mengpaneel storing

shiftr

DIY!
Lid sinds
29 december 2004
Berichten
1.248
Locatie
Zwolle
mijn geliefde soundtracs FM begint bijgeluiden te produceren,,,=(
en dat klinkt zo
de opnamen zijn erg genormalized daarom is de ruis zo hard, die geluidjes zijn redelijk zacht maar hard genoeg om storend te zijn....
het geluid ontstaat denk ik in de master bus, aangezien het er ook is als alle tracks zijn gemute
heeft iemand een idee wat voor onderdeel zo'n geluid gaat maken als ie stuk gaat?
 
ik ken dit mengpaneel niet (en kan ook zo even niks vinden met google)
maar dit is nog een analoog mengpaneel neem ik aan ?

ik heb het even een paar keer beluisterd en het lijkt mij gespetter van iets.
kan zijn dat een rotte soldering die slecht contact maakt spettert.
een potmeter of trimpot die net op een kraakpunt staat.
storing in de voedings lijn.
(dit zijn een paar ideen die me te binnen schieten bij dit geluid)

een scoop helpt ook wel om het geluid te analyseren.
zijn altijd wel lastige dingen om op te sporen. schema's helpen als je die hebt :)
 
Re: mengpaneel storing

Origineel geplaatst door shiftr
mijn geliefde soundtracs FM begint bijgeluiden te produceren,,,=(
en dat klinkt zo
de opnamen zijn erg genormalized daarom is de ruis zo hard, die geluidjes zijn redelijk zacht maar hard genoeg om storend te zijn....
het geluid ontstaat denk ik in de master bus, aangezien het er ook is als alle tracks zijn gemute
heeft iemand een idee wat voor onderdeel zo'n geluid gaat maken als ie stuk gaat?

hey.. geluid komt me bekend voor, de ruis kan veel oorzaken hebben maar het ''getik' klinkt als harde schijf activteit.. Heb ik ook wel eens last van gehad, ik kan me alleen niet meer echt herinneren hoe dit opgelost kan worden.
 
Het zit in de voeding. Het zijn de triacs (schrijf je dat zo?) Die van mij (soundtracs mrx) heeft het ook een paar keer gehad, en repareren was toen in 5 minuten klaar.
 
Re: mengpaneel storing

Origineel geplaatst door shiftr
mijn geliefde soundtracs FM begint bijgeluiden te produceren,,,=(
en dat klinkt zo
de opnamen zijn erg genormalized daarom is de ruis zo hard, die geluidjes zijn redelijk zacht maar hard genoeg om storend te zijn....
het geluid ontstaat denk ik in de master bus, aangezien het er ook is als alle tracks zijn gemute
heeft iemand een idee wat voor onderdeel zo'n geluid gaat maken als ie stuk gaat?


Dat heb ik ook die kraakjes de ene keer zo hard dat je niet normaal muziek kan maken en andere keer niks tot bijna niks, word er schijt ziek van.
 
Ik heb het laten doen, maar ik weet wel waar ze zitten als ik het me goed herinner. Tegen de achterkant van de voeding zitten van die dingen vastgeschroefd, dat zijn ze geloof ik.
Je merkt, hier typt een elektronica expert. Maar ik weet 100% zeker dat dat het is. Bij mij fikten ze er altijd uit als het te warm werd.
 
Ik vermoed ook dat het in de voeding zit, een rotte condensator of een transistor in de voltage regulator van de +17v of -17v.

Even voor de goede orde, een voltage regulating transistor is GEEN triac. De eerste werkt op gelijkstroom DC en de tweede meestal op wisselstroom AC.
 
Klinkt alsof 1 gedeelte in het broodje tegen het kraakpunt in zit. Ik zou het hele brood nalopen. Alle potmeters heen en weer draaien en knopjes een aantal keren harder indrukken.
Ik ben wel iemand van de contactspray, alleen bij een 24 kanaals mengtafel heb je aardig wat bussen nodig. Heb dit gekraak ook wel gehoord. Misschien kun je het stof uit de potmeters blazen met een luchtcompressor.
 
Klinkt alsof 1 gedeelte in het broodje tegen het kraakpunt in zit. Ik zou het hele brood nalopen. Alle potmeters heen en weer draaien en knopjes een aantal keren harder indrukken.

Het is de voeding. Ik heb dezelfde voeding , en 2x dezelfde storing gehad.
 
Origineel geplaatst door Tactic
Het is de voeding. Ik heb dezelfde voeding , en 2x dezelfde storing gehad.

Okay je zal wel gelijk hebben. Ik heb ook een ander mengpaneel.
Analoog klinkt fantastisch, alleen het gekraak moet je op de koop toe nemen. Of je moet muziek gaan maken waar kraakjes mooi in passen. Hip Hop bijvoorbeeld
 
Ik heb ook last gehad van harddisk geluiden in mijn setup en opnames. Uiteindelijk heb ik het op weten te lossen door de laptop in een niet-geaard stopcontact te prikken. Op die manier kon de herrie zich niet via randaarde verspreiden naar de andere apparaten. Misschien de moeite om dit ook even te checken? (heb je onlangs je setup opnieuw aangesloten?)

-C-
 
dit is mijn voeding van binnen...
soundtracs%20voeding.JPG


dan zouden het die grote jongens daar achterin helemaal links er recht kunnen zijn....
die middelste is dan voor de 48 volt mischien?

c8812
LM317K
STEELP+

staat erop,...

LM317K is dan het type denk ik,... is die andere informatie nog ergens belangerijk voor?
 
Analoog klinkt fantastisch, alleen het gekraak moet je op de koop toe nemen. Of je moet muziek gaan maken waar kraakjes mooi in passen. Hip Hop bijvoorbeeld

Ik heb deze soundtracs al 11 jaar, en ik heb geen last van kraakjes, ook nooit gehad. De voeding is het enige dat 8 jaar geleden stuk was.
 
Re: Re: mengpaneel storing

Re: Re: mengpaneel storing

ik heb wel wat kraakjes in gain potmeters enzo,... maar dat vindt ik niet zo'n probleem eenmaal ingesteld is het weg.... maar dit is wel vervelend. ik hoop het morgen op te lossen....

Origineel geplaatst door metatron
Dat heb ik ook die kraakjes de ene keer zo hard dat je niet normaal muziek kan maken en andere keer niks tot bijna niks, word er schijt ziek van.
heb jij ook een soundtracs?
 
Back
Top