electribe r mank

Lukast

ruisend lid
Lid sinds
9 april 2004
Berichten
1.050
Locatie
hakkemdetakkem
NEE mijn electribes volume knop werkt niet meer.... wel 1 van mn favoriete knoppen zeg maar.
wie o wie weet wat ik her aan kan doen.
hij kan niet meer zachter. :P op zích kan t ook met mn mengtafel maar die laat ik liever op een vast punt staan
 
Gewoon naar korg sturen. Ik had het voor het laastst ook met mijn ER mkII maar ondanks dat die buiten de garantie peroide lag kon ik hem gewoon afgeven bij de feedback rotterdam balie. Ik had hem daar ook overigens gekocht. Bij mij was het de main volume pot die kraakte.
Met 2 weken had ik hem terug :okdan: Kostte: 0,- euro (mag ook weleens gezegd worden)
Mocht je hem 2e hands gekocht hebben, dan zou ik gewoon korg nederland bellen. Misschien sturen ze wel een potje op en laat je die erin zetten.

Misschien Boemtjak van dit forum :eureka:
 
Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Gewoon naar korg sturen. Ik had het voor het laastst ook met mijn ER mkII maar ondanks dat die buiten de garantie peroide lag kon ik hem gewoon afgeven bij de feedback rotterdam balie. Ik had hem daar ook overigens gekocht. Bij mij was het de main volume pot die kraakte.
Met 2 weken had ik hem terug :okdan: Kostte: 0,- euro (mag ook weleens gezegd worden)
Mocht je hem 2e hands gekocht hebben, dan zou ik gewoon korg nederland bellen. Misschien sturen ze wel een potje op en laat je die erin zetten.

Misschien Boemtjak van dit forum :eureka:

Is die van jou ook terug naar Korg geweest? Of heeft de Feedback m zelf gerepareerd? Ik had namelijk exact t zelfde probleem, maar dan na een maand of 6, dus binnen de garantie. Dus de ER terug naar Korg, en kheb dr denk ik 3 maanden op gewacht (en veel gebeld inmiddels), en toen had de Feedback m ongerepareerd terug. Mocht toen kiezen of ik een volgende reparatie wilde afwachten of dat ie in de winkel werd omgewisseld voor een nieuwe, dat vond ik dan wel weer nette service.

Waar het verkeerd gegaan is weet ik niet, want over het algemeen hoor ik toch wel goede verhalen over de service van Korg.
 
Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Gewoon naar korg sturen. Ik had het voor het laastst ook met mijn ER mkII maar ondanks dat die buiten de garantie peroide lag kon ik hem gewoon afgeven bij de feedback rotterdam balie. Ik had hem daar ook overigens gekocht. Bij mij was het de main volume pot die kraakte.
Met 2 weken had ik hem terug :okdan: Kostte: 0,- euro (mag ook weleens gezegd worden)
Mocht je hem 2e hands gekocht hebben, dan zou ik gewoon korg nederland bellen. Misschien sturen ze wel een potje op en laat je die erin zetten.

Misschien Boemtjak van dit forum :eureka:

ik heb m 2e hands maar echt al 2 jaar ofzo...

ik zal korg wel eens bellen anders gaat 2 jaar freakpatterns verloren :W
 
Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Je kan dat wel naar je pc toe opslaan, vraag me ff niet hoe maar het kan wel..

dus als iemand dat weet zou ik t ook wel willen weten 8D
 
Re: electribe r mank

Origineel geplaatst door Lukast
NEE mijn electribes volume knop werkt niet meer.... wel 1 van mn favoriete knoppen zeg maar.
wie o wie weet wat ik her aan kan doen.
hij kan niet meer zachter. :P op zích kan t ook met mn mengtafel maar die laat ik liever op een vast punt staan

lol een van je favoriete knoppen... grapjas:D is het niet gewoon een simpel potje, dat je misschien zelf of iemand anders met een beetje soldeervaardigheid kunt laten fiksen? Tenzij het natuurlijk voor kratiz kan worden geregeld via Korg zelf ofzo...
 
@RockSteadyBeat®: hoe keurig van korg/feedback! zo hoort service te zijn



verder raad ik aan een sysex dump te maken van al je data voor je er ook maar iets aan hersteld/laat herstellen..
 
Als je de potmeter hebt wil ik hem er wel eventueel inzetten voor je. Je weet inmiddels de weg.

:biertje:
 
Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Je kan dat wel naar je pc toe opslaan, vraag me ff niet hoe maar het kan wel..

Uit de handleiding:
Transmit/receive dump data (MIDI Data Dump)

Transmission

Here's how system exclusive data (pattern data, song data, or Global mode settings) can be transmitted from the ER-1mkII to an external MIDI data filer or computer connected to the MIDI OUT connector.

1. Connect the MIDI OUT connector of the ER-1mkII to the MIDI IN connector of an external MIDI device that is able to receive MIDI data dumps (another ER-1mkII, or a computer that
is running a MIDI data filer program or editing program, etc.).

2. Set the MIDI channel of the external MIDI device and the ER-1mkII to match. However when transmitting to a data filer, it is not normally necessary to match the MIDI channel.

3. Use the cursor keys to make the parameter select LEDs indicate DUMP.

4. Rotate the dial to select the data that you wish to transmit.
Ptn: All pattern data
SnG: All song data
ALL: All data (pattern data, song data, Global data)

5. Press the Play/Pause key to transmit the data dump.

[...]

Voor meer info: Manual

Dan ben je in ieder geval je patterns niet kwijt na de reparatie! Succes! :)
 
ik ben wel eens een hele middag bezig geweest dat voor elkaar te krijgen, maar ik heb nooit een goede sysex dump kunnen uitvoeren vanuit mijn ER... Jij wel?
 
Gaat bij mij prima eigenlijk. Ik gebruik Midi-Ox voor de sys-ex dumps. Je kan daar in het sys-ex scherm kiezen voor 'receive manual dump'. Als je dan zorgt dat de midi-input waar de ER op aangesloten is ook actief is in Midi-Ox komt alle data bij mij netjes over. (F0-F7)

Als je de midi-out van de ER via de in / thru van een ander apparaat aangesloten hebt op de midi-in van je computer kan t zijn dat dat apparaat de sys-ex niet correct doorgeeft misschien, maar anders zou t gewoon moeten werken volgens mij.
 
Origineel geplaatst door Kraan
Als je de potmeter hebt wil ik hem er wel eventueel inzetten voor je. Je weet inmiddels de weg.

:biertje:

koel:halleluja krijg je een lekker pintie van me:biertje:
 
Origineel geplaatst door Flying Panther
Gaat bij mij prima eigenlijk. Ik gebruik Midi-Ox voor de sys-ex dumps. Je kan daar in het sys-ex scherm kiezen voor 'receive manual dump'. Als je dan zorgt dat de midi-input waar de ER op aangesloten is ook actief is in Midi-Ox komt alle data bij mij netjes over. (F0-F7)

Als je de midi-out van de ER via de in / thru van een ander apparaat aangesloten hebt op de midi-in van je computer kan t zijn dat dat apparaat de sys-ex niet correct doorgeeft misschien, maar anders zou t gewoon moeten werken volgens mij.
ik ben het nu aan het doen ... nog nooit eerder gedaan met pc .. t lijkt wel de matrix8)
 
Back
Top