Nieuw Smackos album: Computer Day (strangelife 015)

CD is vandaag binnengekomen. M'n vriendin keek raar op toen ik 'm uit de envelop haalde - mja, misschien maar eens over een paar dagen proberen op te zetten op de stereo.

Eenmaal bovengekomen aangezet en geluisterd - de tijd vliegt gewoon voorbij, je wordt helemaal meegenomen.

2: Fog Descends From The Mountains is qua akkoorden een beetje Mike Oldfield vs. Tangerine Dream.
6: Carpet Song - niet de titel onderschatten - hele mooie ongrijpbare sequences.
7: The Screen Is On lijkt rechtstreeks uit C. Titulaer's Wondere Wereld te komen; het enige wat mist is een oude TV met bolle beeldbuis in het filmzaaltje van de basisschool :D.
13: The Unbearable Sadness of Dimensions: waar de rest erg analoog klinkt laat dit toch een wat meer FM-achtige kant horen - ik werd erg sterk herinnerd aan de soundtrack van Ecco the Dolphin op de Megadrive (die ik overigens erg goed vind!).

Qua atmosfeer en achtergrondverhaal vind ik Waiting for the Red Bear wat sterker, maar dit album heeft meer consistentie en is wat toegankelijker.

Beiden hebben overigens geen echte percussie erin zitten - de sequence-lijnen doen het werk, en dat komt ten goede aan de mood, IMHO.
 
Nou, ik vind het een gaaf plaatje. En ik wil nu ook wel een jx3p :D
 
Hele goede cd, smackos, lekkere sequencerstukken erbij.

Phochos:dj:
 
Back
Top