Welke Midi Interface gebruiken jullie zoal?

Geheel afhankelijk hoeveel midi apparaten er aanhangen.

Zijn het 1 of 2 met traveller of oxygen 8. Anders gewoon me amt8's!
 
De ESI M4U wordt door Vista (zelfs 64bit) gewoon ondersteund zonder dat je er een driver voor moet installeren. Voor XP is er wel een driver nodig.
 
ESI M8U werkt naar behoren.
Alleen heb ik problemen dat de boel op hol slaat als ik de wheel controllers van mijn ION gebruik bij opname. Daar ben ik nog niet achter.
 
Midisport 4X4 en die tweemaal.
Nooit geen problemen mee gehad feitelijk, noch onder windows '98 vroeger, nog onder vista. Alle programma's lopen er even fijn mee.
 
Ik heb nu tascam us 144, geen problemen mee gehad.
De us 122 ook geen probs mee gehad, m-audio wel gehad maar nooit gebruikt.
Midex 3, die nog steeds prima werkt. Duur en simpel maar doet het altijd zonder problemen.
 
ik gebruik:
- ESI M8U (usb)
- Opcode Studio 128X (ser)
- Ees midi 2/4 (par)
- Midisport 2X2 (usb)
- Roland MPU64 (usb)
op een aldi pc met XP sp2
en dit zonder problemen.


Wauw! En ook nooit geen problemen gehad? Ook niet bij het installeren en zo? En hoe fucking idioot veel apparatuur heb je wel niet als je minimaal 24 midikanalen nodig hebt?
 
Ik gebruik nu alweer een jaar of 3 met veel plezier en geen gezeik de MOTU Midi Express 128. Doet het altijd, prima drivers...ook in vista! :)
 
'k Heb vanaf gisteren een Yamaha MEP4 en da's
een super handig ding!
'k denk dat nu wel gedaan is met DIY Midi Schakelaars
en een A600 als Event Processor...
 
Zoals in mijn lijstje hieronder te zien is, gebruik ik al een paar jaar een Edirol UM-550 en die werkt moeiteloos, eerst met XP, maar nu al bijna een jaar op OSX, ook zonder problems (heb helemaal nooit problems op een Mac, alleen slaapgebrek van het vele plugingebruik;) ) Live gebruik ik soms een M-Audio Midisport 2X2 en die doet eigenlijk ook alles wat ik vraag, dus ja ik heb eigenlijk nooit zoveel problemen met midi.... Maar okee ik gebruik dan ook nooit meer dan 4 channels tegelijkertijd (moet het jezelf niet te moeilijk maken natuurlijk)
 
Wauw! En ook nooit geen problemen gehad? Ook niet bij het installeren en zo? En hoe fucking idioot veel apparatuur heb je wel niet als je minimaal 24 midikanalen nodig hebt?

Ik vergat een BCR2000 nog.

En neen ook geen problemen bij installatie, muz MPU64, daar heb ik ff zoekwerk gehad om de juiste drivers te vinden

Ik hou er niet van om midi door te lussen. Dit om vertragingen van controllerdata tegen te gaan en je kan je getweek op de synths zelf opnemen.

Ook zit er apparatuur bij die geen omni-off heeft (SCI Drumtraks) ... dus kan ik bijna niet anders dan deze op een aparte midi-buss te plaatsen.
 
@ lcasei,
had je niet beter gewoon amt/unitor of een ander "koppelbaar" systeem gehad?

ik vrees toch ook dat je midi timing nu niet al te strak is...

lus ook nie graag door trouwens
 
@ lcasei,
had je niet beter gewoon amt/unitor of een ander "koppelbaar" systeem gehad?

ik vrees toch ook dat je midi timing nu niet al te strak is...

lus ook nie graag door trouwens

Ik heb echt geen last van timingsproblemen. Hoe meet jij die? Misschien heeft het er mee te maken dat mijn opname pc enkel in gebruik is voor muziek (geen M$-office, norton, geen overtollige services etc )... en dat al de audio niet via usb maar via een pci-kaart loopt (rme)

Voor die rme had ik een instapmodel audio-midi doosje van Edirol en daar was er echt een probleem.

Evt als ik nog een een midex8 tegenkom, zou ik wel eea vervangen. Het handig e is ook dat ik de midi-interfaces over de ruimte heb verdeeld zodat ik dan ook weer kapitaal aan midikabels uitspaar.

Misschien zijn die unitors ook goed maar ik heb er geen ervaring mee.
 
Ik heb een Midisport 4x4: Werkt goed, maar heb het nadeel dat telkens ik de computer opstart, de midisport niet wilt aanslaan. Even de USB uithalen en terug insteken en het probleem is gefixt. Daarna loopt alles fijn tot de volgende sessie. (En een paar maal per jaar werkt hij zelfs gewoon bij het opstarten. En dit dan telkens gedurende +- een week!-)
probleem had ik ook
totdat ik een edirol um880 kocht }:|
 
totdat ik een edirol um880 kocht
'k denk dat dat idd één v/d beste MIDI interface is!
jammer genoeg niet meer nieuw te koop,
enkel een 3x3 dacht 'k
 
ik vind die unitor / amt's echt super..

er gewoon 8 aan elkaar lussen
of zelfs 16 als je ouwe mac hebt ..
is toch wel extreem getikt.. en voor de prijs dat ze maar waard zijn (100 euro)
en als je je pc af hebt staan, is het gewoon een thrubox/patchbay..

als je logic gebruikt heb je overigens nog eens de strakst mogelijke timing.

heb er 2, zodra ik wat geld over heb komt er een derde denk ik.
 
ik vind die unitor / amt's echt super..

er gewoon 8 aan elkaar lussen
of zelfs 16 als je ouwe mac hebt ..
is toch wel extreem getikt.. en voor de prijs dat ze maar waard zijn (100 euro)
en als je je pc af hebt staan, is het gewoon een thrubox/patchbay..

als je logic gebruikt heb je overigens nog eens de strakst mogelijke timing.

heb er 2, zodra ik wat geld over heb komt er een derde denk ik.

2048 midikanalen... niet slecht.. :-)
 
Ik gebruik nu:

-m-audio 4x4 (vroeger een 2x2)
-Edirol UM1x
-M-audio audiophile 2496 (heeft ook midi interface)
-Evolution UC33
-Behringer BCR2000

En heb vandaag een MOTU micro-lite 5x5 binnengekregen, ga ik deze week testen.

Heb met geen van deze interfaces ooit echt problemen gehad. De m-audio 4x4 is een beetje omslachtig installeren. (als je de drivers niet goed installeert dan werkt 'ie niet goed...)
 
Back
Top