Maak een stukje hiphop

Id wel grappig alleen mist het veel power
drums vind ik zelf beetje te weak ervoor
 
Heb net de DX-27s weer aangesloten en even kort wat ingespeeld..
Vind de drums nog steeds erg zwak, maar ik krijg ze niet lekkerder in de mix..
 

Attachments

  • Rap The Fuck Up.mp3
    1,7 MB · Bekeken: 40
Heb net de DX-27s weer aangesloten en even kort wat ingespeeld..
Vind de drums nog steeds erg zwak, maar ik krijg ze niet lekkerder in de mix..


Tyros..

De melodietjes zijn ok.. je snapt ongeveer wat de bedoeling is in dit genre daarmee.. Maar de drums zijn bij hip hop echt het allerbelangrijkste.. ze moeten lekker hard zijn.. Vettig en aanwezig..

In jouw track ontbreken ze bijna geheel.. Als jij toch es een vette drumcomputer/sequencer zou hebben (neem een simpele MPC, dan heb je beide in 1, en kan je ook lekker samplen!) dan denk ik echt dat je op deze thread iets zou kunnen voortbrengen zonder dat je meteen wordt uitgekotst door alle andere leden..

Je hebt er wel gevoel voor, maar je hebt nog niet de juiste apparaten staan!
 
gangsterrap beat

Ik vind het koel :okdan: (maar ja wie ben ik :D )
Ben het wel met Grouphome eens, het mist wat power.

Tyros regel eens een sequencer ofzo man. :mega:
 
Lekker samplewerk Group..

De flow zit er lekker in.. maar vind niet alle tracks geslaagd.. Soms niet echt vol genoeg, beetje blikkig misschien, maar de basis is weer goed!
 
Nog nieuwe beats gemaakt vanballen?


Nee.. ben wat bezig geweest met omzetten van spullen.. in mijn beperkte ruimte is het toch gelukt het zo in te delen dat er weer meer bij kan.. ;)

Dus nu alles weer staat, hoop ik morgenavond weer es lekker te kunnen prutsen.. Wie weet komt er iets uit wat ik postable vind!
 
even voor de duidelijkheid, al die beats zijn verre van gemixed ofzo
meeste meteen na maken snel ge2tracked
 
Ik vind ze dope, dat is meestal wat ik ook doe, 2track me harddiskrecorder in en dan de vaagste hier posten ;)
 
ik heb zelf zoiets van: het mixen komt wel als de track afgemaakt moet/gaat worden.
er veranderen dan toch teveel dingen om het allemaal in combo met de vocalen goed te laten klinken
 
Hé, doe je het morgen een beetje rustig aan met die bassen?! Heb ik dalijk door jou ruzie met de benedenburen! :D
 
De dude op mn werk noemde het smackstep? Ik vind die bass wel lekker. :)
 
http://soundcloud.com/guezzwho/sets/new-and-old

nieuwe dingen (en oude dingen) erop gegooid!


Ik hoor weer een hoop mooie samples, maar niet altijd vind ik de totale beat geslaagd.

LB1791: Te gehaast en dat komt voornamelijk door de wat mechanisch klinkende drums.

LB1788: Het tempo mag van mij ook hier wat lager. De snare vind ik niet geweldig.

LB1764: Te erg! 8) Ik zit wel te wachten op het moment dat de beat even helemaal stil valt en het pianoriedeltje iets doorloopt waarna de beat weer inkomt.

LB1761: Fok! :mega: Het vervolg op LB1764 (al zal gezien de nummering LB1764 na LB1761 gemaakt zijn). Samen met LB1764 valt hier een mooie track in twee delen van te maken (à la Big Shug Tha 3 Shugs en Beatnuts 2-3 Break).

LB1124: Lekker pianootje weer en aanstekelijk ritme. Ik zou zelf zo nu en dan tussen de twee snares de hi-hat van Lafayette Afro Rock Band Hihache gooien. Je mag van mij trouwens sowieso in je beats wel wat minder subtiele hi-hats gebruiken.

LB1606: Nog zo'n voorbeeld waarbij een andere hi-hat de beat nog net dat beetje extra zou kunnen geven.

7: Ik vind de chops niet zo mooi eindigen. Beetje galm erover zou ook wonderen doen.

Maar blijf komen met die (sample)beats! :okdan:
 
Urban/RnB/Vocals?

Urban/RnB/Vocals?

Ten eerste hulde voor de creativiteit waarmee velen van jullie te werk gaan.
En dan velen positieve fragmentjes die eruit komen. Al dan niet, af. Super.
Ik heb in het aller begin wat dingen beluisterd maar deze thread is inmiddels al zo lang dat overzicht voor mij een beetje weg is.

Vandaar dat ik me het volgende afvroeg. Zijn er ook mensen die in deze thread gepost hebben die iets met RnB/pop vocalen hebben gedaan? Geproduceerd binnen een song op goed of redelijk behoorlijk niveau? Ik zou graag wat post reply nummers zien, zodat ik dat eens kan bekijken.

Een post nummer is in principe al voldoende. Zodat ik eens terug kan kijken, zonder me een bult te zoeken. Je mag me ook middels een mail even contacteren, indien je iets weet. Liefst niet middels PB.

Heb het hier niet direct over hiphop/rap/beats. Maar meer echt vocalen snippets binnen Urban/pop/RnB. Dank voor de moeite!
 
Back
Top