Mac specificatie thread + geluidskaarten deel II

muis en toetsenbord via bluetooth, en ik had mn 828mk2 en mn remote sl op een aparte usb-poort. hubben is enkel voor audio een probleem lijkt me, midi-data kan makkelijk(al is mn remote ook vrij gulzig qua bandwidth...)

het gaat trouwens niet enkel om poorten, maar vooral om de achterliggende bussen. je kan 8 poorten op je kast hebben zitten, als er 1 bus achter zit ben je nog steeds aan het hubben...
 
Waar raad je me aan geheugen te kopen? Vervalt de garantie als ik zelf mn mac opendraai en deze erin stop?

nee, is gewoon batterij uithalen en rams insteken

Kingston heeft speciaal apple geheugen, 2 maal KTA-MB667/2G heb je dan nodig als ik me niet vergis. (macbook)
6 december 2007 koste dit 111 euro in totaal. Dit zal nu al iets goedkoper zijn.

ik ken enkel adresjes in Belgie
en OWC

eender welke PC boer kan dit geheugen hebben.
 
muis en toetsenbord via bluetooth, en ik had mn 828mk2 en mn remote sl op een aparte usb-poort. hubben is enkel voor audio een probleem lijkt me, midi-data kan makkelijk(al is mn remote ook vrij gulzig qua bandwidth...)

het gaat trouwens niet enkel om poorten, maar vooral om de achterliggende bussen. je kan 8 poorten op je kast hebben zitten, als er 1 bus achter zit ben je nog steeds aan het hubben...

dan heb ik met 1 usb poort (mackbook) dus een probleem als ik het goed begrijp? ik zou 1 directe poort moeten hebben voor mn geluidskaart en 1 voor een hub waar mn midi-devices aan hangen?
 
ik zou zeker overstappen naar een firewire-interface, alles op 1 hub zou ik niet doen...

macbook heeft twee usb-poorten btw
 
ik zou zeker overstappen naar een firewire-interface, alles op 1 hub zou ik niet doen...

macbook heeft twee usb-poorten btw
en die heeft maar 1 bus dan? en hoe zit het met de pro, meerdere poorten of bussen? ik heb het geld niet om een firewire audio-interface aan te schaffen en ben ook erg tevreden over mn fasttrack pro moet ik zeggen.
 
Het zijn twee bussen waarvan 1 gedeeld met trackpad en keyboard. Daar kan de controller-hub dan mooi op...

Als je het geld stiekem wel of een beetje wel hebt zou ik toch eens kjken naar een firewire-interface. Bobaphat verkoopt zn motu ultralite voor belacheljk weinig, ik zou niet lang wachten hint hint ;)

300 voor een ultralite, waar gaat dit heen met deze wereld...
 
geldt dat voor de mackbook en pro?
geld voor een nieuwe interface zit er waarschijnlijk echt niet in.
 
ja, volgens mij wel

wireless zit trouwens op de andere bus zag ik gisteren, dus het kan dat beide bussen iets van interferentie hebben :(
 
Ik ben sinds kort overgestapt op MacBook en produce een beetje in Cubase LE 4.
Toen ik nog in Windows werkte had ik wat leuke gratis VST-effecten van Kjaerhus: http://www.kjaerhusaudio.com/download.php.
Alleen zijn deze bestandjes .dll. Zijn deze te gebruiken met Cubase LE 4 op een Mac?
 
Van de faq op hun site..

"compatibility Q: What versions of Windows do your plugins support?
A: Our plug-ins is made for Windows 2000 / XP. That does not mean that they won’t work on older DOS based Windows versions like 98 and Me, but we do no longer support issues related to these operating systems.
Q: When I update your plugins, can I then be sure that they will work with my old songs?
A: Yes, our updates are always backward compatible. For that reason we never add parameters or change presets once a product is released. Q: I wonder if you plan to release your plugins for Mac too?
A: Yes, we got plans for that but we got no timeline."

jammer, ik zou ze ook graag voor mac zien.
 
Van de faq op hun site..

"compatibility Q: What versions of Windows do your plugins support?
A: Our plug-ins is made for Windows 2000 / XP. That does not mean that they won’t work on older DOS based Windows versions like 98 and Me, but we do no longer support issues related to these operating systems.
Q: When I update your plugins, can I then be sure that they will work with my old songs?
A: Yes, our updates are always backward compatible. For that reason we never add parameters or change presets once a product is released. Q: I wonder if you plan to release your plugins for Mac too?
A: Yes, we got plans for that but we got no timeline."

jammer, ik zou ze ook graag voor mac zien.

Dat is duidelijk!
Thanks!
Hieruit leidt ik dus af dat je uberhaupt geen .dll bestandjes kunt gebruiken met Mac?
 
ik heb besloten om gewoon een macbook te kopen. gister even mijn huidige delletje naast de macbook van een vriend gezet en vergeleken hoeveel tracks en sporen in ableton er op het scherm passen. en wat dat betreft ga ik er niet op achteruit en voor de rest is het enigste wezelijke verschil de shared videokaart maar daar maak ik me niet zo druk om dus ga ik mezelf lekker 800 euro besparen.
nou zit ik te twijfelen of ik dat 3 year warranty protection plan moet nemen. ik ben namelijk heel benieuwd of macbookjes niet gewoon zo robuust zijn dat ze het makkelijk drie jaar overleven, en dan zou het een beetje zonde van het geld zijn aangezien die uitbreiding op de garantie ook alweer bijna een halve macbook kost. iemand ervaring met een 3 jaar oude macbook? of tips, redenen om het wel of niet te doen?
 
ik denk dat de expresscard-poort en een FW800-aansluiting minstens zo belangrijk zijn als de dedicated videokaart, zeker qua houdbaarheid van het macbook. daarnaast is de L2 cache twee keer zo groot op een pro als een gewoon macbook, waar ik eerlijk bij moet zeggen dat ik even aan het googlen ben wat je dat oplevert :D
 
het is een beetje de volgende keuze, een macbook(2,4 ghz, 2 gig ram, 160gb 5400rpm) met apple care of een pro(de cheapest) zonder apple care.
en buiten dat om, wat raadden jullie me aan mbt apple care?
 
Back
Top