HardwareSucks
Stamgast
die van 'back to the future?' ![Halleluja :halleluja :halleluja](https://www.synthforum.nl/core/images/smilies/bid.gif)
![Halleluja :halleluja :halleluja](https://www.synthforum.nl/core/images/smilies/bid.gif)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
mja dat heb je dus ook, en Dione's voorbeeld bevestigd dat, en die weet echt wel waar die wel of geen rekening mee moet houden met t bouwen van zn tracks.. en elke mono pa setup zal wel weer anders zijn dus ik zou er ook maar niet blindelings vanuit gaan dat stereo truukjes overal goed klinken omdat het via omweggetjes wel weer gecompenseert wordt.. maar goed deze topic
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
o
en de PA systemen waar ik t over heb zullen over t algemeen wel gebruikt worden in de hardcore / dance muziek etc.
PA systemen waarbij akoestiek (concerten etc.) en film effecten een grote rol spelen zullen uiteraard stereo (surround) zijn![]()
Origineel geplaatst door fuse
Iedereen weet toch dat alle versterkers tot 10 gaan.
Op 1tje na dan.![]()
Origineel geplaatst door Tactic
De discussie is volgens mij begonnen om het feit dat als je een mono signaal stereo panned, dat de -balans- mono afgespeeld anders zou zijn. Waarop mijn argument is, dat de balans niet veranderd. Oftwel geluiden die eerst naar links of rechts gepanned zitten , zitten nog even hard in de mix.
Origineel geplaatst door HardwareSucks
Denk ook aan sensation, waarbij het hele LR verhaal gelijk nonsens is, aangezien de dj in het midden van het publiek staat en de PA dus 360 graden rond is. Ik heb hier wel gewerkt, maar voor de opnamen, niet de PA..dus kan niet vertellen of dit mono of stereo aangestuurd werd. (opname was trouwens niet in monomaar surround)
Origineel geplaatst door ronaldmeij
Als front of house engineer voor zeer grote evenementen kan ik zeggen dat ik kan meepraten op een zeer hoog nivo. Ik werk dagelijks samen met de beste pro audio engineers in theaterland.
Als we uitgaan van een mono cluster, Duswel een mono speaker en ik ga met een mono bron bijv een microfoon pannen op mijn kanaal maar via een matrix alleen maar naar de mono cluster dan gebeurt er helemaal niets. Het signaal blijft volkomen het zelfde dit noemt men ook mono compatibaliteit.
Als je een Stereo bron sumt naar een mono speaker dan gebeuren er rare dingen als je veel gebruik maakt van Phase verschillen zoals flanging effecten en rare niet monocompatibal opname technieken. zoals A_B recordings. het fase verschil tussen de twee bronnen zorgt ervoor dat er versterkingen en verzwakkingen optreden in bepaalde frequentie gebieden en dat veroorzaakt een Kam filter effect.
Daarom snap ik echt niet waarom Tactic gewoon gelijk krijgt want die jongen heeft het bij het rechte eind. En voor de andere nozum, Handleidingen zijn leuk om te lezen en nog leuker om net te doen of je de kennis bezit. het lijkt me verstandig om eens achter de knoppen te duiken en je bezig te houden met de theorie van geluidsleer.
En dan Unison, Dit is geen panningseffect maar een stemmingseffect, door de meerdere stemmingen over elkaar heen te leggen krijg je een fase verschil zegmaar wat er gebeurt als je meerdere dezelfde bronnen onafhankelijk vanelkaar gaat delaye'n met zo'n 2 a 3 ms dan krijg je een tapijt aan geluid dit is het zelfde als Unison.
en heren, Het maken van muziek op de slaapkamer is leuk maar geen wetenschap en mixen voor live publiek 2000 pax of meer is een vak.
Ik weet uit betrouwbare bron dat Tactic behoorlijk goed kan leven van zijn werk als geluidsman, weet je hoe moeilijk het is om in Nederland een dikke boterham te verdienen dan moet je echt wel iets kunnen. Hoe dik is jou bammetje Ressonaise ? ( grapje ).
Tactic had ik niet gezegt dat je moest stoppen met het praten met amateurs, kost alleen maar tijd en geld.
Ronald Meij.
Audio Specialist Amsterdam Rai Theater
Origineel geplaatst door ronaldmeij
Als front of house engineer voor zeer grote evenementen kan ik zeggen dat ik kan meepraten op een zeer hoog nivo. Ik werk dagelijks samen met de beste pro audio engineers in theaterland.
Als we uitgaan van een mono cluster, Duswel een mono speaker en ik ga met een mono bron bijv een microfoon pannen op mijn kanaal maar via een matrix alleen maar naar de mono cluster dan gebeurt er helemaal niets. Het signaal blijft volkomen het zelfde dit noemt men ook mono compatibaliteit.
Als je een Stereo bron sumt naar een mono speaker dan gebeuren er rare dingen als je veel gebruik maakt van Phase verschillen zoals flanging effecten en rare niet monocompatibal opname technieken. zoals A_B recordings. het fase verschil tussen de twee bronnen zorgt ervoor dat er versterkingen en verzwakkingen optreden in bepaalde frequentie gebieden en dat veroorzaakt een Kam filter effect.
Daarom snap ik echt niet waarom Tactic gewoon gelijk krijgt want die jongen heeft het bij het rechte eind. En voor de andere nozum, Handleidingen zijn leuk om te lezen en nog leuker om net te doen of je de kennis bezit. het lijkt me verstandig om eens achter de knoppen te duiken en je bezig te houden met de theorie van geluidsleer.
En dan Unison, Dit is geen panningseffect maar een stemmingseffect, door de meerdere stemmingen over elkaar heen te leggen krijg je een fase verschil zegmaar wat er gebeurt als je meerdere dezelfde bronnen onafhankelijk vanelkaar gaat delaye'n met zo'n 2 a 3 ms dan krijg je een tapijt aan geluid dit is het zelfde als Unison.
en heren, Het maken van muziek op de slaapkamer is leuk maar geen wetenschap en mixen voor live publiek 2000 pax of meer is een vak.
Ik weet uit betrouwbare bron dat Tactic behoorlijk goed kan leven van zijn werk als geluidsman, weet je hoe moeilijk het is om in Nederland een dikke boterham te verdienen dan moet je echt wel iets kunnen. Hoe dik is jou bammetje Ressonaise ? ( grapje ).
Tactic had ik niet gezegt dat je moest stoppen met het praten met amateurs, kost alleen maar tijd en geld.
Ronald Meij.
Audio Specialist Amsterdam Rai Theater
Origineel geplaatst door Catalunya
Nou niet echt Tacti(s)c(h) dit
Oftewel Take it easy take a Tic-Tac en opeens weet je het "Je wordt geluidsman"
Origineel geplaatst door HardwareSucks
Ik vond dit eigenlijk wel een zinnige post van Ronald. Helaas word ook deze thread weer om zeep geholpen door resonance die kennelijk een persoonlijke strijdtocht tegen tactic is begonnen.
REso, lighten up man....we willen allemaal hetzelfde, informatie vergaren en bijleren. Voor sommige is het een hobby, voor andere een beroep. Niemand weet alles, en het valt mij erg op dat er de laatste tijd topics zijn die voor mij het lezen niet meer waard zijn doordat je redelijk ongezouten tactic begint aan te vallen.
Nu loop ik redelijk de kans dat ik in het vervolg ook tot slachtoffer gebombadeerd ga worden, maarja...so be it.
Tactic, jou input word door sommigen (niet alleen mij dus) zeer gewaardeerd.
Bericht door een moderator:
|
|
Nee, dat is 'ie niet, en het zou verstandig zijn om dat niet gelijk aan te nemen. Over kloon-accounts maken wij ons wel druk.Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Hey ben jij dat nu zelf Tactic? je mag ook wel met je andere accountje praten hoor ..