Maak een stukje hiphop

http://daxariusdebruin.hyves.nl/
hier staat de affe versie van die LB1124 trouwens


subtiele hats gebruik ik juist om ruimte te houden voor de rappers.
Vooral NL rappers hebben moeite om de beat aan te houden.

Kheb hier trouwens een aantal M.O.P. Demo tracks, maar jammergenoeg kan/mag ik ze niet online gooien.
Wel zonde van de tracks. Zitten echt paar dope tussen
 
@boeklanoei,

Ik werk veel met RnB vocalen.
http://www.myspace.com/kennyweed het nummer Turn Around is van mij (en This is how we do)
Bij Turn Around zit een dame op de hook. Kzou met haar nog aan album werken maar wegens omstandigheden ging dat niet door.

Ik kan nog meer dingen laten horen maar moet in prive sfeertje blijven.
 
Kheb hier trouwens een aantal M.O.P. Demo tracks, maar jammergenoeg kan/mag ik ze niet online gooien.
Wel zonde van de tracks. Zitten echt paar dope tussen

:stupid
 
Kan je ons niet ff die tracks pmen :P Ik beloof dat alleen ik en de rest van de winkel er naar zal luisteren :D

Ik had bijna weer mn beat van 3uur gister nacht gepost maar toch maar vanaf gezien :P
 
@Group, ik ken je shit natuurlijk al langer en het is atlijd goed gemixt, ik vind het dope, het is alsof je terug gaat naar 96, niet heel vernieuwend maar wel lekker.
 
Deze beat ben ik momenteel mee bezig. Heb de samples gebruikt van een jamsessie van de band waar ik in drum en dat ietsje versneld. Vervolgens heb ik 't geheel gelayerd met alleen een kick en een snare uit een Dj Premier kit en de hihats onbewerkt gelaten om de live swing te behouden. Zo krijg je ze niet uit een synth! :engel:
 

Attachments

  • dj dilago - less is more.mp3
    921,6 KB · Bekeken: 39
Yo ik vindt het supahdope :halleluja :okdan: Dude op mn werk vindt het ook koel :D

Wat voor drumkit gebruik je in het echt?

Zo nu ff weer die beat blazen. 8~
 
Yo ik vindt het supahdope :halleluja :okdan: Dude op mn werk vindt het ook koel :D

Wat voor drumkit gebruik je in het echt?

Zo nu ff weer die beat blazen. 8~
Dank je! :)
Ik heb dit gedrumd op een mapex en de basdrum en snare gelayerd met de dj premier kit.
 
Dope weer! :mega:
 
Vanavond Dion wat van m'n allereerste beats (1995) laten horen. Echt een reis terug in de tijd. :P Net nog even tape 2 opgezet en daarop kwam ik dit trackje tegen. Een soort van goeie ouwe tijd medley. 8)
 

Attachments

  • Going Way Way Back.mp3
    3,7 MB · Bekeken: 47
Ik ben nu de rest van de tapes aan het beluisteren en ik kan jullie een goede raad geven:

Zorg dat je ook jaren later nog weet waar je die samples vandaan hebt gehaald!
 
die les heb ik lang geleden geleerd!
hahaha

khad beat verkocht en voor clearance moesten ze dus weten welke sample het was.
had die shit natuurlijk niet opgeschreven.
Wist ook niet meer van welke plaat het was.
Hele stapel door moeten luisteren.
2 dagen later gevonden eindelijk!
 
Da's mazzel hebben. Is die track ook nog gereleased? :)

Maar dat was vast geen beat die je al meer dan 10 jaar daarvoor gemaakt had. Ik hoor nu samples die ik graag nog eens zou willen gebruiken, maar dan zal ik moeten proberen de sample dumps terug te laden vanuit Cubase in m'n Roland MS-1 en dat is een langdurige k*tklus, ook al omdat ik natuurlijk niet op de diskettes heb gezet welke beats hiermee gemaakt zijn. :stupid
 
dat was in 2000.
de beat was in 97 of 98 gemaakt.

Was echt verschrikkelijk dope die tijd.
1 van 1e keren in NYC. In studio.
Beat werd getracked op 24 sporen analoog. (natuurlijk na die paar klote dagen thuis)
Twas met Positive K.
Shit werd alleen geshelved.
Bij MCA ook aantal remixes ingeleverd (RnB en Hiphop) voor nieuwe acts.
Werd die A&R ontslagen die over die shit ging.

Sta je daar met datbandjes vol met muzak
 
+K :okdan:

Je hebt zo te zien al aardig wat dope collabo's op je naam staan. Moet wel frustrerend zijn als die tracks dan om de één of andere reden toch niet uitgebracht worden. :frons:
 
Back
Top