Help: Akkoorden Emergency on planet earth - Jamiroquai

Retinite

Ingeburgerd
Lid sinds
4 december 2005
Berichten
68
Locatie
Enschede
Hey, met "gewone"popmuziek, trance-, hardcore-, dance- muziek of klassiek is zelf de noten uitzoeken wel mogelijk, maar bij jamiroquai raak ik door al die 7sus4add115# toevoegingen echt snel het spoor bijster.

Ik vind het moeilijk om te horen, maar weet iemand de akkoorden voor Emergency on planet earth van Jamiroquai?

Het idee is de akkoorden die de Rhodes (met phaser) speelt:

4x intro (4 akkoorden)
couplet (4x 2x 4 akkoorden)
x aantal x refrein (2x 4 akoorden)
herhalen etc.

BASNOTEN heb ik wel van couplet en refrein, die zouden dit moeten zijn:
couplet
G F D# DD | C D D# G#G#
refrein
G A A# C | D D# G# C#

volgens mij zit er in de intro akkorden een A As G Fis maar daar kon ik zelf niks mee

voor het "2e deel" van het couplet dacht ik zelf:
Cm7 D7sus4 Ebm7 Abmaj7 Abmaj7

maar volgens mij klopt dat ook niet.
Is hier iemand met een dusdanig talent dat hij/zij mij dit please kan vertellen.
Ik schaam me =(


(p.s.: op e-chords.com staat een tab die NIET klopt, dus met Gmadd9, Gm7 Gm6 enzo aankomen heeft geen zin, al lijkt die Gm wel iets te hebben alleen kloppen de toevoeginen niet)

alvast bedankt
 

Attachments

  • jamiroquai eope.mp3
    899,7 KB · Bekeken: 99
als je de basnoten hebt, kun je de melodie lijn uitzoeken. Dat zijn vaak de noten die je mee neuriet.

De toetsenist, toby i pressume, is de schrijver van alle liedjes, en ik vermoed dat die een goede opleiding heeft gehad. Alle akkoorden zijn klassiek geharmoniseerd. Dus melodie lijn bas lijn en daarna 3 a 4 toevoegins noten. Probeer te redeneren hoe hij het bedacht heeft. :confused:

Als dat niet helpt kan je nog het akkoord sampelen en in loop zetten en dan alle toevoegingen erbij zoeken met een compleet ander geluid.


Succes
 
Back
Top