Gemodde 303

Boemtsjak

tsjinge tsjinge boemtsjak
Lid sinds
12 december 2001
Berichten
2.011
Locatie
Noord-Holland
De eigenaar van deze 303 heeft last van allerlei vreemde storingen op de audio output. Driemaal raden hoe dat komt. De meeste roze draadjes gaan de prullenbak in. Modden...weet waaraan je begint. :biertje:
 

Attachments

  • 303modded.jpg
    303modded.jpg
    116,4 KB · Bekeken: 85
LOL ziet er idd lekker uit zeg. Maar ga je die draden wel vervangen/verbeteren of laat je ze er gewoon uit?
 
Of nog erger, een gepitchbende 303?

HEILIGSCHENNIS!
 
Origineel geplaatst door richard2000
Maarre wat heeft ie er van gemaakt?
Een semi modulare 303 ofzo, gezien al die minijacks?

Er zit op:

- CV in
- Gate in
- Slide in
- Accent in
- VCF in 1
- VCF in 2
- VCA in
- Q in
- Slide Out
- Accent out
- Env Out
- VCF Out
- Saw Out
- Sqr Out
- Overdrive potmeter
- VCA Decay potmeter
- Q Boost potmeter
- FM potmeter
- FM source schakelaar (saw/sqr)
- Gate LED
- Accent schakelaar met LED
- Slide schakelaar met LED

De overdrive potmeter is het meest interessant: als je die opendraait, dan reset de 303 zichzelf. :)
 
heej boem kan je voor de lol ook een pic plaatsen als de motorkap gesloten is?
enne wie weet nog wat audio files?
 
Dat lijkt de 303 van dr. Frankenstein wel :)

Ik weet niet of de eigenaar al die extra functies echt gebruikt, maar ik vind het wel zonde hoor, om hier in te gaan boren en zo. Als ik ooit zelf een 303 koop zou ik denk ik wel gaan voor een die helemaal origineel is. Of de mod moet gewoon heel goed / mooi gedaan zijn.
 
Origineel geplaatst door Boemtsjak
Er zit op:

- CV in
- Gate in
- Slide in
- Accent in


dit is toch de kenton 5 socket kit

de rest zelfgevonden ,...in/ouputs
[geprbeerd er een devilfish van te maken ,...meer een telefoon netwerk ...lol]
- VCF in 1
- VCF in 2
- VCA in
- Q in
- Slide Out
- Accent out
- Env Out
- VCF Out
- Saw Out
- Sqr Out
- Overdrive potmeter
- VCA Decay potmeter
- Q Boost potmeter
- FM potmeter
- FM source schakelaar (saw/sqr)
- Gate LED
- Accent schakelaar met LED
- Slide schakelaar met LED

De overdrive potmeter is het meest interessant: als je die opendraait, dan reset de 303 zichzelf.

maar een wave form out is toch nie soo probleem aftakken en in je modulair stoppen ,..
en filter in lijkt me ook niet soo probleem voor de filter in proppen ,..

zijn vast meer gemodde 303z inomloop hieroo
patat met ; heet ook een aardige gemodde ,...voor samer werking met zn p3
 
damn, ik vind het juist vet!
alleen wat ik niet begrijp is waarom iedereen altijd zo graag zijn originele behuizing wil blijven behouden?
maak er dan wat moois van zoals de FR-777!
wat groter, van metaal, met een mooie lay-out...
 
Origineel geplaatst door Boemtsjak
De overdrive potmeter is het meest interessant: als je die opendraait, dan reset de 303 zichzelf. :)

wauw :D CPU overdrive :D hoe klinkt dat?

-C-
 
Als het er allemaal al in zit, dan had ik het lekker laten zitten. Alleen dan hopelijk aan te passsen zodat de storing verholpen wordt. Maar zelf zou ik nooit een 303 gaan ombouwen. Das zonde.
 
Origineel geplaatst door chielos
damn, ik vind het juist vet!
alleen wat ik niet begrijp is waarom iedereen altijd zo graag zijn originele behuizing wil blijven behouden?
maak er dan wat moois van zoals de FR-777!
wat groter, van metaal, met een mooie lay-out...

ljikt simpel om zelf een case te maken.. heb me hier de afgelopen tijd eens in verdiept en t is eigenlijk helemaal niet zo makkelijk, wil je dit echt doen op een manier dat t er pro uit ziet komt er een hoop dure apparatuur bij kijken die de standaard hobby knutselaar niet in huis heeft.. is evt. betaalbaar als je hier en daar bedrijfjes wat opdrachten geeft, maar dan ook gelijk een hele zooi tegelijk laat doen.. je heb iig dingen nodig als een z-bank, computer gestuurde frees, computer gestuurde spuit dingen, wil je op een mooie manier kleine lettertjes en andere dingen netjes gespoten hebben op je front.. een manier is om je layout zelf te maken op je pc, en vervolgens als 1 sticker uitprinten en met plakkend plastic te bedekken en op je TB plakken maar denk niet dat dit mooi gaat staan, en dan was dit alleen nog maar wat werk aan de buitenkant van de case.. 1 van de goedkoopste opties is www.acid.ch en dan ben je rond de 400 / 500 euro kwijt.. kan dat geld wel beter gebruiken eigenlijk ipv een tb te pimpen :)
 
teeeeebeee

teeeeebeee

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
ljikt simpel om zelf een case te maken.. heb me hier de afgelopen tijd eens in verdiept en t is eigenlijk helemaal niet zo makkelijk, wil je dit echt doen op een manier dat t er pro uit ziet komt er een hoop dure apparatuur bij kijken die de standaard hobby knutselaar niet in huis heeft..

@ sheaffer apparaat bouw
online ;layout maken ,...en laten maken = nie eg goed koop maar denk dehelft van die link acid.ch
hij heeft wel erg mooie alu colors purple acid bak

een manier is om je layout zelf te maken op je pc, en vervolgens als 1 sticker uitprinten en met plakkend plastic te bedekken en op je TB plakken maar denk niet dat dit mooi gaat staan, en dan was dit alleen nog maar wat werk aan de buitenkant van de case.. 1:)

@dit wordt best veel gedaan op de pc een layout maken en dan printen op plak plastic in de colors dier je zelf wil
ik zou gaan voor een gele plak panel ,..en dan mahonie politure houten zijkanten eraan maken ,..
is best een ok idee ouwe ...wel ok ] tb ,....opkopen en dan in een ander jasje stoppen ,...
:geslaagd:
 
He boem stuur is een geluidsfragmentje.
En een foto met de behuizing erover?

Of doet hij het niet meer?8o
 
Back
Top