piepend onderdeel s1100

dennisb

Ouwe rot
Lid sinds
25 mei 2003
Berichten
756
Locatie
Amsterdam
volgens mij regelt het de lichtsterkte van de display en het lijkt voor de werkzaamheid van de sampler niet uit te maken of het erin zit of niet, kan het vervangen worden door iets anders? Het piepen houdt op als ik het rechterstekkertje wat er op de foto niet meer inzit eraf haal


DSC01102.JPG

DSC01103.JPG
 
Dat ding heet een inverter en die verzorgt de stroomvoorziening van de backlight van je display (rond de 100 volt). Heeft inderdaad geen invloed op de werking van de sampler en kan worden vervangen door een nieuwe.
 
Origineel geplaatst door etaoin
Dat ding heet een inverter en die verzorgt de stroomvoorziening van de backlight van je display (rond de 100 volt). Heeft inderdaad geen invloed op de werking van de sampler en kan worden vervangen door een nieuwe.

joepie ! weet je toevallig ook waar ik dat kan krijgen want google is opeens niet mijn beste vriend meer
 
Origineel geplaatst door etaoin
Artikelnummer 184005 bij Conrad in ieder geval. Maar er zijn vast ook wel andere leveranciers.

mijn dank is groot :okdan:
 
Je kan ook een aan/uit knop monteren voor de back-light.
Heb ik ook gedaan, spaar je de El-foil ook nog eens.
Heb je ook geen last van dat gepiep.
Mijne piept overigens niet, scheelt nog wel eens de één of andere
inverter.

Al een testje gedraaid met die 1100?
 
Origineel geplaatst door etaoin
Ik zeg niet dat die er 1-op-1 in past. Het is ook een inverter, maar mogelijk zitten de aansluitingen op een hele andere plaats...

qua specs of afmetingen? De originele = 123 x 37 en die bij conrad 30 x 105 dus dat gaat niet passen maar kun je niet een passend velletje op deze invertor aansluiten. Hij is trouwens erg goedkoop in vergelijking met andere e-foil dingen daar betaal je 29 euro voor en dan heb je alleen dat velletje.

Btw waarom piept dan ding zo uberhaupt?
 
Origineel geplaatst door mikemix
Je kan ook een aan/uit knop monteren voor de back-light.
Heb ik ook gedaan, spaar je de El-foil ook nog eens.
Heb je ook geen last van dat gepiep.
Mijne piept overigens niet, scheelt nog wel eens de één of andere
inverter.

Al een testje gedraaid met die 1100?

nee ik heb er nog niks mee gedaan, ik ben voornamelijk bezig met allerlei dingen die niet werken, eigenlijk vermaak ik me daar nog best mee ook, leer een hoop. Het ziet er op mijn bureau net uit alsof ik er heel veel verstand van heb. Op de s1100 zit dus geen IB-104 board dus ik moet een pci kaart ofzo met EBU in hebben, schijnt een oude soundblaster te zijn die dat heb. Of ik kan een lynx kopen maar ik ben in een andere draad gek gemaakt mbt mytek dus die wil ik liever maar dan zou ik niet de akai stream daarmee kunnen binnenhalen. Ik ga daar trouwens een draad over op starten, zie ik je daar?
 
Btw waarom piept dan ding zo uberhaupt?

Hij maakt van 5 volt gelijkspanning ca. 100 volt wisselspanning. De frequentie van die wisselspanning is 1500 Hz. Bij sommige inverters trilt er het een en ander mee op die frequentie. Dat is wat je hoort.
 
die van conrad levert maar 60 volt, licht het foil dan minder op? Ik krijg m met wat buigen er wel in maar ik weet niet of ik de pootjes in de juiste gaatjes stop. Ik heb er inmiddels wel een nieuwe foil in zitten.
 
kan iemand inschatten welk pootje in welk gaatje moet?

DSC01189.JPG


DSC01190.JPG


DSC01191.JPG
 
ik heb m erin gezet en het werkt alleen hij piept net zo hard als die oude, jammer
 
Origineel geplaatst door dennisb
ik heb m erin gezet en het werkt alleen hij piept net zo hard als die oude, jammer

8o)
Das nou shit.
Lijkt wel dat je een beetje geluk moet hebben, want die van mij hoor ik niet.
Wat je wel kan doen en wat ik heb gedaan, is een schakelaar ertussen zetten.
Als hij ingesteld staat gaat het display hier uit, spaart de El-foil ook nog eens.
 
tussen de inverer en het board zeker? dat zal mijn piep probleem helaas niet verhelpen ben ik bang. Iets anders is dat ik nergens een handleiding kan vinden vooral met betrekking tot 4.3. Ik heb nu wel dat ib-104 board en een toslink kabel is onderweg. Er is nu een digi menu item bijgekomen maar het is me niet duidelijk of de input direct wordt doorgestuurd naar de output of dat ik toch eerst moet bufferen op een disk via de scsi poort, is niet onoverkomelijk maar wel wat meer werk natuurlijk. Ik ben echt erg benieuwd naar het verschil en of ik dat ga horen.
 
wat trouwens een beetje freaky is dat als ik mijn hoofd wat naar links buig dat ik dan dat gepiep niet meer hoor :confused:
 
Origineel geplaatst door dennisb
wat trouwens een beetje freaky is dat als ik mijn hoofd wat naar links buig dat ik dan dat gepiep niet meer hoor :confused:

Misschien eens langs de dokter gaan... 8D
 
Origineel geplaatst door mikemix
Je kan ook een aan/uit knop monteren voor de back-light.
Heb ik ook gedaan, spaar je de El-foil ook nog eens.
Heb je ook geen last van dat gepiep.

deze oplossing dan?
 
Back
Top