Op zoek naar 2 soorten vst`s

ik voel me daar niet alleen beledigd door, maar ook omdat jullie er zo lang over doorgaan, meer dan de helft van deze topic gaat erover, ipv dat je 1 opmerking maakt en klaar, maar nee, jullie moeten er als een theekransje over doorgaan, terwijl ik een hele relevante vraag stel die naar mijn mening, hoevaak ik woorden ook herhaal, eigenlijk helemaal niet slecht is, ook niet super, maar vind de reacties hier echt zwaar overdreven.

voor een nederlander zijn dit soort grappen normaal, voor een buitenlander die al een hele weg heeft doorstaan is dit een heel ander verhaal...
maar goed, denk dat je daar niet aan denkt omdat je je er mischien niet in kan verplaatsen, het heeft dus niets te maken met snel op je pik te zijn getrapt...

Voor mij part mag deze Dicht, het heeft werkelijk niets met de topic te maken..
 
Laatst gewijzigd:
er is een VST versie van de SP1200, is freeware dus gratis. geen idee meer waar maar heb em ergens van een duits forum gehaald ooit, als ik em vind kom ik er op terug...

voor synthgeluiden zou ik iig een mooie rhodes zoeken, iets als een EVP73? dan heb je al heel wat leuks qua VSTi

mischien nog een leuke compressor-plug om de drums te laten pompen?
 
here you go!

je moet je alleen door een hele sloot duits ploegen, om te kunnen downloaden moet je lid zijn van dat forum vrees ik...


viel spass

hehehe

ben er zelf iig wel even mee bezig geweest, en het duurt ook een dag ofzo voor je account is geactiveerd
 
Is wel leuk, zo'n plug-in, maar dan nog moet je je eigen geluiden laden. En ik krijg het idee dat Goran meer op zoek is naar een grote verzameling van bruikbare geluiden.
 
ok, de SD in combinatie met bv best service megadrums oid?

:kimono:

denk dat je voor hiphop ook niet echt onder samplen uitkomt, maar dat je moet uitvinden hoe je creatief kan samplen. knippen en plakken, schuiven, meten, dat werk. dus niet(of niet volledig ) loopen maar kitjes bouwen.

just my 2 cents..
 
Juist :D hoewel ik moet zeggen dat die sp1200 emulator me ook enorm aanspreekt...

maar idd, een grote verzameling is precies wat ik zoek, eentje waar ik een tijdje zoet mee ben, ik las eerder in deze topic namen als Ni Massive en Battery, ze klinken naar mijn weten redelijk groot '8D'

Maar andere suggesties zijn natuurlijk meer dan welkom
 
Laatst gewijzigd:
Maar waarom moet het persé een VSTi met bijgeleverde samples zijn? Ik zou op zoek gaan naar sample CD's en te downloaden samples. Dan neem je een willekeurige VST sampler om die geluiden af te spelen en dan ben je er ook. En waarschijnlijk ben je dan een stuk goedkoper uit.
 
Drums:
D16 Nepheton :luv:

En met een grote HD vol samples en Kontakt2 kom je al een heel eind, works fine here!
Al struin ik veel kringloop/2nd hand stores af voor vinyl om one shots uit te knippen.


Als je niet zelf wil samplen kan je kitjes kopen bij bedrijven als ModernBeatz, Bangin'Beats en One Stop Beats.

Allemaal keurige hap-klare One shots.
--

Voor je Synths, baslijnen etc zou ik iets nemen als FM8, FM synthese is lekker voor hip-hop, je maakt er in een handomdraai soundjes mee à la Ying-Yang/Dré en andere shit mee.

nepheton en oa. FM8 in actie

Bovenstaande snipper is pratisch helemaal uit VST's, er zit hier en daar een gesmokkeld JP/Virus-C lijntje, maar de basis is VST; drums = nepheton en baslijn = FM8
 
OFFTOPIC

OFFTOPIC

Origineel geplaatst door koekebakker
Misschien kun je eerst het beste een cursus nederlands voor dummies kopen. Ik denk dat je daar meer aan hebt dan aan
die andere "zooi".


In 1 woord: TRIEST
nu maar hopen dat ik het goed gespeld hebt voordat ik de grond in getrapt wordt
 
Ik heb hier heel veel aan en ben erg blij dat het toch nog is goed gekomen met deze topic !

Bedankt voor alle Zinnige reacties :mega: ! ( en hopelijk natuurlijk meer van dit soort relevante reacties :) )
 
ken niet zoveel softsynths ,maar de A1 van steinberg vindt ik best goed , is een standaard plug
 
Re: OFFTOPIC

Re: OFFTOPIC

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
In 1 woord: TRIEST
nu maar hopen dat ik het goed gespeld hebt voordat ik de grond in getrapt wordt

Ik word is alleen met een D. :dubbel: :smeris:
 
Heb ff een nummertje waar ik mee bezig ben als bijlage gevoegd,
heb uiteraard alles zelf gecomponeerd en alles is afkomstig uit Nexus, heerlijk die sound :)
( de rapper is fabius, dus niet ik :kimono: )


De kick en de snare is afkomstig van het nummer "fix up look sharp" van Dizzee Rascal

Ik moet alleen nog wel de puntjes op de I zetten bij de vocals, is me nog niet echt krachtig genoeg en mischien dat de kick nog iets te zwaar is
 

Attachments

  • lekker diep proto-03.mp3
    929,9 KB · Bekeken: 74
Het is niet de stijl waar ik van hou, maar dat betekent niet automatisch dat het slecht is. Blijf je ding doen, want voor elke stijl is een publiek. :)
 
Re: OFFTOPIC

Re: OFFTOPIC

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
In 1 woord: TRIEST
nu maar hopen dat ik het goed gespeld hebt voordat ik de grond in getrapt wordt

Mosterd na de maaltijd Rocksteady. Maar dat terzijde. Ik ben een beetje angstig voor de verloedering van basiszaken als
het nederlandse taalgebruik in dit geval.
 
off topic, headz op hiphopforums maken dikwijls commentaar op hiphop gebrabbel/street slang etc, waarom, het zijn geen battle boards en gebrabbel bereik je niks op een Informatief board. Anderzijds ben je ook niet snel geneigd iemand serieus te nemen.

ff een quote, je kent geen echte hiphop omdat je geen moeite doet. Geld ook voor die producties, kost gewoon moeite en tijd, pielen, kutten en diggen.
 
Back
Top