Nieuwe Smackos - Pacific Northwest Sasquatch Research & Phalangius

smackos

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
25 oktober 2002
Berichten
6.604
Locatie
Scheveningen Beach
Ik heb weer 2 nieuwe cd albums op mijn labeltje

Smackos - Pacific Northwest Sasquatch Research (strangelife SLR020)
Professor Malbador leidt een internationaal team van crypto-zoologen om het sluitend bewijs te vinden voor het bestaan van de sasquatch (aka Bigfoot). Is het een mythe of bestaat die echt?
smackpacific.jpg


20 tracks, hier wat mp3 snips:
Preperation at Moosley Bay
Sasquatch Investigator
We can watch Alf in the hotelroom
Rainforecast
Boarding Cat
This plane might not make it, baby
Something moved in the treeline
Professor Malbador
Sparse Clues
Tierische Magnetismus
Follow the clouds, Bigfoot

Er staan ook nog echte fieldrecordings op uit de bossen van de pacific northwest die ik heb opgenomen eerder dit jaar.
pacific.jpg


en ook nog:

Phalangius - The Cambridge Library Murders (strangelife SLR020)
Een album over Infocom text adventures, wiskundige theorieen, ZXspectrums en moord complotten, 18 tracks allemaal opgenomen op een Roland Juno 6
smackoscambridge2.jpg


Hier wat mp3 snips:

Snowman Theorem

Juno 6-2
Theme from Andrew Wiles
Cold Front Approaching
Percival Pembroke C-1

Uiteraard is die weer te bestellen voor de synthforumers, pb me maar om ze te bestellen...en natuurlijk doen we ook weer een prijsvraag waar je beide cd's kunt winnen...deze keer met 3 iets moeilijkere vragen :D (uiteraard weer gerelateerd aan de cd's)

1. In welk jaar kwam de Juno 6 uit

2. Met welk vliegtuig vliegt het team van prof.Malbador naar White Owl Ridge?

3. Wat heeft Andrew Wiles gedaan

Degene die het eerst alle drie de vragen goed heeft krijgt beide cd's thuisgestaard :biertje:
 
Laatst gewijzigd:
1. 1982
2. DeHavilland Twin Otter
3. Hij heeft de stelling van Fermat bewezen.

Nu nog hopen dat alles goed is. :D
 
DOH!

Weer het intellect van het synthforum ONDERSCHAT :D

gefeliciteerd

Je hebt ze alledrie goed, pb even je adres dan stuur ik ze op
 
Joepie! :)

Vraag 2 was de lastigste maar ik kon me nog een videoclip van jou herinneren waarin het vliegtuigtype genoemd wordt. :D
 
8 euuroootjes en 90 cent inclusief BTW 't stuk

En hier nog een plaatje van de twin otter

f108.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Smackos - Pacific Northwest Sasquatch Research

doet me denken aan deze geweldige man.

url




Phalangius - The Cambridge Library Murders

hier krijg ik zin om met mijn maat de road te verkennen.
chips.jpg


:okdan:
 
Mooi weer smackos .. vooral die : We can watch Alf in the hotelroom ! is van een ongekende schoonheid

:halleluja
 
Als winnaar van de contest is het natuurlijk wel zo aardig om ook even een reactie te plaatsen. :)

Phalangius - The Cambridge Library Murders
Een album met een ietwat mysterieuze duistere sound, hetgeen wel goed bij het thema past. Probeer je voor te stellen dat je 's nachts met een zaklampje door een grote bibliotheek sluipt waar wellicht een moordenaar op de loer licht... :maffia:
Aangezien het gehele album is gemaakt met een Roland Juno-6 geeft het een goed beeld van de sounds die met zo'n apparaat vervaardigd kunnen worden.

Smackos - Pacific Norhtwest Sasquatch Research
Dit album is ook weer thematisch gericht en gaat over de zoektocht naar Sasquatch. Ondersteund door vogelgeluiden, windvlagen en een verslaguitbrengende stem waan je jezelf in een groot Canadees bos, bijgestaan door de oude vertrouwde draagbare taperecorder.
Met welke instrumenten dit album is gemaakt, staat niet vermeld. Welllicht dat de componist zelf een toelichting kan geven?
Ps. Titel 17 ontbreekt op de hoes. Wellicht opgegeten door Big Foot? :D

Smackos levert twee fijn luisterende albums af met een ietwat lo-fi karakter, maar ik geloof dat dat de bedoeling is. De klankpaletten die gecreƫerd worden, zijn aangenaam om naar te luisteren, zelfs al zijn ze vaak wat duister en dissonant in karakter. Voor mij in elk geval twee fijne cd's om tijdens de donkere winterdagen naar te luisteren. Bedankt!
 
Dank voor de recentie :)

Probeer je voor te stellen dat je 's nachts met een zaklampje door een grote bibliotheek sluipt waar wellicht een moordenaar op de loer licht...

Ah je hebt de voetstapjes gehoord ;)

Met welke instrumenten dit album is gemaakt, staat niet vermeld.

2 Watkins Copicats solid state's (levensgevaarlijke dingen)
Korg Poly Six
Roland JX3P
Yamaha DX7IID en ook een normale DX7 volgens mij wel ergens.
Yamaha DX21 (orgeltjes...op een of andere manier komen daar de beste stoffige orgel sounds uit, met die romige chorus enzo)
Mooger Fooger Low pass Filter of hoe heet dat ding
Volgens mij ook ergens een MicroKorg en Korg Poly 800
En een Sony TC305 cassettedeck (met hele vieze koppen :p)

En de fieldrecordings zijn gemaakt met een Sony V-O-R TCM-200DV cassette-corder van 30$ (gekocht bij een of andere shopping mall in de middle of nowhere)
 
Das gewoon een winkel, staat los van het label. Zelfs mijn herrie is daar verkocht.


OK, het is niet het label zelf, maar in de warp-shop doen ze toch wel aan een soort van quality control (ik kon bv de laatste cd van take that daar niet vinden...)
 
Back
Top