Ems vcs3 mk2 synthi @ Marktplaats..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Vizion

Rock Solid
Lid sinds
7 mei 2002
Berichten
2.327
Locatie
zero-two-two-niner

TE KOOP : EMS VCS3 (MK II) -EMS SYNTHI DK I KEYBOARD- EMS TKS SEQUENCER

De VCS3 is in werkende/mooie staat (kleine mankementjes : deukje bij Ring mod, lettering rond patch matrix, Reverb tank moet wellicht vervangen)

Synthi DK1 Keyboard : Nagenoeg perfecte staat met extra oscillator. Werkt Perfect.

Synthi TKS Sequencer : houten uitvoering van de KS sequencer die nooit in productie is gegaan. Prototype waarvan er niet meer dan 5 zijn gebouwd volgens EMS Robin Wood. Werkt perfect.

In de verkoop zitten een 25 tal patchpins inbegrepen.

Enkel Serieuze Biedingen boven 6000 Euro graag via mail versturen. Hi res fotos worden per kerende verstuurd aan serieus geinteresseerden.

Advertentienr.:12069946513
Lokatie: Breda


Kost wat..:maffia:
 

Attachments

  • ems vcs3 mk2.jpg
    ems vcs3 mk2.jpg
    40,3 KB · Bekeken: 106
Volgens mij is hij al wat gezakt....dacht dat er eerst stond vanaf 7.000 euro :)

Heb er laatst een in het echt mogen zien en het is een verschrikkelijk mooi apparaat vind ik (vond ik sowieso al). En dan heb ik er nog niet eens naar kunnen luisteren...

Maar 6 a 7 ruggen, ach, dat gaat mij wel wat ver. Ik zeg niet dat de EMS het niet waard is, maar er zijn grenzen.
 
Leuk bakkie maar is een VCS-3 echt deze soort bedrag waard? Volgens mij niet... ie is wel een klassieker die echt te gek eruitziet maar ik denk voor zo´n bomgeld kan je leukere dingen krijgen.

De helft van de prijs zou ik serieus noemen, alles wat daar bovenop ligt is volgens mij "gektebonus" of zo :)

Stephen
 
volgens mij is het wel gek, typisch weer zo'n geval van iemand die binnen wil lopen en speculeert op het vertrouwen van een ander in de uniciteit van bv zo'n vcs3.

het lijken zo langzamerhand wel tulpenbollen, die synthesizers. als je 6000 wil betalen voor een oude synthesizer is dat prima, die gekken zijn er ook, maar het gaat nergens meer over.
 
vcs3 = 4000 a 5000
dk1 = 1000

En die sequencer schat ik ook wel rond de 1000 alleen al vanwege de zeldzaamheid.
Dus die 6000 is niet zo vreemd.
 
Origineel geplaatst door mono-poly
vcs3 = 4000 a 5000
dk1 = 1000

En die sequencer schat ik ook wel rond de 1000 alleen al vanwege de zeldzaamheid.
Dus die 6000 is niet zo vreemd.

het wordt er niet normaler op als je het uitsplitst, dennis. ik snap wel wat je bedoelt, maar het blijft gek.
 
Origineel geplaatst door Synthurion
Hoop geld voor een synthesizer waar je na een jaar op uitgekeken bent. :gaap:

Sja d'er zijn ook mensen die al 30 jaar een Synthi hebben en dat ding nog steeds ontdekken.
6000 euro is wel een hoop geld ja.
Maar goed ik maak me er niet druk om want hier staat toch al een mooie vcs3.
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Sja d'er zijn ook mensen die al 30 jaar een Synthi hebben en dat ding nog steeds ontdekken.
6000 euro is wel een hoop geld ja.
Maar goed ik maak me er niet druk om want hier staat toch al een mooie vcs3.


Goed uitzonderingen 'als jouzelf' misschien daargelaten.
Ik heb de afgelopen drie jaar de EMS synthi's goed gevolgd op het web en wat mij elke keer weer opviel was de tendens dat ze voor duizenden euro/dollars gekocht worden en vervolgens na een jaar weer verkocht worden ook door mensen hier op het forum.
Voor het geld mag je toch in elk geval verlangen dat je er s'morgens mee opstaat en s'avond mee naar bed gaat zo'n dikke 20 jaar lang. Tenminsten dat lijkt mij dan.
 
Ik heb mijn huidige VCS3 slechts een maand of 4 nu.
Maar als je op een Synthi naar een paar maanden ben uitgekeken ben dan ben je dat wel overal snel mee denk ik zelf.
Dmv het patchen kan je toch wel zo veel mogelijke sounds creeeren wat je met geen andere bak zo snel voor mekaar krijg.

FF een quote van Grant Richter zijn list

Virtuosity is a issue with modular syntheiszers.
I asked Del Dettmar from Hawkwind if you would be interested in a Wiard.
His reply "I'm still trying to get good at the Synthi I bought 35 years ago".
Del has got a point, you have to play a musical instrument over a long
period of time before you get really good at the particular one you chose.
 
Wat ik eigenlijk bedoel is, waar zijn dit soort achterlijke prijzen voor een synthi op gebasseerd?
Kan de verkoper ons garanderen dat we voor 6000 euro dag en nacht gekluisterd zitten aan deze synthesizer 20 jaar lang? Dat mag je dan toch voor zoveel geld wel verlangen lijkt mij?
En als ik dan zie dat ze te vaak naar mijn mening na een jaar weer verkocht worden dan kan ik maar één ding concluderen en dat is dat de synthi's lang geen 12000 gulden oftewel 6000 euro waard zijn.
 
Laat dat nou de definitie van waarde zijn. Wat iemand er voor over heeft.
 
Origineel geplaatst door fuse
Laat dat nou de definitie van waarde zijn. Wat iemand er voor over heeft.

Goed het blijft natuurlijk altijd een individuele zaak.
 
Voor de verzamelaar lijk het me een buitenkans, in Holland dus geen Ebay, compleet met seq en keyboard...nou nou...zo zie je ze niet vaak. De internationale waarde is zeker 6000eu....Mooi instrument...had ik ze maar dan kocht ik hem voor mijzelf.
Ik ben Brits en had er altijd al een willen hebben.... :-)
 
Hee Jongens ,

Deze machine is de mijne.

Een hoop gelul over de prijs lees ik hier. Ik ga met deze boodschap ook geen polemiek beginnen , heb ik zin noch tijd voor. De enige die het een beetje inschatten zijn Ralph vanzeel /Mono Poly naar mijn bescheiden mening.

Het gaat hier namelijk over een SET van 3 apparaten , die ik net zo makkelijk los zou kwijtraken voor geen eurocent minder (ik gok zelfs meer) dan wat de prijs als set omvat. De DK keyboards zijn op zich al niet zo heel makkelijk te vinden. Je zal dus even moeten zoeken om er een op de kop te tikken. En dan is prijs nog een tweede aspect. De TKS is nog een ander verhaal. De kans dat je tegen deze ergens aanloopt is miniem. Robin Wood van EMS geloofde eerst niet dat er nog eentje bestond als deze ,laat staan eentje die werkt. Ondertussen heb ik weet van nog 1 exemplaar in de US. Graham Hinton heb ik fotos bezorgd van de TKS Sequencer die worden opgenomen in een te verschijnen boek van zijn hand. Vrij moeilijk te vinden dus mocht je er een willen.

Is 6000 Euro veel geld ? ja! Is deze set dat geld waard ? Ja! Kan ik de koper garanderen dat ie voor 20 jaar dag en nacht gekluisterd zit aan dat ding? Nee, dan had ik er wel 60.000 voor gevraagd niet ?.

Ik voel me ook niet iemand die "ergens komt binnenlopen en gokt op de uniciteit van een ding" (Leo) . Ik hoef er niet op te gokken want het IS gewoon vrij uniek .

Bottom line : Deze prijs is helemaal niet gek , buitenmaats of whatever. Ik weet alleszins wat ik jaren terug betaald heb voor alles samen en geloof mij het plaatje klopt. Je haalt er ook een stuk geschiedenis mee binnen waar velen enkel kunnen van dromen.
Dit staat dan nog los van het feit dat je een setje als dit ( in 1 hap ) niet te vaak meer in je leven zal tegenkomen. 6000 is dus mijn minimum . Hij gaat trouwens niet op Ebay momenteel .

voor de rest : Liefde aan alle mensen van goede wil !!!

mijn mailbox zit vol van mensen die een plaatje van de set willen. Ik beantwoord enkel serieuze bieders wegens helaas te weinig tijd. Dus hierzo.....
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top