7WA) vervangen voor een TAD 7025 HighGrade, en dat ding klinkt echt super! Veel meer detail, mooie oversturing erin.

Wie gebruikt hier nog meer buizen pre-amps voor Rhodes en heeft geexperimenteerd met het vervangen van de tubes?
 
Ik neem mee dat een UAudio 610 een lekkere pre-amp is voor een Rhodes.
Misschien dat de nieuwe 710 hetzelfde effect heeft (buiten EQ).

Zou wel super zijn op de Nord Stage, Rhodes via output 3 door zo'n tubegevalletje.
De Nord amp drive vind ik op Rhodes iets te veel 'grawl' hebben en te weinig 'grit & fuzz'. :)
 
Ik neem mee dat een UAudio 610 een lekkere pre-amp is voor een Rhodes.
Misschien dat de nieuwe 710 hetzelfde effect heeft (buiten EQ).

Zou wel super zijn op de Nord Stage, Rhodes via output 3 door zo'n tubegevalletje.
De Nord amp drive vind ik op Rhodes iets te veel 'grawl' hebben en te weinig 'grit & fuzz'. :)

Precies, ik gooi die van m'n electro2 ook door een (chandler) tube overdrive en daarna naar een Cube60 versterkertje van roland, klinkt goed genoeg :)

Krijg wel zin in een echte rhodes onderhand, zeker na het lezen van deze thread :luv: ooit..
 
Hoe kom je er zo bij om juist die buis te gebruiken, en waar heb je hem vandaan?

De TAD 7025 Highgrade Premium Selected heb ik op aanraden van een van de verkoper van muziekwinkel Dirk Witte in Utrecht (waar ik 'm ook gekocht heb). Deze verkoper had overigens veel verstand van zaken en kon mij veel vertellen over buizen; volgens hem is deze buis beter dat menig andere 12ax7/ecc83 buis: veel dynamiek, een warm geluid en een mooie oversturing. En dat lijkt idd goed te kloppen. Ik had in eerste instantie overwogen om een ElectroHarmonix buis te kopen, maar ik heb verschillende negatieve verhalen daarover gehoord, met name over de levensduur.

Anyway, ik heb nog weer wat zitten experimenteren met het nieuwe geluid van m'n pre-amp, en vind dat de oversturing erg mooi is en het geluid flink creamy!

De originele buis uit de Presonus TubePre is overigens waarschijnlijk een 'simpele' Sovtek 12ax7-WA; bij teveel oversturing gaat deze buis 'schreeuwerig' klinken, wat ik niet echt mooi vond. De TAD heeft dat niet.
 
Back
Top