welke 808 midi kit is dit?

Origineel geplaatst door shiftr
ok thnx ... iemand nog een plaatje van een kenton kit?

Aan de buitenkant kun je meestal wel zien of het een Kenton kit is, want deze kits hebben bijna altijd drie MIDI-aansluitingen, waar de andere kits er meestal maar twee hebben. Maar goed, ik zal wel even een foto van een Kenton kit voor je zoeken.
 
Foto van een nieuwe Kenton kit:
 

Attachments

  • kenton808new.jpg
    kenton808new.jpg
    80,1 KB · Bekeken: 64
Vind dit een van de beste draadjes van het afgelopen half jaar. :okdan:
 
Re: Re: welke 808 midi kit is dit?

Re: Re: welke 808 midi kit is dit?

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Hmmm, zo'n MIDI-kit heb ik nog niet eerder gezien. Of hij is gemaakt door een hele nette doe-het-zelver of anders door een klein bedrijfje. De kit ziet er namelijk vrij profi uit. Misschien dat op de onderkant staat wie 'm gemaakt heeft. Die eprom werkt waarschijnlijk nog wel, tenzij de 808 ooit een week lang open en bloot buiten in de zon heeft lopen baden of binnen onder de zonnebank is geweest. Flitsers van fototoestellen kunnen eproms ook wel tegen. De vraag is natuurlijk hoe alles aangesloten moet worden. Die 12-polige connector linksboven lijkt me in ieder geval bedoeld om de kit met de trigger inputs van de TR-808 z'n geluiden te verbinden. De overige connectoren zullen voor de voedingsspanningen, de user interface, MIDI in/out en DIN Sync zijn. Met een beetje reverse engineering valt daar denk ik wel achter te komen.

@boemtjak,

dat kitje wat shiftr in zijn 808 heeft zitten lijkt wel op die zelfbouw kit van onze vriend uit belgië,
 
Re: Re: Re: welke 808 midi kit is dit?

Re: Re: Re: welke 808 midi kit is dit?

Origineel geplaatst door matrixxx
@boemtjak,

dat kitje wat shiftr in zijn 808 heeft zitten lijkt wel op die zelfbouw kit van onze vriend uit belgië,

Nee, die zag er een stuk eenvoudiger uit (zie foto). Onderop die kit stond 'electronique et spectacle'. Mais oui. :peukie:
 

Attachments

  • franse808kit.jpg
    franse808kit.jpg
    43,3 KB · Bekeken: 65
Back
Top