LinnDrum II - Dave Smith & Roger Linn

linndrum2headerky0.jpg


De naam BoomChik is dus veranderd in LinnDrum II.

Bovenstaande afbeelding is uit een artikel in Future Music:
2 versions of the new Drum Machine to be Launched:
1 All Digital with Sample playback
2 Digital and Analogue (IE version above but with 4 Voice analogue synthesis-and Evolver type bits and pieces) and 27 extra knobs

Some details:
OS emphasises usability and realtime performance
MPC and 808 style programming on 16 sensitive pads
16 MB flash RAM expandable by compact Flash
Pitch-space synthesis on analogue side

4 outputs plus 4 Analogue outputs (on analogue model)
2 Audio Inputs for processing etc
USB/MIDI in/out

Various processing options and its own individual 'sound'

Site van DSI : http://www.davesmithinstruments.com/products/linndrum2
Discussie @ Vintagesynth: http://www.vintagesynth.org/phpBB2/viewtopic.php?t=33851
Linndrum II op SynthWiki: http://www.synthwiki.nl/index.php/Dave_Smith_Instruments_LinnDrum_II
 
Last edited by a moderator:
De bedrijven die discrete polyfone synths gebouwd hebben zijn trouwens ook allemaal failliet gegaan. Niet omdat ze ruk klonken maar veels te duur waren tov de rest.
Mede dat ze daarom nu ook gewoon IC's en digitaal gebruiken omdat niemand 20k voor een analoge bak nog over heeft.

Grappig, dat is tegelijkertijd ook een hoogstandje van digitale techniek.


Vanwege de geheugens?
 
Het lijkt mij wel een interessant ding! Analoge drums en sampling opties. Een serieuze concurrent voor je de Jomox 888, zeker aangezien ik Jomox qua klank erg vind tegenvallen. Ik ben erg benieuwd!
 
Vanwege de geheugens?

Volgens mij had hij een redelijk geavanceerde voorloper van MIDI en was hij remote te editen met een Apple II. Daar was hij toch wel echt heel erg mee vooruit.

Het lijkt mij wel een interessant ding! Analoge drums en sampling opties. Een serieuze concurrent voor je de Jomox 888, zeker aangezien ik Jomox qua klank erg vind tegenvallen. Ik ben erg benieuwd!

Nou ja een dedicated drumsampler met moderne opties, een redelijk ruime hoeveelheid samplegeheugen waarbij alles door een dedicated VCF -> VCA gaat is best leuk natuurlijk. Dit kan best een leuke bak worden om hiphop mee te maken, analoge sissende hihats en diepe kicks, en dikke warme gesamplede drums in één apparaat.
 
Daar is toch helemaal niks van waar.
Arp is failiet gegaan door de Avatar en niet door de Chroma.
Hier staat een interessant verhaal.
http://www.rhodeschroma.com/?id=arp

Dus dat de avatar een ramp was klopt idd maar de verkoop van de chroma was niet goed genoeg om het verlies goed te maken en zelfs al was de avatar nooit gebouwd weet je niet op welke andere manier het rampzalige management van ARP de toko failliet had gekregen.
 
De bedrijven die discrete polyfone synths gebouwd hebben zijn trouwens ook allemaal failliet gegaan. Niet omdat ze ruk klonken maar veels te duur waren tov de rest.
Mede dat ze daarom nu ook gewoon IC's en digitaal gebruiken omdat niemand 20k voor een analoge bak nog over heeft.
[Offtopic]De reden van het failliet gaan van diverse synthesizerbedrijven lag met name aan zaken aangaande mismanagement, zoals belangenverstrengeling van de verschillende eigenaren en te hoge researchkosten (zoals ARP inderdaad met hun Avatar-project), gebrek aan goede marketing (de doelgroep kwam niet in aanraking met het product) en de moordende concurrentie uit Azië (kleine Amerikaanse bedrijven die moesten opboxen tegen de zeer professionele grote Aziatische bedrijven, zoals Korg en Roland).[/Offtopic]
 
[Offtopic]De reden van het failliet gaan van diverse synthesizerbedrijven lag met name aan zaken aangaande mismanagement, zoals belangenverstrengeling van de verschillende eigenaren en te hoge researchkosten (zoals ARP inderdaad met hun Avatar-project), gebrek aan goede marketing (de doelgroep kwam niet in aanraking met het product) en de moordende concurrentie uit Azië (kleine Amerikaanse bedrijven die moesten opboxen tegen de zeer professionele grote Aziatische bedrijven, zoals Korg en Roland).[/Offtopic]

Wat deden Korg en Roland nou wat de Amerikanen niet deden?

Yamaha, dat was een grote jongen.
 
Toen was Japan nog een laag loon land. En konden alles veel goedkoper bouwen.

Daarom wordt nu ook veel in china gebouwd en de rest is allemaal duurder. En dan krijg je ook van die goedkoop aanvoelende pots waarvan je bang bent om ze aan te raken omdat ze dan zo kunnen afbreken. En zo te zien gaan deze bakken het ook krijgen.
 
Toen was Japan nog een laag loon land. En konden alles veel goedkoper bouwen.

Daarom wordt nu ook veel in china gebouwd en de rest is allemaal duurder. En dan krijg je ook van die goedkoop aanvoelende pots waarvan je bang bent om ze aan te raken omdat ze dan zo kunnen afbreken. En zo te zien gaan deze bakken het ook krijgen.

Dat is wel een heel rare parallel. Roland spul uit de jaren '70 is kwalitatief echt niet slechter dan Amerikaanse bakken.
 
En zo speculeren we maar door over iets waar gewoon nog geen zinnig woord over valt te zeggen.

Na de Winter NAMM weten we vast meer.

L56 Out...
 
Relax dingetje. Ik ben benieuwd wat eruit komt, wat erin zit boeit me niet.


:okdan: jip, precies zoals ik er over denk!

Alleen loop ik er niet zo heeel warm voor..
 
There's still a lot of work to do so late 2008 is our best estimate of when the products will be ready.
Wow, eind 2008 pas! Nog even geduld hebben dus...
 
Gelukking zitten er nu ook 4 potmeters onder het display! Ik zou beter vinden als het er 8 zijn met groter display zoals bij de Machinedrum.
 
wat moet er wel in dan ?mp
discrete analoge elctronica 4 elke voice ,...?
expensive ...lijktme

ik ben ook van mening dat de jomox 888 ook een ernstige kandidaat kan worden
maar dit blijft toch een soort evolver drumachine
ok goede hands on controle ...ik heb mn evolver nu al twee keer weg gedaan
hoop dat dat voor ook mezelf een les ius
overgins best ok machienthje hoor

ik wil wat anders
 
ik hoor toch eg veel mensen die qa kick en nog wat erg tevreden zijn en blijven over de jomox,...?
blijft een mening ...van velen
doe mij maar mn bohm drumachine ....en asrx + wat sync machientjes
 
Geef mij maar echte drumsounds zoals, Simmons, Pearl en Tama enzo...

Deze RinndrumII ziet er toch nieeeee uit ...hehehe
 
Back
Top