Op zoek naar 2 soorten vst`s

goran

dus dat
Lid sinds
7 mei 2007
Berichten
798
Locatie
Lelystad
Ik ben op zoek naar 2 soorten vst namelijk ;

1. een om de drummen, dit moet gemaakt zijn voor Hiphop, van dat pompende zooi en niet van dat Stormbreakz zooi waarbij je voorgekauwde zooi hebt maar losse kicks, hats etc.
Heb drumkit from hell, ez drummer en ongeveer alle andere zooi geprobeerd, maar wat ik geprobeerd heb is allemaal akoestisch :(


2. Een soort 2e Nexus (http://www.museresearch.com/kvr/i/b/nexus.jpg)
ik weet niet van welke technologie dit gebruik maakt, maar ben eerlijk gezegt erg weinig
vst`s tegengekomen met zulke klankkwaliteiten!

Ik zoek dus echt het beste van het beste, Het maakt niet uit hoeveel het van me Pc zuigt, of hoe duur het is, zolang ik maar weet Wat ik kopen moet .. :D
 
Misschien kun je eerst het beste een cursus nederlands voor dummies kopen. Ik denk dat je daar meer aan hebt dan aan
die andere "zooi".
 
1 voor de drums en 1 voor de synths en klaar is kees....

Koop anders een cd, hoef je niks meer te doen????

Nexus is gebaseerd op (hoge kwaliteit) samples, vandaar dat de sound ok is.

Voor de drums vind ik waldorf attack ok. Vst is genoeg besproken hier.
 
Origineel geplaatst door koekebakker
Misschien kun je eerst het beste een cursus nederlands voor dummies kopen. Ik denk dat je daar meer aan hebt dan aan
die andere "zooi".

Zeg dan gewoon niks...
 
Drums

NI Battery: hier zitten enorm veel kits bij de library
Microtonic: drumsynth ala Attack, erg veelzijdig

Synths

NI Massive: naam zegt het al een beetje, een van de beste VST's
NI Absynth: goed voor de meer esoterische sounds, erg veelzijdig en gaat enorm diep voor de programmeur!

Ik vind het wel een beetje gek dat je drums voor hip-hop wilt, maar geen akoustische drums wilt.
 
Origineel geplaatst door djtt
Zeg dan gewoon niks...

-Nou ja, dat die gasten zo praten is al erg, maar dat ze niet eens in staat zijn normaal Nederlands te schrijven, vind ik voor een forum ook wel ergerlijk hoor.-

Drum: Stylus RMX
 
Je begrijpt toch wat hij bedoelt? Wat bedoel je trouwens met "die gasten"?
 
Ik vind het zo'n gel*l om mensen te wijzen op hun manier van schrijven of praten, laten we het hier aub gewoon over synths enz. hebben, daar zijn we hier toch voor?! :biertje:
 
denk dat je een platenspeler zoekt, hiphop sample je....zelf
(sorrry maar met een vst-i maak je van die hip-pop muziek)


als je lui bent.....
zou gewoon gaan voor wat sample cd's, of magix hiphop/r&b
 
Origineel geplaatst door djtt
Ik vind het zo'n gel*l om mensen te wijzen op hun manier van schrijven of praten, laten we het hier aub gewoon over synths enz. hebben, daar zijn we hier toch voor?! :biertje:

Allereerst hou ik helemaal niet van muggenziften (schrijf ik dat goed :confused: ) maar als je iets aan mensen vraagt die jou dus zullen gaan helpen mag je idd je vraagstelling op z'n minst een keer nalezen om te checken of hij een beetje duidelijk is.

Heeft volgens mij met respect te maken, term die overigens veel gebruikt wordt in de betreffende scene....
 
true, ben ik helemaal met je eens, maar ik kreeg meer het idee dat het om het gebruik van de nederlandse taal ging...
Vraagstellingen moet inderdaad zo duidelijk mogelijk, daar win je het meest mee!
 
Origineel geplaatst door 6 trak
hippedy hoppers... denk ik?

koekhapper heeft wel een puntje vind ik persoonlijk toch wel eerlijk gezegt...

Hippedy hoppers is een goede omschrijving :D.

Misschien had ik moeten beginnen met: dat sommige mensen zo praten vind ik al erg (...)
 
Sonic Charge Microtonic: Vage überelectrozooi ideaal voor blingbling productions. (synthese)

Waldorf Attack: subground odlkskool retrospasms drumbak. (synthese)

NI Battery: één van de betere sample-based drum software. (sampling)

Fxpansion GURU: Drum sequencer, sample player en fx processor in één. (Groovebox)

Voor zover ik weet (niet veel dus) is een hiphop groove vnl. opgebouwd uit acoustische sets die daarna bewerkt worden. Om het geheel een beetje "punchier" te maken kun je electronische samples layeren met je acoustische drumsamples.

Taal IS belangrijk. Al moet het allesbehalve perfect zijn, het doel is nog altijd communicatie. Door bewust een anti-taaltje te gebruiken vraag je ook om een moeilijke communicatie.

"Het beste van het beste" is een zeer subjectief gegeven. Probeer ze eens uit, zoek eens op welke soft- en hardware je idolen gebruiken en bekijk welke programma's en apparatuur je "het beste" liggen. Dan kom je tot de ideale oplossing.
 
Laatst gewijzigd:
Nou sorry, Tsjesus, sommige mensen zijn hier echt een stelletje wijven...
heb het idee dat ik hier in een klas sta en een leraar voor me neus zie staan,
dit is een forum, geen school, je begrijpt wat ik bedoel , Dus dat!

en ten tweede, mensen als jullie zorgen ervoor dat je off-topic raakt, en kom nou niet
met het gezeik aan dat ik duidelijker moet schrijven of een boek voor dummies moet kopen, want je doet net alsof je me kent en er wordt meteen een conclusie getrokken dat het maar een hiphopper betreft en dat die per definitie slecht schrijven.
dus als dit nog niet duidelijk genoeg voor je is, reageer dan gewoon niet!

En voor de mensen die Wel normaal kunnen reageren, Bedankt voor alle reacties :D !


P.s. Sorry als hier en daar een T-je achter een D mist, een kommaatje, een punt of een hoofdletter, die dingen gebeuren nou eenmaal, dus get over it en zeg eens iets nuttigs...
 
Laatst gewijzigd:
denk dat je een platenspeler zoekt


Het liefst speel ik alles zelf in, vind samplen ook wel leuk, maar krijg daar geen "voldaan" gevoel bij als ik ermee klaar ben, het is wel leuk hoor, maar daar blijft het voor mij bij...
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door goran
Nou sorry, Tsjesus, sommige mensen zijn hier echt een stelletje wijven...
heb het idee dat ik hier in een klas sta en een leraar voor me neus zie staan,
dit is een forum, geen school, je begrijpt wat ik bedoel , Dus dat!

en ten tweede, mensen als jullie zorgen ervoor dat je off-topic raakt, en kom nou niet
met het gezeik aan dat ik duidelijker moet schrijven of een boek voor dummies moet kopen, want je doet net alsof je me kent en er wordt meteen een conclusie getrokken dat het maar een hiphopper betreft en dat die per definitie slecht schrijven.
dus als dit nog niet duidelijk genoeg voor je is, reageer dan gewoon niet!

En voor de mensen die Wel normaal kunnen reageren, Bedankt voor alle reacties :D !


P.s. Sorry als hier en daar een T-je achter een D mist, een kommaatje, een punt of een hoofdletter, die dingen gebeuren nou eenmaal, dus get over it en zeg eens iets nuttigs...

Qua taalgebruik al stukken beter, maar je moet nog wel even oefenen.
 
Origineel geplaatst door goran
en ten tweede, mensen als jullie zorgen ervoor dat je off-topic raakt, en kom nou niet
met het gezeik aan dat ik duidelijker moet schrijven of een boek voor dummies moet kopen, want je doet net alsof je me kent en er wordt meteen een conclusie getrokken dat het maar een hiphopper betreft en dat die per definitie slecht schrijven.
dus als dit nog niet duidelijk genoeg voor je is, reageer dan gewoon niet!

Jongejonge, waarom schrijf je niet bij voorbaat fatsoenlijk nederlands zoals nu? Ik neem aan dat je wel door hebt dat
je daar meer mee bereikt in 't leven (Vooral bij onbekende mensen). En alsjeblieft niet over "jullie kennen mij niet"
beginnen, want dat is totaal niet de point.

Succes verder :mega: :koffie:
 
haha, nee, jullie zijn lekker on-point, en Exxccuuusseee me dat ik gister iets teveel glaasjes op had en het niet kon laten om deze vraag te stellen ...

kijk, ik ben het zeker wel eens dat een vraag duidelijk gestelt moet worden, maar denk je niet dat er andere manieren zijn om dit "onbekende" mensen duidelijk te maken ipv te refereren naar een boek voor dummies? dat kan voor "onbekende" mensen een belediging zijn...
 
Jij voelt je beledigd als andere mensen je aanspreken op je (eerst) waardeloze schrijfwijze?
Je maakt een grapje, of je bent echt snel op je p*k getrapt. Ik vrees het laatste.
 
Back
Top