Haha, dan probeer ik eerst wat meer geld te verdienen met mijn muziek. Op dit moment staat de teller - even uit mijn hoofd - op -13.673,23![]()
Ik zag pas in tweede instantie het min-teken...

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Haha, dan probeer ik eerst wat meer geld te verdienen met mijn muziek. Op dit moment staat de teller - even uit mijn hoofd - op -13.673,23![]()
Die heb ik verslonden. Sterker nog, ik heb hem geïnterviewdIpv YouTube is het ook interessant om eens in het boek ‘Mixen met impact’ van Wessel Oltheten te duiken. Toegankelijk geschreven, maar wel pittige materie, aanrader![]()
de Jam is als je makkelijk scenes/clips wil storen, en oproepen/aanpassen. je hebt er toch wel een scherm voor nodig hoor. ik vind het wel gemakkelijk samen met rest van NI Hardware.ik weet niet of het wat is, maar ik dacht net aan NI hun Maschine JAM. Zou dat een beetje de vrijheid geven? Ik heb geen huiswerk gemaakt er over, heb enkel maschine. Maar het doet vermoeden...
En ivm kijken naar je beeld, recent zag ik een kerel op YT die zei 'zet je achter je mixer, zodat je rechtuit niet op je scherm kijkt. Zet 't scherm opzij van je. Zo kijk je niet als je luistert.
Ha, dat is een goede ja, Ik maak dingen altijd graag (nodeloos) ingewikkeld. Betrapt!Niet overdenken en regels los laten.
De enige controller voor Studio ONE: Atom SQ. Meer om beats in te kloppen maar ook de knoppen zijn toe te wijzen en je kunt ook soortvan arrangeren. Geen idee hoe de workflow is.
Die is ook vooral bedoeld om beats mee te programmeren, volgens mij. Die Faderport-serie echt voor het mixen, daarmee kun je allerlei knoppen zonder muis aansturen.De SQ gebruik ik vooral voor het scrollen door de Studio One menu, en voor Audition
Is ook meer voor als compacte remote voor voor Studio One, je kan alles aanpassen maar soms zijn er 5 submenus om door te gaan voor je op juiste bent. op die tijd heb ik het allang via PC muis aangklikt. als hoofdtoestel niet aan te raden, wel tof is het keyboard/pad gedeelte die full touch sensitive is.
Ziet er echt goed uit! Als mijn muziek nog wat serieuzer wordt, overweeg ik een vaste plek buiten huis te zoeken. Sowieso speel ik al langer met het idee van een bedrijfspand voor mijn bedrijf. Dan wil ik het goed inrichten en dan is zoiets zeker een optie.Maar ben voor de Icon Pro X + XS gegaan, gebouwd als een tank!
Heel herkenbaar! Ik heb dat al als ik de was ophang, anderhalve meter verderop. Dan hoor ik een nummer met een half oor en ervaring ik het al anders. Idem als ik simpelweg de monitor uitzet, of een track als eerste ding in de morgen afspeel.Vooral hoe je de muziek ervaart, was voor mij wel een doorbraak.
Goede tipIk maak er een gewoonte van om eens per half uur ofzo, mijn stoel 180 graden om te draaien en de track af te spelen. Het is onwaarschijnlijk hoe anders de ervaring is en hoe je ineens hoort wat er moet gebeuren of wat juist te gek is.
Mooi verhaal, dank voor het delen. 'Passagier van je eigen muziek' kan zo op een tegeltje. Ik ga er meer op letten.De bottom line voor mij is om ervoor te zorgen dat ik af en toe zoveel mogelijk passagier word van mijn eigen muziek. Jammen is te actief voor mij, daar word ik nerveus van. Op een andere manier luisteren werkte dan juist weer beter. Ieder z'n ding.
Goed punt en dat doe ik ook wel bewust. Je moet de regels eerst beheersen om ze los te laten, denk ik. Daar word ik wel steeds zelfverzekerder in. Ik mix bijvoorbeeld zo weinig mogelijk in het creatieve proces, omdat ik nu weet dat het (meestal) wel goed komt. Los laten is de volgende stap.Met respect - je hebt heel hard geoefend in hoe je een dikke melodieuze track bouwt, volgens de spelregels. Met welverdiend resultaat. Je mag met recht wel stellen dat je de regels aardig kent. Dat is een mooi moment om een paar daarvan te kiezen... en ze aan je laars te lappen.
Je moet de regels eerst beheersen om ze los te laten, denk ik.
Verleg de grenzen![]()