Op zoek naar 2 soorten vst`s

ik vind het totaal cker lekker klinken, alleen de sound klinkt beetje dun.
Rapper klinkt goed, kan ik wel waarderen, hollandse taal :)
 
ok ok, de sound vind je een beetje dun klinken,
wat bedoel je daar precies mee? niet vol klinken? mindere kwaliteit? te weinig elementen?
of natuurlijk iets anders? het gaat me er technisch gezien natuurlijk om zodat ik me er op kan aanpassen :)
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb die liedje geluistert, weet je wel, vindt dat die rapper respect verdient ondanks wat hij heeft meegemaakt -opgelost met innerlijke groei- zulke goede shit kan rappen. Beat klink strak, maar inderdaad erg dun. Kan met betere vst's worden bereikt. Luister naar die Stylus die ik je heb aanbevelen. Heeft veel voorgekauwde shit, maar ook heel veel kits. Synts zijn er ook om te programeren, dus als je al over een Nexus beschikt, heb je daar ,mer alle recpect natuurlijk, genoeg aan.
 
Origineel geplaatst door Lotuz
Maar waarom moet het persé een VSTi met bijgeleverde samples zijn? Ik zou op zoek gaan naar sample CD's en te downloaden samples. Dan neem je een willekeurige VST sampler om die geluiden af te spelen en dan ben je er ook. En waarschijnlijk ben je dan een stuk goedkoper uit.


na je loep geluisterd te hebben is dit het antwoord....lotus heeft gelijk.


en sampels kan je ook knippen i.p.v loopen, heb je tenminste andere drumkits (als 13in een dozijn battery kits)

en dat ie niet zo dik klink komt omdat dit synthforum is, de meeste mensen zijn analoge rauwheid gewent.
(r-ond wordt nooit aangesproken op zijn taalgebruik!! en zijn tekst moet ik altijd 3x lezen)
 
Origineel geplaatst door plieuw
(r-ond wordt nooit aangesproken op zijn taalgebruik!! en zijn tekst moet ik altijd 3x lezen)

En daar heb jij weer helemaal gelijk in. :D
 
Origineel geplaatst door JeTo
Ik heb die liedje geluistert, weet je wel, vindt dat die rapper respect verdient ondanks wat hij heeft meegemaakt -opgelost met innerlijke groei- zulke goede shit kan rappen. Beat klink strak, maar inderdaad erg dun. Kan met betere vst's worden bereikt. Luister naar die Stylus die ik je heb aanbevelen. Heeft veel voorgekauwde shit, maar ook heel veel kits. Synts zijn er ook om te programeren, dus als je al over een Nexus beschikt, heb je daar ,mer alle recpect natuurlijk, genoeg aan.

Dat de sound niet dik is, ben ik mee eens, ligt niet aan de vst. Die is instant dik namelijk, heb er ervaring mee. Dus op de een of andere manier gaat er iets "fout" bij het afmixen van het nummer.
Die arp die wordt gebruikt, je hoordt hem goed in het begin, is helemaal weg gedrukt. Das raar.
 
ja, dat weggedrukte effect ... ik krijg dat maar niet goed voor mekaar, als ik dat iets harder zet is het weer te hard, en als ik em iets zachter zet krijg ik idd een weggedrukt effect :erm:
 
Origineel geplaatst door plieuw
(r-ond wordt nooit aangesproken op zijn taalgebruik!! en zijn tekst moet ik altijd 3x lezen)

:D
 
toch nog even een tip: je zegt dat je niet van samplen houdt en alles live wil inspelen... ik denk dat dat minder vaak gebeurt dan jij zelf denkt. die kick en snare van dizzee komen bijv. niet uit een synth of samplekit maar is gewoon de beat van The Big Beat van Billy Squier, een rockplaat uit 1980.
 
toch nog even een tip: je zegt dat je niet van samplen houdt en alles live wil inspelen... ik denk dat dat minder vaak gebeurt dan jij zelf denkt. die kick en snare van dizzee komen bijv. niet uit een synth of samplekit maar is gewoon de beat van The Big Beat van Billy Squier, een rockplaat uit 1980.


Ja, je hebt zeker gelijk man, het gebeurd ( vooral in de hiphop ) ongeveer altijd.
Dat ik"eigenlijk" niet van samplen houd wilt natuurlijk niet zeggen dat ik het nooit doe, ik hoor hier en daar natuurlijk hele vette samples waar ik me eigen draai aan wil geven, maar ik denk toch dat door zelf composities in te spelen het een stuk origineler wordt ( voor mijn doen dan he! ), ik krijg er ook meteen een beter gevoel bij.
Kijk bijvoorbeeld naar Dr Dre, Scott Storch en van dat soort gasten, die samplen natuurlijk ook veel wat los en vast zit, maar spelen ook veel zelf in, hoewel ze waarschijnlijk geen noot kunnen lezen, maar goed, das dan weer een andere discussie :)

Ikzelf speel al jaren vele instrumenten, waaronder viool en keyboard ( verstand van instrumenten maar technisch gezien helaas een stuk minder ), nu doe ik natuurlijk veel met m`n keyboard omdat die via midi meteen te hooken is aan me pc, dus mischien dat je je kunt voorstellen dat ik al die samples eigenlijk niet nodig heb, hoewel die van de drums nog wel, maar al bij al vind ik qua composities dat ik er creatief genoeg voor ben ( mijn mening natuurlijk )

en betreft dat live inspelen wat je zei, ik weet niet helemaal hoe je het bedoelt, maar ik quantize -meestal- wel he? dus je hoort eigenlijk niet meer dat het live is, aangezien live toch een ander tintje heeft dan spul rechttrekken ( tenminste, als dat is wat je bedoelde ) ...

Het enige wat mij er niet van zou weerhouden om te samplen is dan vaak ook dat de kwaliteit zo goed is, ik snap maar niet hoe die gasten dat voor mekaar krijgen, het klinkt Uber-Zuiver, al is het een piano, electro geluidje of wat dan ook, ik heb aardig wat goede vst`s van redelijk goede kwaliteit ( nexus, fm7 en fm8 ) maar het tipt gewoon niet aan dat commerciele kwaliteit...
nu snap ik wel dat commercieel ook hele dure hi-tech spul gebruikt, maar is het nou mogelijk om dat in een redelijke homestudio te doen?


Sorry dat het een beetje langdradig is :D
 
tuurlijk is dat in je home studio te doen, je zal je echter moeten verdiepen in hoe je een track af mixed, hoe en waar je compressie/limiting gebruikt en hoe je je arrangement commercieel spannend maakt.

Allemaal te leren, allemaal te leren door vallen en opstaan,LUISTEREN naar anderen, analyseer iemands track; neem een Timbaland track bv, maak die na. Zó leer je hoe iets klinkt, klinken moet en bereik je steeds meer.

Dan nog wat tips, koop een set dure en goede monitoren, de Mackie HR-824's bv. Ga niet lopen kutten met 1 miljoen warez VST's op je PC. Probeer bij een winkel of thuis wat demo's en ga na welke VST's het beste bij je passen. KÓÓP die dan, want; als je 200€ en meer uitgeeft voor een VST dan gebruik je hem ook en ga je dat ding doorgronden! Ik zie gasten met 50.000 vsts's op hun PC en snappen van elk apparaat niet eens 10%. Das triest.

MINIMAL = MORE :eureka:
 
Origineel geplaatst door Carnivore
Ga niet lopen kutten met 1 miljoen warez VST's op je PC. Probeer bij een winkel of thuis wat demo's en ga na welke VST's het beste bij je passen. KÓÓP die dan, want; als je 200€ en meer uitgeeft voor een VST dan gebruik je hem ook en ga je dat ding doorgronden! Ik zie gasten met 50.000 vsts's op hun PC en snappen van elk apparaat niet eens 10%. Das triest.

MINIMAL = MORE :eureka:

Dit is toch wel een van de betere tips! thx!
 
waarvoor niet een stukie echte viool erdoor , die door effecten gaat:{


Origineel geplaatst door goran


Ikzelf speel al jaren vele instrumenten, waaronder viool en keyboard

:D
 
Carnivore zegt :Dan nog wat tips, koop een set dure en goede monitoren, de Mackie HR-824's bv.

Ik gebruik op het moment de Krk Rp8, ik weet niet wat ik ervan moet denken, ze klinken in principe lekker, maar krijg geen goede weergave van het laag.
Dit komt mede omdat mijn kamer Totaal niet gemaakt is om muziek in de produceren, het is eerder een hokje :(
Mijn soundspot is me bed die achter me staat, ik moet dus op me bed afmixen ( ja, erg sneu ).
Wat ik nu dus gedaan heb is me pc aan me tv gelinkt ( monitor/scherm weergave ) en me toetsenbord en muis met een usb-verlengkabel verlengt...
Ik ben er nu dan ook zeker achter dat deze monitoren gewoon niet goed voor mij zijn...
Ben dan ook van mening dat ik ( denk ik ) beter kleinere monitoren waarmee ik goed kan afmixen, en het liefst een paar waar ik van nog niet eens een halve meter vandaan zit ( als dat natuurlijk mogelijk is ).
Wat ik dus -denk ik- zoek zijn zo klein mogelijke monitoren c.q. monitoren waar ik van best dichtbij kan afmixen...

Het enige wat ik heb kunnen proberen in mijn kamer zijn zware gordijnen achter me hangen, maar hoor niet echt een verschil...
Persoonlijk denk ik dan ook dat het in mijn geval redelijk hopeloos wordt om op een "normale" manier af te mixen, maar je weet maar nooit...
Op deze manier leer ik ook op een verkeerde manier afmixen omdat ik op hele andere geluiden af ga, van dichtbij ben ik nou eenmaal gewend dat een kick "ploft" ipv "knalt" , van een snare ben ik nu eenmaal gewend dat ie absurd veel harder staat dan de rest, terwijl dat op me bed hartstikke meevalt.
Erg vervelend en lastig vind ik dit ... :erm:
 
1 je moet dan denk ik ook op lager volume(van je monitoren dus) proberen te mixen, en pas later het hard nog eens checken.

2 zoals eerder gezegt andere producties afluisteren over je speakers.

3 die krk zijn toch nearfield??, dus voor dichtbij op oorhoogte...

4 contra boekenkasten ed plaatsen ten opzichte van je speakers
 
1 je moet dan denk ik ook op lager volume(van je monitoren dus) proberen te mixen, en pas later het hard nog eens checken.

Idd, het is enkel wel zo dat ik het laag dan niet zo goed hoor, en dat is het grootste probleem hier in mijn "hokje" , zodra ik ook maar me hoofd iets naar links of rechts beweeg is de bass Of weg Of loeihard .. meestal als ik op de gang sta, in de badkamer of precies naast me speakers dan hoor ik ( op de een of ander manier ) wel weer dingen waar ik iets aan heb.



3 die krk zijn toch nearfield??, dus voor dichtbij op oorhoogte...

Wat is dichtbij? het staat circa 1 meter van elkaar vandaan circa 50 a 60cm van mn oren vandaan, het geluid verpreid zich niet ondanks de zware gordijnen achter me die ik ervoor aangeschaft heb. :stupid
 
je hebt het toch wel semi gekruist(naar je oren toe)geplaatst, en dus niet recht. \\ //

geen reflectie door de gordijnden is juist goed! werkt dan als een soort disfuser...
 
ok .. ik had ze dus idd iets meer naar m`n oren moeten schuiven ( de speakers ) , het helpt erg veel idd :)
Nu nog iets om onder me monitoren te leggen, naar mijn mening staan ze iets te laag, maja, daar is wel het een en ander aan te doen
 
Back
Top