Waldorf Blofeld

Ik ben wel erg benieuwd naar je Delay modulatoe SCD. Als het
met Modifiers werkt is ie vast ook zeer flexibel. Alvast bedankt :)
 
Ik ben wel erg benieuwd naar je Delay modulatoe SCD. Als het
met Modifiers werkt is ie vast ook zeer flexibel. Alvast bedankt :)

Ik zal vanavond twee sounds posten in de modifier thread zodat jullie zelf kunnen kijken hoe ik dat gedaan heb.
 
Wow wat een bak! Lekker intuïtief in bediening, erg prettig interface en naar mijn beleving een top geluid. Voldoet voor dit moment zeker aan mijn verwachtingen. Weet nog niet of ik de uQ er naast hou... Het is wel handig meerdere modules in de buurt te hebben ;)

De Mo en de Blo passen goed op elkaar (binnenkort een foto in de Cribs-sectie :D)
 
Ik ben ook wel benieuwd hoe de Blofeld klinkt in vergelijking met de MicroQ. Je kan toch MicroQ sounds laden in de Blofeld (of zitten er al identieke sounds in)? Als je ze dan 1 op 1 vergelijkt klinkt de Blo dan vetter/dunner/warmer/hetzelfde?

Heb zelf een Microq maar denk er aan om een Blofeld aan te schaffen...
 
Ik ben ook wel benieuwd hoe de Blofeld klinkt in vergelijking met de MicroQ. Je kan toch MicroQ sounds laden in de Blofeld (of zitten er al identieke sounds in)? Als je ze dan 1 op 1 vergelijkt klinkt de Blo dan vetter/dunner/warmer/hetzelfde?

Heb zelf een Microq maar denk er aan om een Blofeld aan te schaffen...

Naar mijn idee klinkt ie warmer en vetter. De Q serie heb ik altijd "kil" gevonden in de basis. Ja er zijn honderden microQ patches in de Blofeld terecht gekomen en die klinken close maar niet hetzelfde.
Ik heb het idee dat het laag iets dikker is in de Blofeld.
 
Klinkt goed! Nog een extra reden om 'm te gaan kopen dus...*D

Is al bekend wanneer de keyboard-versie uit komt?
 
Naar mijn idee klinkt ie warmer en vetter. De Q serie heb ik altijd "kil" gevonden in de basis. Ja er zijn honderden microQ patches in de Blofeld terecht gekomen en die klinken close maar niet hetzelfde.
Ik heb het idee dat het laag iets dikker is in de Blofeld.

Klopt volgens mijn wel goed, ik heb dezelfde ervaringen
 
Klinkt goed! Nog een extra reden om 'm te gaan kopen dus...*D

Is al bekend wanneer de keyboard-versie uit komt?


Eind Oktober / Begin November wat we vernomen hebben
 
Klinkt goed! Nog een extra reden om 'm te gaan kopen dus...*D

Is al bekend wanneer de keyboard-versie uit komt?

Nee. Ik gok/hoop voor de winter NAMM, maar bij Waldorf weet je dat soort dingen nooit...

Nog even over de klank: we hebben tijdens de betatest fase flink gediscussieerd over de sound. Sommigen noemden de Blofeld klank meer "richting Roland". Woorden als "warmer", "dikker", etc. kwamen voorbij. Waldorf zelf heeft geen enkele hint gegeven of/wat er is veranderd. Maar de Blofeld klinkt beslist anders. Als je een uQ en Blofeld naast elkaar zet met hetzelfde geluid dan lijken ze heel erg op elkaar uiteraard, maar tegelijkertijd is er dus iets aan de hand met de overall sound. Moeilijk om er een vinger op te leggen. Persoonlijk vind ik het een enorme verbetering evenwel. Maar ja, dat is ook een kwestie van smaak.

En ook: je *kunt* een sound van de uQ vrijwel identiek krijgen op de Blofeld, maar je moet er dan iets voor doen. Kleine aanpassingen in de settings. Kortom het algemene karakter van de Blofeld is gewoon net iets anders. Die neigt van nature meer naar "warm", de Q serie van nature meer naar wat "killer", "digitaler".

Het feit dat ik er zoveel zinnen voor nodig heb om het te beschrijven geeft al aan dat het om iets subtiels gaat.
 
Hallo,

Heb niet de ganse thread gelezen maar wat me niet duidelijk is:
Kan de Blofeld de microQ sysex inladen.
Als dat kan denk ik er sterk over om een Blofeld aan te schaffen.

Grt,
nmp.
 
Nee, de Blofeld kan geen uQ sysex lezen. Is ooit wel het idee geweest in de ontwikkelfase maar uiteindelijk niet doorgegaan.
Ik weet eerlijk gezegd niet of van dit uitstel afstel is gekomen. Zal het eens navragen.
 
Een korte vraag voor de Blofeld bezitters. Ik heb een Microkorg, maar zou binnen enkele maanden willen uitbreiden met een Blofeld. Nu vraag ik me af of ik deze twee synths zou kunnen laten samenwerken? Hiermee bedoel ik: het keyboard van de Microkorg gebruiken om de Blofeld te besturen en de arpegiator van de Blofeld toepassen op de Microkorg (zodat ik op mijn Microkorg over een wat uitgebreidere arpegiator beschik).
 
Een korte vraag voor de Blofeld bezitters. Ik heb een Microkorg, maar zou binnen enkele maanden willen uitbreiden met een Blofeld. Nu vraag ik me af of ik deze twee synths zou kunnen laten samenwerken? Hiermee bedoel ik: het keyboard van de Microkorg gebruiken om de Blofeld te besturen en de arpegiator van de Blofeld toepassen op de Microkorg (zodat ik op mijn Microkorg over een wat uitgebreidere arpegiator beschik).

Het eerste volgens mij wel, het tweede niet.

1. Als je CCs kunt programmeren op de Microkorg kun je het makkelijkst de Blofeld besturen. Als dat niet kan, maar de knoppen wel CCs uitsturen (en dat doen ze volgens mij), dan kun je middels de modulatiematrix het e.e.a. besturen.

2. De Blofeld stuurt (nog) geen midi data van de arpeggiator uit helaas. Hopelijk komt dat ooit nog, maar is dus nog niet het geval.
 
Een korte vraag voor de Blofeld bezitters. Ik heb een Microkorg, maar zou binnen enkele maanden willen uitbreiden met een Blofeld. Nu vraag ik me af of ik deze twee synths zou kunnen laten samenwerken? Hiermee bedoel ik: het keyboard van de Microkorg gebruiken om de Blofeld te besturen en de arpegiator van de Blofeld toepassen op de Microkorg (zodat ik op mijn Microkorg over een wat uitgebreidere arpegiator beschik).

Het eerste volgens mij wel, het tweede niet.

1. Als je CCs kunt programmeren op de Microkorg kun je het makkelijkst de Blofeld besturen. Als dat niet kan, maar de knoppen wel CCs uitsturen (en dat doen ze volgens mij), dan kun je middels de modulatiematrix het e.e.a. besturen.

Volgens mij doelt Stabby op de mogelijkheid om met de MicroKorg de Blofeld te bespelen... Wat kan via MIDI...
 
Volgens mij doelt Stabby op de mogelijkheid om met de MicroKorg de Blofeld te bespelen... Wat kan via MIDI...

Je hebt gelijk, ik lees niet goed.
Maar daarnaast kan jij de knoppen gebruiken om parameters te besturen als ie wil :okdan:
 
Back
Top